5 întrebări pentru Bianca Dordea

Publicat în Dilema Veche nr. 281 din 5 Iul 2009
Dilema veche la Timpul prezent   Ce vrei să te faci cînd vei fi mare? png

BRD-Groupe Société Générale are deja de 10 ani o strategie de responsabilitate socială care ia în considerare cîteva axe principale. Printre acestea pot fi enumerate cultura şi arta, sportul, domeniul umanitar. Particularizînd pentru ceea ce înseamnă mecenatul cultural şi artistic, de-a lungul timpului BRD a susţinut instituţiile naţionale de cultură şi artă, precum şi evenimentele culturale marcante: Opera Română, Muzeul Naţional de Artă, UNITER, UAP, Festivalul "George Enescu". Ca să dăm şi cîteva exemple, BRD a susţinut organizarea în 2005, la Muzeul Naţional de Artă din Bucureşti, a celei mai mari expoziţii de pictură franceză prezentate în Europa Centrală şi de Est, după 1945: "Lumini şi umbre " patru secole de pictură franceză". De asemenea, tot BRD a susţinut organizarea la MNAR a celei mai mari expoziţii de sculptură franceză: "Antoine Bourdelle, vectorul modernităţii". Dacă pînă aici ne-am referit la sprijinirea unor instituţii de cultură, putem vorbi şi despre sprijinul pe care îl acordăm artiştilor. Începînd din luna mai a anului 2004, BRD şi-a oferit sediul pentru expoziţii ale artiştilor contemporani. În cadrul primei expoziţii, organizată cu sprijinul H’Art Gallery şi intitulată "Verva picturii", au expus artişti ca Dumitru Gorzo, Suzana Dan sau Nicolae Comănescu. "Verva picturii" a fost urmată de o altă expoziţie, cu lucrări inspirate de logo-ul BRD, semnate de 12 artişti tineri şi reunite sub titulatura "Selecţie de primăvară". Au urmat artişti ca Luminiţa Gliga, Nicolae Iorga, sculptorul Alfred Dumitriu, Miruna Budişteanu. Banca organizează cîteva astfel de expoziţii temporare în fiecare an, una dintre ele " expoziţia de grafică a lui Devis Grebu " fiind acum în plină desfăşurare. Există un buget anual sau alocaţi fonduri din mers, în funcţie de cereri? Avem un buget anual pentru activitatea de comunicare, stabilit pe baza elementelor strategiei de brand. În cadrul acestui buget, o parte este consacrată şi mecenatului. Ce aşteptaţi de la cel/cei pe care îl/îi sponsorizaţi? Scopul nostru este acela de a înapoia comunităţii o parte din cîştigurile realizate. În această logică, urmărim cu mare atenţie ca banii pe care îi acordăm partenerilor să fie cheltuiţi în mod judicios, iar scopurile proiectelor să fie atinse. Subliniez că responsabilitatea noastră se manifestă inclusiv la nivelul procesului de selecţie a proiectelor pe care le sprijinim, care trebuie să îndeplinească o serie de criterii, între care impactul social pozitiv joacă rolul cel mai important. Între "originalitate" şi "popularitate", ce alegeţi? Între cele două, am alege, probabil, eficienţa. Nu căutăm neapărat nici originalitatea, nici popularitatea " aceasta din urmă reprezintă oarecum o pervertire a spiritului mecenatului. Care a fost cea mai năstruşnică idee de proiect (pe care aţi refuzat să o finanţaţi)? În fiecare lună primim foarte multe propuneri, însă foarte puţine dintre ele dovedesc prezenţa unor obiective serioase, cuantificabile, care să aibă realmente un impact social. Acestea sînt criteriile pe care le urmărim şi în funcţie de care finanţăm sau nu un proiect. a consemnat Matei MARTIN Bianca Dordea este Brand and Communication Director, BRD-Groupe Société Générale.

