"În fiecare zi trec prin faţa unei case prost construite" - interviu cu Jean-Guy LECAT
Despre case şi teatre, Jean-Guy Lecat vorbeşte cu egală dezinvoltură pentru simplul motiv că este şi arhitect, şi scenograf. Dar, înainte de toate, el este cel care a dat identitate vizuală celui mai tulburător concept al teatrului contemporan, acela de spaţiu gol, inventat de Peter Brook. Totul a început în 1974, cu inaugurarea legendarului teatru parizian Les Bouffes du Nord, sediul Centrului Internaţional de Creaţii Teatrale. Apoi, vreme de douăzeci şi cinci de ani, Lecat a vînat, cu pasiunea cu care alţii vînează comori sau tornade, cele mai potrivite locuri pentru spectacolele lui Brook, itinerate pe patru continente. Dintre cele mai importante proiecte ale sale pot fi amintite: Théâtre de la Gare dâOrsay, The Tramway din Glasgow (unde a fost prezentată Mahabharata), Mercat de les Flors din Barcelona (spaţiu inaugurat cu Tragedia lui Carmen, din nou în regia lui Brook). Adaptînd, transformînd, căutînd mereu să pună în valoare silueta actorului, dar şi calitatea sonoră a spectacolului, Lecat ajunge la concluzia că "orice simplitate este foarte sofisticată". În urmă cu cinci ani, s-a despărţit de Brook, scriind împreună cu Andrew Todd un volum de referinţă despre acest teatru al "cercului deschis". Lecat lucrează enorm, susţine ateliere şi seminarii, pentru că îi place să rămînă mereu