În artele vizuale, artiştii pot intra în circuitul comercial internaţional prin participarea la tîrguri internaţionale. Acolo poţi intra în contact cu alte galerii sau colecţionari importanţi. Există deja un sistem ierarhic bine pus la punct, iar cele mai importante tîrguri sînt deja evenimente anuale aşteptate cu interes (Art Basel, F.I.A.C, Art Forum Berlin, Frieze Londra, Art Cologne, Armory Show).Galeriile româneşti de artă contemporană au început, de trei ani încoace, să dezvolte politici de reprezentare care implică şi prezenţa la aceste evenimente. Principalele probleme sînt evident financiare. Taxa de participare nu e mică, iar piaţa românească nu este atît de puternică încît galeriile să-şi permită mai mult de două-trei tîrguri pe an. O politică inteligentă a Ministerului Culturii s-ar putea inspira dintr-una a instituţiei similare din Slovenia sau Polonia. Acolo, ministerul a înţeles că felul prin care un artist autohton capătă impact internaţional ţine de prezenţa lui şi a instituţiilor private care-l susţin la aceste tîrguri. Astfel, au înfiinţat un fond care susţinea participarea la cele mai importante tîrguri de profil. Iată o metodă ieftină şi eficientă prin care arta rom