În Slovacia
S-a înregistrat cea mai slabă prezenţă la vot dintre ţările unde au avut loc alegeri europene: 16,96%. Milan Jezovica, analist politic care lucrează în think tank-ul M.E.S.A. 10 din Bratislava, sintetizează explicaţiile acestui fenomen: oboseala electoratului, dat fiind că alegerile europene au fost precedate de două runde de alegeri prezidenţiale şi un referendum; lipsa de experienţă în privinţa alegerilor pentru Parlamentul European; slaba informare a publicului în legătură cu atribuţiile şi puterile Parlamentului European; profilul mediatic slab al candidaţilor; campania electorală plictisitoare; lipsa motivaţiei de a vota. Ce avem de învăţat din experienţa slovacă? În opinia lui Milan Jezovica: e nevoie de mai multă informare; subiectele abordate în campanie contează (sînt preferate cele care implică emoţiile); candidaţii au nevoie de un profil mai bine conturat; campania trebuie să fie creativă; trebuie făcută legătura între alegerile europene şi adevăratele preocupări ale cetăţenilor. _______________ Milan Jezovica, prezentare la conferinţa internaţională "Mass-media şi alegerile europene", organizată de Consiliul Naţional al Audiovizualului, Bucureşti, 26-27 septembrie 2007.