5 întrebări pentru Bianca Dordea
BRD-Groupe Société Générale are deja de 10 ani o strategie de responsabilitate socială care ia în considerare cîteva axe principale. Printre acestea pot fi enumerate cultura şi arta, sportul, domeniul umanitar. Particularizînd pentru ceea ce înseamnă mecenatul cultural şi artistic, de-a lungul timpului BRD a susţinut instituţiile naţionale de cultură şi artă, precum şi evenimentele culturale marcante: Opera Română, Muzeul Naţional de Artă, UNITER, UAP, Festivalul "George Enescu". Ca să dăm şi cîteva exemple, BRD a susţinut organizarea în 2005, la Muzeul Naţional de Artă din Bucureşti, a celei mai mari expoziţii de pictură franceză prezentate în Europa Centrală şi de Est, după 1945: "Lumini şi umbre " patru secole de pictură franceză". De asemenea, tot BRD a susţinut organizarea la MNAR a celei mai mari expoziţii de sculptură franceză: "Antoine Bourdelle, vectorul modernităţii". Dacă pînă aici ne-am referit la sprijinirea unor instituţii de cultură, putem vorbi şi despre sprijinul pe care îl acordăm artiştilor. Începînd din luna mai a anului 2004, BRD şi-a oferit sediul pentru expoziţii ale artiştilor contemporani. În cadrul primei expoziţii, organizată cu sprijinul H’Art Gallery şi intitulată "Verva picturii", au expus artişti ca Dumitru Gorzo, Suzana Dan sau Nicolae Comănescu. "Verva picturii" a fost urmată de o altă expoziţie, cu lucrări inspirate de logo-ul BRD, semnate de 12 artişti tineri şi reunite sub titulatura "Selecţie de primăvară". Au urmat artişti ca Luminiţa Gliga, Nicolae Iorga, sculptorul Alfred Dumitriu, Miruna Budişteanu. Banca organizează cîteva astfel de expoziţii temporare în fiecare an, una dintre ele " expoziţia de grafică a lui Devis Grebu " fiind acum în plină desfăşurare. Există un buget anual sau alocaţi fonduri din mers, în funcţie de cereri? Avem un buget anual pentru activitatea de comunicare, stabilit pe baza elementelor strategiei de brand. În cadrul acestui buget, o parte este consacrată şi mecenatului. Ce aşteptaţi de la cel/cei pe care îl/îi sponsorizaţi? Scopul nostru este acela de a înapoia comunităţii o parte din cîştigurile realizate. În această logică, urmărim cu mare atenţie ca banii pe care îi acordăm partenerilor să fie cheltuiţi în mod judicios, iar scopurile proiectelor să fie atinse. Subliniez că responsabilitatea noastră se manifestă inclusiv la nivelul procesului de selecţie a proiectelor pe care le sprijinim, care trebuie să îndeplinească o serie de criterii, între care impactul social pozitiv joacă rolul cel mai important. Între "originalitate" şi "popularitate", ce alegeţi? Între cele două, am alege, probabil, eficienţa. Nu căutăm neapărat nici originalitatea, nici popularitatea " aceasta din urmă reprezintă oarecum o pervertire a spiritului mecenatului. Care a fost cea mai năstruşnică idee de proiect (pe care aţi refuzat să o finanţaţi)? În fiecare lună primim foarte multe propuneri, însă foarte puţine dintre ele dovedesc prezenţa unor obiective serioase, cuantificabile, care să aibă realmente un impact social. Acestea sînt criteriile pe care le urmărim şi în funcţie de care finanţăm sau nu un proiect. a consemnat Matei MARTIN Bianca Dordea este Brand and Communication Director, BRD-Groupe Société Générale.