Words with Gods, „When Emotional Intelligence Goes Wrong“, „Bucureştiul sălbatic“
● Un spectacol de balet la Opera Naţională din Bucureşti care se numeşte
a avut premiera de curînd şi se joacă destul de des. Fără să mă pricep absolut deloc la balet, pot zice că mi-a plăcut. Sala era plină şi biletele cam scumpe (cele bune, mai ales). Motivul pentru toate acestea cred că era Alina Cojocaru în rolul principal, al Margueritei. (Andrei Manolescu)
● 30 aprilie este ultima zi a expoziţiei „Bucureştiul sălbatic“. Proiectul fotografului Cristian Vasile propune vizitatorilor Hanului Gabroveni o viziune inedită a faunei nebănuite din Capitală. (Stela Giurgeanu)
● Joi, 30 aprilie, în cadrul Festivalului Cinepolitica, la cinema Studio, de la ora 20, omnibusul coordonat de Guillermo Arriaga şi curatoriat de Mario Vargas Llosa –
, la care mai participă regizorii Hector Babenco, Amos Gitai, Bahman Gobadi, Emir Kusturica şi alţii. Filmul-antologie pune în discuţie relaţia individului cu prezenţa sau absenţa divinităţii din perspectiva mai multor religii. Muzica îi aparţine lui Peter Gabriel. (Marius Chivu)
●
de R.J. Palacio (Editura Arthur), o carte pe care eu o consider pentru copii şi părinţi, deopotrivă. Povestea unui copil diform care merge pentru prima dată la şcoală, în clasa a V-a, văzută din cinci perspective diferite. De fapt, o poveste despre „ce înseamnă să fii diferit“, despre adaptare, toleranţă şi acceptare, dar şi o pledoarie pentru „a fi puţin mai buni decît este necesar“. (Adina Popescu)
„Istorisiri armene. De la Ararat la Strada Armenească“ este o incursiune în intimitatea culturală a armenilor de pe teritoriul României. O comunitate pitorească şi importantă este recuperată vizual şi muzical în cadrul proiectului de la Muzeul Ţăranului Român. Expoziţia de fotografie a Andreei Tănase poate fi văzută pînă pe 24 mai în sala „Irina Nicolau“. (Ana Maria Sandu)
● Cezar Gheorghe,
(Editura Cartea Românească, 2015). E o altfel de istorie a cinematografiei. O carte despre naraţiunea cinematografică, despre relaţia dintre film şi literatură, despre teoria imaginii. Un ghid indispensabil pentru a înţelege ceea ce vezi. (Matei Martin)
●
(2014, Matt Shakman), o comedie neagră cu John Malkovich, despre stupiditatea devenită cruzime a gesturilor absurde, obsesive, mergînd pînă la crimă, într-un loc în care, aparent, nu se întîmplă nimic. (Iaromira Popovici)
● Expoziţia „Restituire: Octavian Smigelschi 1866 – 1912“, deschisă recent la Muzeul Ţăranului Român, îşi propune o reevaluare, pe multiple planuri, a creaţiei uneia din personalităţile cele mai interesante, ca devenire artistică, din Transilvania. Expoziţia reuneşte, cartoanele monumentale realizate de pictorul Octavian Smigelschi în perioada 1902-1903, precum şi creaţii laice, documente originale, fotografii. O selecţie de costume populare din colecţia etnografică Marius Matei completează, în mod fericit, mesajul artistic, multiplu, pe care-l transmite acest eveniment cultural. Expoziţia este găzduită de sala „Tancred Bănăţeanu“ în perioada 21 aprilie – 8 mai 2015. Curator: Alexandru Constantin Chituţă. (Ruxandra Mihăilă)
● „Game of Drones. Ramstein“, o investigaţie
şi
despre o bază militară de pe teritoriul Germaniei care e centrul de control al atacurilor cu drone din Yemen, Somalia, Afganistan şi alte ţări vizate de SUA. O găsiţi aici:
. (Luiza Vasiliu)
● Pentru că „inteligenţa emoţională“ e la mare modă în ultimii ani în România (deşi termenul e din 1990 şi a fost răspîndit într-o carte a lui Daniel Goleman din 1995), ar fi bine să citiţi şi ceva despre „latura ei întunecată“. Căci în ultimii ani cu asta se ocupă cercetătorii de prin Occident. S-a descoperit, de pildă, că cei cu indice înalt de inteligenţă emoţională au înclinaţii spre narcisism şi manipularea celorlalţi. Un foarte bun articol despre toate acestea scrie Andrew Giambrone în numărul din mai 2015 al revistei
: „When Emotional Intelligence Goes Wrong“. (Mircea Vasilescu)
Foto: Cristian Vasile