<i>Audienţe 2006</i>
În 2006, ca şi în anii trecuţi, trei posturi de televiziune domină scena audienţelor: postul public, TVR, PRO TV, deţinut de concernul american CME şi Antena 1, proprietatea familiei senatorului Dan Voiculescu. TVR acoperă întreg teritoriul ţării şi, în consecinţă, majoritatea populaţiei a rămas fidelă acestui post. În ciuda diversităţiii canalelor de televiziune, TVR conduce în topul general al audienţelor cu 17,3% (all-day rating), urmat de PRO TV (15,6%) şi de Antena 1 (14,5%), conform unei estimări pe şase luni, pînă la 30 iunie 2006. Diferenţele faţă de alte posturi sînt considerabile. Prima TV, aflată pe locul al patrulea în top, are doar 3,8%. În zona urbană însă, PRO TV e lider de audienţă (17,6%), urmat de Antena 1 (14,4%), abia pe locul trei situîndu-se TVR (11,8%). Realitatea TV a reuşit să-şi crească audienţa în zona urbană la 5%, în timp ce un alt post de ştiri, lansat mai recent, Antena 3 (doar 1,6%) încearcă să recupereze din handicap, concentrîndu-se pe ediţia web (majoritatea programelor pot fi văzute online), dar şi aici concurenţa e mare. Alte posturi de nişă au audienţe modeste. Printre ele se numără MTV România, post sub licenţă, TV K Lumea (cumpărată oficial de SBS în toamna lui 2006), U TV (cu programe interactive, prin intermediul SMS-urilor) sau Etno TV, Taraf TV (deţinute de omul de afaceri Silviu Prigoană) şi Favorit TV (proprietate a fraţilor Viorel şi Ioan Micula). Cele mai multe au audienţe mici (mai puţin de 0,3%), însă cîştigă bani de la "cablişti" şi din taxe de difuzare cuprinse între 2 şi 25 de euro. O nişă "particulară" în peisajul media o reprezintă postul OTV, de tip tabloid, deţinut de Dan Diaconescu. Programele de seară au în medie 2-3 puncte de rating, ceea ce înseamnă între 200.000 şi 300.000 de telespectatori. (sursa: TNS-AGB)