La ONU
Secretarul general ONU, Kofi Annan, le-a adresat participanţilor la World Economic Forum, pe 31 ianuarie 1999, invitaţia de a se alătura unei iniţiative internaţionale, The Global Compact, care urmăreşte să implice mediile de afaceri, agenţiile Naţiunilor Unite şi societatea civilă în aplicarea universală a unor principii sociale şi de mediu, prin care se urmăreşte promovarea responsabilităţii companiilor, astfel încît lumea afacerilor să devină o parte a soluţiilor la problemele globalizării. Pe 26 iulie 2000 a fost lansată, la New York, faza operaţională a proiectului The Global Compact. Între timp s-au alăturat proiectului sute de mari companii şi de organizaţii ale societăţii civile din toată lumea. The Global Compact are la bază zece principii care provin din patru domenii fundamentale (drepturile omului, standardele muncii, mediul înconjurător şi lupta anticorupţie): 1) Afacerile trebuie să sprijine şi să respecte drepturile omului, internaţional acceptate şi 2) să se asigure că nu se află în complicitate cu abuzuri faţă de aceste drepturi. 3) Mediile de afaceri trebuie să susţină libertatea de asociere şi recunoaşterea efectivă a dreptului la negociere colectivă a contractelor de muncă; 4) eliminarea tuturor formelor de muncă forţată sau obligatorie; 5) abolirea efectivă a muncii copiilor şi 6) eliminarea discriminării în angajare şi la locul de muncă. 7) Mediile de afaceri trebuie să sprijine o abordare precaută a provocărilor mediului înconjurător; 8) să aibă iniţiative pentru promovarea unei mai mari responsabilităţi faţă de mediul înconjurător şi 9) să încurajeze dezvoltarea şi difuzarea unor tehnologii care să nu afecteze mediul. 10) Mediile de afaceri trebuie să lupte împotriva oricărei forme de corupţie, inclusiv extorcarea de fonduri şi mita.