Sănătatea şi educaţia, doi dintre pilonii fundamentali ai societăţii
Sănătatea și educația corect dezvoltate sînt două dintre sistemele vitale pentru a avea o societate prosperă. În România, situația în aceste domenii este mai mult decît îngrijorătoare. Conform unui studiu derulat de asociația non-guvernamentală World Vision România, rata abandonului școlar din România a atins valoarea de 18%, comparativ cu media din Uniunea Europeană, de 11%. Mai mult, 74% din cazurile de abandon școlar se înregistrează în mediul rural, iar cauzele principale sînt sărăcia (45%) și rezultatele slabe la învățătură (37%). Conform situației expuse de World Vision, unii copii din comunitățile rurale nu beneficiază de hrană suficientă și de nutrienții necesari pentru o dezvoltare fizică și cognitivă armonioasă. Lipsa unei alimentații echilibrate și a unui stil de viață sănătos poate duce la deficit de atenție, de memorie, de învățare, abilități sociale reduse, dar și un IQ scăzut. Șansele lor la o viață mai bună scad, iar procentul sărăciei crește.Atunci cînd alți actori sociali nu pot remedia problemele comunității, intervin, uneori, organizațiile non-guvernamentale și companii din sectorul privat.
De-a lungul celor cinci ani de activitate pe piața din România, Lidl s-a implicat activ într-o serie de acțiuni sociale ce au vizat cu precădere sănătatea și educația. Cea mai recentă dintre acestea este „Pîine și Mîine“, proiectul fundației World Vision pe care Lidl România a ales să îl finanțeze din start, din etapa-pilot derulată în șase sate din Dolj și Vîlcea.
La începutul acestui an, Lidl a donat pentru „Pîine și Mîine“ 100.000 de euro, pentru demararea programului și implementarea etapei-pilot începînd cu 20 aprilie. De atunci, 213 copii primesc o masă caldă, la școală, în fiecare zi, dar și suportul educațional de care au nevoie pentru a avea un viitor mai bun. „Pentru un viitor mai bun“ este și deviza sub care retailer-ul își derulează proiectele și acțiunile de responsabilitate socială în România.
Prin sprijinul acordat acestui proiect, Lidl dorește să încurajeze educația în mediul rural și să le ofere copiilor defavorizați șansa de a beneficia de normalitatea unei alimentații sănătoase și diversificate.
Deocamdată, 213 copii beneficiază de o masă caldă, însă obiectivul intermediar este acela de a extinde programul pentru alți 2300, iar obiectivul final este ca modelul programului să fie inclus pe agenda autorităţilor pentru a fi implementat la nivelul ţării și, astfel, de a reduce rata abandonului școlar.
Intenția Lidl este de a acoperi cît mai multe nevoi ale societății și de a continua demersurile de conștientizare a gravității situației, a importanței educației și a riscurilor pe care analfabetismul le produce la nivelul de dezvoltare a viitoarelor generații. Astfel, acest proiect a fost doar primul pas către un parteneriat strategic de durată între Lidl România și asociația World Vision România. În continuare, eforturile Lidl de a veni în sprijinul comunității se vor baza pe susținerea educației.
Maria Pârvuleasa este PR & CSR Manager Lidl România.
Foto: D. Drumea