Sex la mănăstire
Săptămîna trecută, vreme de vreo trei zile, emisiunile de ştiri şi paginile ziarelor s-au bucurat de un desert nesperat pentru foamea noastră de dulce în Postul Crăciunului. O măicuţă de la o mănăstire ortodoxă din Călăraşi a născut. Senzaţional – prin cezariană. Uluitor – două gemene. În exclusivitate – e vorba chiar despre maica stareţă de la Tăriceni. Fantastic – stareţa s-a prezentat la spital îmbrăcată civil, pretinzînd că are dureri de mijloc şi de picioare. Fabulos – se pare că tatăl gemenelor e tot un om al bisericii. Incredibil – măicuţa care a născut două gemene declară că tatăl copilelor e un mirean, dar sînt voci care afirmă că semnalmentele adevăratului tată conduc spre un călugăr de la Amara. Stupefiant – măicuţa păcătoasă nu vrea să-şi recunoască fiicele. Se pare că a mai abandonat un copil, în urmă cu cîţiva ani. Dezvăluire şocantă – surse din interiorul mănăstirii afirmă categoric faptul că misterioasa călugăriţă obişnuia să meargă la mare şi să facă plajă. Dezamăgitor – purtătoarea de cuvînt a spitalului în care a născut maica stareţă afirmă că mama îşi recunoaşte gemenele şi că nu există nici un motiv pentru intervenţia instituţiilor pentru protecţia copilului.
Aşa marfă de calitate nu se arată toată ziua. Prin urmare, trebuie să prelungim cu măiestrie tantrică plăcerile pe care le produce această ştire, pentru că nu pupăm des o asemenea trufanda. Toate fanteziile noastre se bulucesc la ieşire şi se calcă în picioare, disperate, în proximitatea aromelor pe care le lasă în imaginaţie o ştire cu urme de sex în preajma altarului. Iar unii dintre jurnalişti se grăbesc să ne sară în ajutor, publicînd o fotografie cu o casă. Clădirea din imagine e încercuită cu roşu. Ei bine, pentru ca fanteziile să dea în clocot, pentru ca dansul aţîţării să fie mai profi, se pare că momentul conceperii celor două gemene s-ar fi consumat chiar în casa din imagine. E sigur că fapta nu s-a petrecut doar o dată. Departe de ochii şi de ştirea celor din afara mănăstirii, în interiorul acestei case, undeva, într-un ungher ascuns, o călugăriţă făcea sex sălbatic cu un călugăr. Şi pentru că tot ne-am dezbrăcat, hai s-o facem lată şi să arătăm ce avem noi mai ascuns. Urmează, la ştiri, sincroane cu enoriaşi. Dintre fiii şi fiicele mănăstirii de la Tăriceni, dintre oile păstorite de sfîntul aşezămînt, au fost selecţionaţi cîţiva bătrîni ştirbi, care au chicotit şi şi-au dat coate în faţa reporterilor mulţumiţi de recolta mutrelor vînate cu greu. Cea mai profesională şi bine intenţionată întrebare din partea domnului sau a domnişoarei reporter a fost formulată cam aşa: „Oare cum se face că maica stareţă a rămas gravidă? Ce credeţi că s-a întîmplat?“. Toate astea, doar ca să auzim mici vorbe hître şi glumiţe despre Duhul Sfînt, sau cele mai neaoşe vorbe româneşti peste care se pune un sfert de bip, în aşa fel încît sexul dezgolit al cuvîntului să atîrne binişor în afara protecţiei sonore care, cică, ne-ar feri de grosolănie în presă.
Şi dă-i şi chicoteşte, şi dă-i şi fă glumiţe de la brîu în jos, şi dă-i şi luptă, într-o atmosferă promiscuă, unde felul de a face public un asemenea fapt e mai frivol de o mie de ori decît conţinutul ştirii. Jocul cu libidoul ne duce într-o zonă de un grotesc desăvîrşit. Vînarea călugăriţei care a născut două gemene capătă dimensiuni incredibile. În afara posibilităţii de a vedea clar vedeta acestei ştiri, teribila păcătoasă care a spurcat locurile sfinte, frustraţi de faptul că nu putem străpunge blocada din spital, împreună cu reporterii dornici de dreptate şi de adevăr, începem să fabricăm în imaginaţie cele mai perverse scenarii. Pentru că nu putem s-o vedem limpede pe EA, pe cea care ne-a înflăcărat imaginaţia, fantazăm, în lipsa unui portret real, la orgii prin locuri sfinte, la deşucheri cum nu s-au mai văzut, la scene de sex cu dimensiuni homerice. Doar pentru că am fi în stare să scuipăm oricînd, mai ales cîtă vreme e vorba despre poale-n cap, pe dreptul oricui la intimitate. Aşa ceva nu există. Discutăm despre o femeie a Bisericii, iar noi, virtuoşii, cei fără de păcat, vrem dreptate. Dreptul la intimitate e un moft catolic sau o prostie democratică. La noi, rahaturile astea occidentale nu prind. Noi vrem s-o găbjim pe netrebnică, s-o ruşinăm, s-o dăm prin catran şi prin fulgi, şi s-o plimbăm, în pielea goală, pe uliţă, s-o vedem toţi.
Mută, Biserica nu ia o poziţie fermă, demnă, clară, rapidă şi explicită. Biserica tace şi mai trimite, pe ici, pe colo, cîte un zvon, pe surse. Din nou, poziţia instituţiei e lamentabilă şi profund inconştientă de uriaşele deservicii pe care le aduce chiar oamenilor de reală valoare pe care îi conţine. Şi contribuie din plin, în felul ăsta, la generalizarea unei imagini care pune portjartiere şi ciorapi negri sub straiele multor călugăriţe, piercing-uri şi tatuaje perverse sub sutanele multor călugări. Asemenea unei instituţii de stat, Biserica o lălăie cu o anchetă, necomunicînd clar nimic, depăşită, adormită în vremuri demult stinse.
Există, la noi, un tratament extrem de primitiv aplicat în general femeilor, atunci cînd e vorba de spaţiul public. Porcăiala obişnuită se amplifică brusc, atunci cînd e vorba de o femeie. Cu vină sau nu, din faza de suspect, la noi, dezbrăcarea şi ruşinarea în public încep înainte de sentinţa justiţiei. E drept, asta şi pentru că justiţia înţelege la propriu pilda cu orbirea, atunci cînd nu doarme. Prin urmare, dreptatea găseşte propriile mijloace de a ieşi la lumină. Însă tratamentul public aplicat femeilor e mult dincolo de realităţile astea. Arătarea patologică a detaliilor unui corp de femeie, la televizor, a devenit una dintre atracţiile favorite ale emisiunilor de ştiri.
(continuarea în numărul următor)
Cătălin Ştefănescu este realizatorul emisiunii Garantat 100% la TVR 1.