„O nouă abordare a lecturii“
În plină criză mai e loc de încă o editură?
Pentru cărţile bune, criza nu-i ca burka. Viaţa cărţilor bune, şi a frumosului, în general, nu poate fi arestată de nici un fel de criză. Dar pentru multe publicaţii, o criză ar fi binevenită, gîndindu-ne la asaltul de derizoriu din piaţa de carte. Cine ştie să citească, însă, va dori întotdeauna să cumpere cărţi, indiferent la ce altceva va trebui să renunţe.
Ce profil va avea noua Casă Editorială Ponte?
De la fast food tipărit la haute couture editorial. A avut cineva ideea să monitorizeze, în oceanul de reclamă care se revarsă din toată aparatura electronică, în ce proporţie apare ceva despre carte? Dar, atenţie, nu discutăm aici despre „ediţiile chioşc“, aşa cum se numesc ele, adică volumele publicate şi vîndute împreună cu ziarele, mai precis o adevărată armată nervoasă şi ofensivă ce cotropeşte exemplarele clasice, care îşi trăiesc supus viaţa în librării, în aşteptarea cititorilor sufocaţi de ediţii lucrate la ştanţă. Într-un cuvînt, un fast food negru pe alb, un festin de hîrtie. Titlurile ce vor fi publicate de Casa Editorială Ponte se adresează tocmai acelor cititori dornici de haute couture în scris. Avem intenţia să descoperim permanent voci şi concepte editoriale noi, în spiritul secolului XXI, dar şi să „redescoperim“ pietrele de preţ ale trecutului. Volumele noastre, cu conţinut şi concepţie grafică de fineţe, se adresează unui public-ţintă rafinat, cu aspiraţii către o nouă abordare a lecturii şi un nou stil de viaţă, dornic de permanentă inovaţie şi de modelare a bunului-gust, în căutarea identităţii şi a subtilităţii într-o lume cu valori răsturnate, consumator de onestitate şi de umor.
Însumînd, pe ce atuuri vă bazaţi?
Pe însăşi identitatea Casei Editoriale Ponte, concepută să se impună pe piaţa de carte şi să creeze „dependenţă“.
Dana Moroiu este director editorial al Casei Editoriale Ponte. Mai multe informaţii pe www.ponte.ro.
a consemnat Marius CHIVU