„Fără calitate nu ai cum să faci un eveniment sănătos“

Publicat în Dilema Veche nr. 611 din 29 octombrie - 4 noiembrie 2015
„Fără calitate nu ai cum să faci un eveniment sănătos“ jpeg

- interviu cu Constantin CHIRIAC, preşedintele Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu -

Ce înseamnă pentru un asemenea eveniment parteneriatele puternice şi de lungă durată? 

Niciodată nu vei putea să dezvolţi un proiect serios fiind singur, fără parteneri la toate nivelurile. Aici vorbim despre un partener foarte serios, cum este Raiffeisen Bank, care provoacă de fiecare dată, pe lîngă ajutorul pe care ţi-l oferă. Dincolo de o susţinere financiară, lucrul cel mai important este o gîndire comună pentru binele celor pentru care lucrăm, pentru cei cărora ne dăruim într-un fel viaţa, serviciile pe care festivalul le aduce, serviciile pe care partenerul Raiffeisen Bank le aduce. Toate acestea au, din punctul nostru de vedere, o cale comună şi o gîndire comună. Ei bine, această viziune comună naşte unicitatea acestui parteneriat şi, de fiecare dată, în funcţie de unicitatea spectacolelor şi evenimentelor pe care le creează, naşte şi soluţiile cele mai bune pentru promovare, pentru născocirea unor noi modalităţi de exprimare, atît din punctul de vedere al organizatorilor, cît şi al partenerilor.

Este vorba de două structuri importante, atît Festivalul, cît şi Raiffeisen Bank. De fiecare dată cînd două structuri importante se întîlnesc, există o perioadă de tatonare, o perioadă de cunoaştere, iar lucrurile nu sînt la nivelul vorbelor. Întotdeauna acest lucru se întîmplă prin oameni: oamenii care reprezintă Raiffeisen Bank, oamenii care reprezintă Festivalul şi felul în care ei ştiu şi pot să intre în dialog. Faptul că Raiffeisen Bank are un preşedinte cu o deschidere atît de importantă pentru tot ceea ce înseamnă nou, cunoaştere, specificitate, dar şi o mare iubire pentru această ţară pe care a adoptat-o, a fost un argument esenţial. Fără calitate nu ai cum să faci un eveniment sănătos şi, mai ales, el să dăinuie şi să poată aduce profit. 

Ediţia din 2015 s-a încheiat, vă gîndiţi deja la un concept pentru anul următor? 

De fiecare dată, ediţiile următoare se pregătesc cu mult timp înainte. La încheierea ediţiei din 2015, ediţia din 2016 era pregătită în proporţie de 80%. De altminteri, şi ediţia din 2017 este pregătită în proporţie de 50-60%. De fiecare dată cînd pregătim ediţiile în avans, gîndim şi partenerii strategici cu care lucrăm, pentru că avem cîţiva parteneri strategici din domeniul financiar cărora ne adresăm. Chiar dacă nu-i contactăm cu mult timp înainte, de fiecare dată gîndim felul în care ne vom adresa lor şi întotdeauna găsim formula de a crea bugete care, de fapt, să exprime unicitatea parteneriatului ce va urma. Întotdeauna ne raportăm la ţările în care Raiffeisen este puternică, întotdeauna ne raportăm la unicitatea artiştilor pe care ne gîndim să îi punem sub semnul acestui dialog şi parteneriat cu Raiffeisen Bank. Anul 2016 va fi un an în care vom explora această zonă atît de interesantă a interferenţei dintre muzică, teatru şi artele spectacolului de circ, a zonei de stradă cu zona de circ, a zonei de biserică cu zona emoţiei. Ne gîndim, de asemenea, la ceea ce înseamnă în această clipă migraţia din toate sensurile, ne gîndim la ceea ce înseamnă război, la ceea ce înseamnă copilărie pierdută, atacată, nevoia de a păstra în noi copilăria.   

