Obezitate TV
15% dintre copiii italieni nu practică nici un sport. 80% navighează pe Internet zilnic, 25% pentru mai mult de două ore pe zi, scrie Corriere della Sera. Foarte mulţi îşi petrec după-amiezile tolăniţi pe canapea în faţa televizorului, îndopîndu-se cu chips-uri, batoane de ciocolată şi altele "asemenea". Cel mai alarmant este însă faptul că unul din trei copii italieni cu vîrsta între 5 şi 17 ani este supraponderal, conform unui raport realizat de International Obesity Task Force. Iar pînă în 2010, cifra se va dubla. În faţa acestei situaţii îngrijorătoare, canalul de televiziune Nickelodeon (dedicat copiilor) a luat iniţiativa de a nu transmite pe 19 mai. În locul desenelor animate şi al emisiunilor de divertisment, pe ecran apărea un afiş care îi invita pe copii să iasă din casă şi să se joace în parc. Iniţiativa "face parte din filozofia provocatoare a postului, şi anume că televiziunea trebuie folosită într-o manieră inteligentă, protejîndu-i pe copii", a spus unul dintre directorii postului. Ambra Angiolini, cîndva vedetă a emisiunilor de divertisment pentru copii şi adolescenţi, acum tînără mamă, a refuzat să filmeze un clip publicitar la o marcă de batoane de ciocolată: "eu nu le dau copiilor mei asemenea produse, deci nu văd de ce le-aş face reclamă". Dar astfel de exemple individuale nu sînt suficiente. Drept pentru care, Nickelodeon le dă copiilor sfaturi pentru a combate dependenţa de junk food, care duce la obezitate. Sfaturile sînt afişate, evident, pe un site Internet. Site-ul este vizitat de un milion de copii şi îi învaţă - spune directorul postului - "procedurile unei vieţi sănătoase". Aşadar, la întoarcerea din parc, copiii au posibilitatea să se convingă, stînd cîteva ore pe Internet, că joaca lor a fost "conform procedurilor"... (Corriere della Sera, 19 mai 2008) ( M. V. )