Ce e la televizor?
Programele de televiziune au cunoscut o evoluţie extrem de dinamică în ultimii ani, cu formate de programe combinate permanent şi frecvent reîmprospătate. Principala tendinţă este comercializarea, în care divertismentul invadează toate formatele, ducînd la efecte hibride. Înflorirea cea mai mare în producţia prime-time au cunoscut-o programele reality TV care au început să dezvolte formate noi precum "docu-soaps" (The Osbournes), show-uri reality games (Big Brother), concursuri (Vrei să fii miliardar?), telenovele latino cu replică în toată lumea şi reality show-uri hibride (Hell's Kitchen pe ITV 1 în Marea Britanie, în 2004). Bineînţeles, sporturile sînt un ingredient foarte valoros al programelor, cu o creştere imensă a costurilor drepturilor de difuzare. În plus, documentarele de calitate cîştigă audienţe tot mai mari. Cercetătoarea Carine Dubois scria: "Calitatea acestor documentare a fost îmbunătăţită cu ajutorul unor efecte speciale scumpe şi tehnologii avansate. Din această cauză, coproducţia devine singurul mod de finanţare a acestor proiecte scumpe". Printre astfel de documentare de calitate se numără Pompei: The Last Days, care a înregistrat audienţe ridicate pe France 2, şi D-Day care a atras cifre mari de vizionare pe Discovery şi pe canalul german ProSieben.