Foto: A. Galmeanu

image png
„O vîscozitate, sau altceva analog”
Înlocuirea unei piese de schimb presupune îndeobște oprirea mașinăriei, „scoaterea din priză” a ansamblului care trebuie reparat.
p 10 jpg
Grefe, transplant, înlocuiri de organe
Dimineața, doctorii își pun repede la loc „piesele” și pleacă la drum.
p 11 jpg
Despre viața eternă. Un creier în borcan
ă mă salvez în cer? Păi, ce discutăm noi aici, domnule, neuroștiințe, filosofie, transumanism sau teologie? În halul ăsta am ajuns? Doamne ferește!
p 12 jpg
Făpturi de unică folosință
Dar pentru a fi, realmente, mai buni, trebuie să găsim ieșirea din labirint.
image png
Poema centralei
Am găsit-o aici, montată de fostul proprietar, și va împlini în curînd 22 de ani.
p 13 jos  la Prisecaru jpg
Piese de schimb
Sperăm ca prin aceste considerații elementare să vă fi trezit dorința de a afla mai multe aspecte legate de acest capitol și curiozitatea de a urmări mai îndeaproape subiectul.
p 14 jpg
(Sub)ansambluri cognitive
Omul nu mai este, poate, măsura tuturor lucrurilor.
p 16 foto C  Mierlescu credit MNLR jpg
Cu ură și abjecție
Mă amuz și eu, dar constatativ, de un alt episod, grăitor, zic eu, cît zece.
image png
Groapa, cazul și centenarul
Eugen Barbu (20 februarie 1924 – 7 septembrie 1993) este, probabil, cel mai detestabil și mai controversat scriitor român din postbelicul literar românesc.
p 10 adevarul ro jpg
Dilemele decadenței
Există aici, poate, o secretă soteriologie la confiniile cu sensibilitatea decadentă, și anume credința că printr-o înălțare estetică deasupra oricărei etici contingente.
p 11 WC jpg
„Biografia detestabilă” și „opera admirabilă”
Groapa, cîteva nuvele din Oaie și ai săi ori Prînzul de duminică, parabolele decadente Princepele și Săptămîna nebunilor sînt titluri de neocolit.
p 12 Pe stadionul Dinamo, 1969 jpg
Montaje despre un mare prozator
Din dorința de a da autenticitate însemnării, autorul s-a slujit și de propria biografie. Cititorul va fi înțeles astfel semnificația primului montaj.
p 13 Eugen Barbu, Marcela Rusu, Aurel Baranga foto Ion Cucu credit MNLR jpg
Ce trebuie să faci ca să nu mai fii citit
Nu cred că Barbu e un scriitor mare, dar Groapa rămîne un roman bun (preferata mea e scena nunții) și pînă și-n Principele sînt pagini de foarte bună literatură.
p 14 credit MNLR jpg
Cele trei „Grații” ale „Împăratului Mahalalei”
Se pune, astfel, întrebarea ce ratează și unde ratează acest scriitor: fie în proasta dozare a elementului senzațional, fie în inabila folosire a șablonului ideologic.
image png
Dalí la București
Dalí vorbește românilor pe limba lor, spunîndu‑le, totuși, o poveste pe care nu o pot auzi de la nici un alt artist.
p 11 credit ARCUB jpg
Space venus Museum jpg
Declarația de independență a imaginației
și drepturile omului la propria sa nebunie
În coșmarul unei Venus americane, din beznă apare (ticsit de umbrele uscate) vestitul taxi al lui Cristofor Columb.
p 12 credit ARCUB jpg
Gala
Numai Gala și Dalí sînt deghizați într‑o mitologie deja indestructibilă.
Charme Pendentif Avide Dollars jpg
Suprarealismul sînt eu! Avida Dollars
Materia nu poate fi spiritualizată decît dacă o torni în aur.
047 jpg
Viziunea suprarealistă a lumii
Ne aflăm pe versantul opus lucidității gîndului. Intrăm în ținutul somnului, al tainei, adică în zona de umbră a vieții.
p 14 credit ARCUB jpg
Dalí în România?
Dacă ar fi să căutăm influența lui Dalí în arta românească, este necesar ca mai întîi să înțelegem cine și ce a fost Salvador Dalí.
image png
Mințile înfierbîntate
Cu alte cuvinte, cum diferă noile forme de fanatism de cele din trecut?
p 10 adevarul ro jpg
Dragă Domnule Cioran,
Pe vremuri, m-ați fi vrut arestat; acum, trebuie să-mi acceptați o „distanță ironică de destinul nostru”. Vai, lumea merge înainte cu „semi-idealuri”!
p 11 jpg

Adevarul.ro

image
Un gigant italian deschide o nouă fabrică în România și angajează 800 de oameni
România pare extrem de atractivă pentru investitorii străini dat fiind că în ultima perioadă tot mai multe companii aleg să construiască noi fabrici în țara noastră.
image
Prețul uriaș cerut pentru un apartament din București. „Se vinde și strada? În Berlin e mai ieftin!”
Prețurile proprietăților imobiliare cresc de la o zi la alta în marile orașe, iar Bucureștiul e printre cele mai scumpe. Chiar dacă nu a ajuns încă la nivelul Clujului, Capitala e plină de oferte inaccesibile românilor de rând.
image
Cum să-i facem pe aliații NATO să ne sprijine ca pe baltici și polonezi. Un expert român pune degetul pe rană
NATO și SUA sunt mult mai puțin prezente în partea de sud a flancului estic decât în zona de nord, ceea ce creează un dezechilibru. Chiar dacă, anul trecut, Congresul SUA a votat ca regiunea Mării Negre să devină zonă de interes major pentru americani, lucrurile se mișcă încet.

HIstoria.ro

image
Măcelul din Lupeni. Cea mai sângeroasă grevă a minerilor din Valea Jiului
Greva minerilor din 1929 a rămas în istoria României ca unul dintre cele mai sângeroase conflicte de muncă din ultimul secol. Peste 20 de oameni au murit răpuşi de gloanţele militarilor chemaţi să îi împrăştie pe protestatari, iar alte peste 150 de persoane au fost rănite în confruntări.
image
Cuceritorii din Normandia
Normandia – locul în care în iunie acum 80 de ani, în așa-numita D-Day, aproximativ 160.000 de Aliați au deschis drumul spre Paris și, implicit, spre distrugerea Germaniei naziste.
image
Cum au construit polonezii o replică a Enigmei germane
Cu toate că germanii au avut o încredere aproape totală în integritatea comunicațiilor realizate prin intermediul mașinii de criptare Enigma, în final această credință s-a dovedit eronată, în primul rând subestimării capabilităților tehnologice și ingeniozității umane ale adversarilor.