ultimele articole
Parabolele regăsite
George BANUParabolele se activează în contexte extreme și doar atunci le resimțim și le recunoaștem puterea.
» Citește totOchelarii de teatru
Oana STOICAPractic, VR întreține iluzia spațiului și a apropierii.
» Citește totTeatrul față în față cu pandemia
Oana STOICASeismograf al cotidianului, teatrul a preluat problemele pandemiei – teama, singurătatea, moartea.
» Citește tot„Este foarte tristă folosirea teatrului în lupta politică” – interviu cu Gianina CĂRBUNARIU
Mihai BREZEANUExistă și acest tip de a face politică cu parul și făclia în mînă, acest tip de presiune conservatoare care, în cazul de față, coagulează niște energii locale.
» Citește tot„Are ceva bun și online-ul ăsta” – observații pe marginea Festivalului Național de Teatru, ediția 2020
George BANU„Online-ul ăsta“, cînd e corect realizat și nu deteriorează spectacolul, se definește printr-o natură dublă, aceea de prezență/absență.
» Citește totFără minte. Fără corp. Mai este acesta un om?
Oana STOICADouă spectacole vizionate online ridică problema a ceea ce definește identitatea umană – ce rămîne din om dacă dispare memoria sau corpul?
» Citește totDansul, dansurile
Oana STOICAPlasat într-o galerie-bibliotecă, spectacolul conţine personaje cu afecţiuni psihice care le handicapează social.
» Citește totTeatrul curge prin urechi
Oana STOICAFolosirea sunetului ca mijloc principal de construcție performativă a generat rezultate spectaculoase.
» Citește totMăști de altundeva, măști de altcîndva
George BANUUmanitatea e azi mascată. Cînd ne vom revedea fără măștile sanitare? Căci, secrete, cele interioare nu vor dispărea odată cu pandemia.
» Citește totDupă-amiezele unor asasini plătiți
Oana STOICAFilmat în diferite spații, în alb-negru, Tom și Jerry 2.0 redă relația de mentorat dintre doi asasini plătiți, evoluția lor profesională și maturizarea în viața personală.
» Citește totCum să păstrezi sau să domesticești visul - din nou la Avignon, cu orice preț
Mirella PATUREAUA fost creat un proiect solidar, Avignon Online, pentru a reda o viață virtuală Festivalului OFF, cu fragmente de video și programul teatrelor.
» Citește totDouă personaje împotriva autorilor
Oana STOICAPînă la urmă, ca să te găsești pe tine trebuie să ieși din zona de confort a realității.
» Citește totLive și virtual despre limitele performativității
Oana STOICASpectacolul virtual este o altă artă decît teatrul.
» Citește totTeatrul politic al lui Milo Rau (2) – Cum se construiește un spectacol
Oana STOICAReprezentarea cazului se face prin reenactment, o repetare (de unde și titlul) exploratorie a realității performate.
» Citește tot