Propunerile Dilema veche - snooker, dans, teatru
● „Lettrists, Isou & Co“ este atracţia sezonului, poate a anului, la Muzeul Naţional de Artă Contemporană. O expoziţie senzaţională despre un moment cu totul special din istoria artei şi literaturii. Expoziţia e panoramă istorică şi tematică cu peste o sută de lucrări, documente şi filme, unele dintre ele fiind deja prezentate anterior la Centre Pompidou din Paris şi la Reina Sofia din Madrid. Expoziţia include atît opere cunoscute, cît şi lucrări inedite ale artiştilor lettrişti: Roberto Altman, Jean-Louis Brau, Françoise Canal, Jean- Paul Curtay, Guy Debord, Alain De Latour, François Dufręne, Antoine Grimaud, Isidore Isou, Aude Jessemin, Maurice Lemaître, François Letaillieur, Marc’O, Gabriel Pomerand, Poucette, François Poyet, Roberdhay, Ralph Rumney, Roland Sabatier, Alain Satié, Jacques Spacagna, Florence Villers, Rosie Vronski, Gil Wolman. (Matei Martin)
● Aţi trecut, probabil, de nenumărate ori prin dreptul restaurantului „Pescarul“, de lîngă Piaţa Universităţii din Bucureşti. L-am redescoperit de curînd. Parcă, după atîtea locuri şic, cu aer de Ikea, merge şi unul retro. Cîrciuma e din perioada interbelică şi are un capitonaj de lemn care te face să te gîndeşti la burta unei corăbii. Chelneriţele sînt oldschool (mă gîndesc la perioada comunistă), borşul bun şi lăutarii profi. Aşadar, doar pentru cei care vor, uneori, să mai călătorească în timp. (Ana Maria Sandu)
● Am văzut Argo înainte ca filmul să primească Oscarul. Deşi mi s-a părut bun, nu mi-a trecut prin minte că ar putea lua premiul cel mare. M-am gîndit, atunci, că or exista destule filme şi mai bune. Se pare că m-am înşelat. În ceea ce priveşte un alt film care a concurat la Oscar, Anna Karenina, nu m-aş omorî să-l văd. Asta pentru că nu-mi pot închipui cum o ecranizare a clasicului roman, realizată în zilele noastre, ar putea scăpa fără un iz de telenovelă. Dar poate că mă înşel din nou. (Andrei Manolescu)
● Ultimul mare campionat de snooker, înainte de Campionatul Mondial care începe săptămîna viitoare: Open-ul Chinei, pe 25 martie. (Stela Giurgeanu)
● Două seri dansante (întîmplător, ambele în Club Control din Bucureşti): vineri, 22 martie, ora 22,00, „Improvizaţie pe sunetul unei nopţi“, cu Avant’ n’Gard, Norzeatic şi Alexandru Arcuş, un concert la lumina lunii din Control, pentru o dezmorţire sonoră cît mai blîndă; sîmbătă, 23 martie, ora 22,00, The Irrepressibles – „Nude“, o trupă care s-a plimbat deja pe la Barbican-ul din Londra şi Cité de la Musique din Paris, şi despre care The Guardian a scris că „fiecare performance al lor e o veritabilă extravaganţă teatrală“. (Luiza Vasiliu)
● Pe 22 martie, la Muzeul Antipa va avea loc vernisajul expoziţiei „The Human Body“, cu peste 200 de exponate – corpuri umane reale, care, prin disecţiile la nivelul organelor şi ţesuturilor, oferă o perspectivă unică, tridimensională, asupra corpului omenesc. Produsă de GForce ExhibitionS şi organizată de Events, în colaborare cu Muzeul Naţional de Istorie Naturală „Grigore Antipa“, expoziţia a avut deja peste 20 de milioane de vizitatori în întreaga lume şi va fi deschisă la Bucureşti pînă pe 30 iunie. (Simona Sora)
● În martie aş vrea să ajung la piesa Lear(a), pusă în scenă de către regizorul Andrei Şerban la Teatrul „Bulandra“. Un Shakespeare reinterpretat, cu Mariana Mihuţ în rolul regelui Lear şi o distribuţie exclusiv feminină. Numai bună pentru „luna femeilor“, într-adevăr. Grăbiţi-vă, biletele se dau repede! (Patricia Mihail)
● Noi apariţii în două dintre seriile mele de autor preferate de la Editura Polirom: Vladimir Nabokov – Priveşte-i pe arlechini (traducere de Anca-Gabriela Sîrbu) şi José Saramago – Lucarna (traducere de Simina Popa), două cărţi pentru care, dacă n-ai timp să le citeşti pe-ndelete, merită să-ţi iei două zile de concediu. (Marius Chivu)
● Filmul Flight (2012), în regia lui Robert Zemeckis (autorul lui Forrest Gump), cu Denzel Washington – pentru că nimic nu e cum te-ai aştepta să fie, ci problemele – cît se poate de serioase, inclusiv cele de conştiinţă – se pun palpitant, subtil şi surprinzător. (Iaromira Popovici)