image png
„O vîscozitate, sau altceva analog”
Înlocuirea unei piese de schimb presupune îndeobște oprirea mașinăriei, „scoaterea din priză” a ansamblului care trebuie reparat.
p 10 jpg
Grefe, transplant, înlocuiri de organe
Dimineața, doctorii își pun repede la loc „piesele” și pleacă la drum.
p 11 jpg
Despre viața eternă. Un creier în borcan
ă mă salvez în cer? Păi, ce discutăm noi aici, domnule, neuroștiințe, filosofie, transumanism sau teologie? În halul ăsta am ajuns? Doamne ferește!
p 12 jpg
Făpturi de unică folosință
Dar pentru a fi, realmente, mai buni, trebuie să găsim ieșirea din labirint.
image png
Poema centralei
Am găsit-o aici, montată de fostul proprietar, și va împlini în curînd 22 de ani.
p 13 jos  la Prisecaru jpg
Piese de schimb
Sperăm ca prin aceste considerații elementare să vă fi trezit dorința de a afla mai multe aspecte legate de acest capitol și curiozitatea de a urmări mai îndeaproape subiectul.
p 14 jpg
(Sub)ansambluri cognitive
Omul nu mai este, poate, măsura tuturor lucrurilor.
p 16 foto C  Mierlescu credit MNLR jpg
Cu ură și abjecție
Mă amuz și eu, dar constatativ, de un alt episod, grăitor, zic eu, cît zece.
image png
Groapa, cazul și centenarul
Eugen Barbu (20 februarie 1924 – 7 septembrie 1993) este, probabil, cel mai detestabil și mai controversat scriitor român din postbelicul literar românesc.
p 10 adevarul ro jpg
Dilemele decadenței
Există aici, poate, o secretă soteriologie la confiniile cu sensibilitatea decadentă, și anume credința că printr-o înălțare estetică deasupra oricărei etici contingente.
p 11 WC jpg
„Biografia detestabilă” și „opera admirabilă”
Groapa, cîteva nuvele din Oaie și ai săi ori Prînzul de duminică, parabolele decadente Princepele și Săptămîna nebunilor sînt titluri de neocolit.
p 12 Pe stadionul Dinamo, 1969 jpg
Montaje despre un mare prozator
Din dorința de a da autenticitate însemnării, autorul s-a slujit și de propria biografie. Cititorul va fi înțeles astfel semnificația primului montaj.
p 13 Eugen Barbu, Marcela Rusu, Aurel Baranga foto Ion Cucu credit MNLR jpg
Ce trebuie să faci ca să nu mai fii citit
Nu cred că Barbu e un scriitor mare, dar Groapa rămîne un roman bun (preferata mea e scena nunții) și pînă și-n Principele sînt pagini de foarte bună literatură.
p 14 credit MNLR jpg
Cele trei „Grații” ale „Împăratului Mahalalei”
Se pune, astfel, întrebarea ce ratează și unde ratează acest scriitor: fie în proasta dozare a elementului senzațional, fie în inabila folosire a șablonului ideologic.
image png
Dalí la București
Dalí vorbește românilor pe limba lor, spunîndu‑le, totuși, o poveste pe care nu o pot auzi de la nici un alt artist.
p 11 credit ARCUB jpg
Space venus Museum jpg
Declarația de independență a imaginației
și drepturile omului la propria sa nebunie
În coșmarul unei Venus americane, din beznă apare (ticsit de umbrele uscate) vestitul taxi al lui Cristofor Columb.
p 12 credit ARCUB jpg
Gala
Numai Gala și Dalí sînt deghizați într‑o mitologie deja indestructibilă.
Charme Pendentif Avide Dollars jpg
Suprarealismul sînt eu! Avida Dollars
Materia nu poate fi spiritualizată decît dacă o torni în aur.
047 jpg
Viziunea suprarealistă a lumii
Ne aflăm pe versantul opus lucidității gîndului. Intrăm în ținutul somnului, al tainei, adică în zona de umbră a vieții.
p 14 credit ARCUB jpg
Dalí în România?
Dacă ar fi să căutăm influența lui Dalí în arta românească, este necesar ca mai întîi să înțelegem cine și ce a fost Salvador Dalí.
image png
Mințile înfierbîntate
Cu alte cuvinte, cum diferă noile forme de fanatism de cele din trecut?
p 10 adevarul ro jpg
Dragă Domnule Cioran,
Pe vremuri, m-ați fi vrut arestat; acum, trebuie să-mi acceptați o „distanță ironică de destinul nostru”. Vai, lumea merge înainte cu „semi-idealuri”!
p 11 jpg

Parteneri

Ninel PEIA FOTO FB NINEL PEIA jpg
Moţiunea de cenzură „România nu este de vânzare - fără progresişti la guvernare”, dezbătută şi supusă votului în plenul reunit al Parlamentului
Moţiunea de cenzură „România nu este de vânzare - fără progresişti la guvernare”, prezentată de chestorul Senatului Ninel Peia (AUR) în urmă cu o săptămână, va fi dezbătută şi votată luni, 15 decembrie, în plenul reunit al Parlamentului.
kenya jpg
Bucuria obscenă a unui fotbalist: a marcat, apoi și-a introdus balonul în zona organelor genitale
În fotbalul african, lucrurile nu sunt la locul lor din mai multe puncte de vedere.
trump lideri europeni/FOTO:X
Cum ar putea răspunde Europa la noua Strategie de Securitate Națională a SUA – Politico
Critica președintelui american la adresa Europei a stârnit, ca de obicei, reacții indignate pe Bătrânul Continent. O reacție mai înțeleaptă ar fi un dialog sincer, auto-critic, despre punctele forte, slăbiciuni și interesele comune, scrie Politico.
Emigrarea este o decizie dificilă pentru multi romani  Foto Freepik com jpg
Țările din Vest unde românii ezită să se întoarcă: „Cei mai mulți sunt nostalgici. Vorbesc numai despre pământul matern”
Anual, peste 200.000 de români părăsesc țara ca emigranți. Mulți dintre cei întorși după câțiva ani susțin că, în ciuda unui nivel de trai mai ridicat, nu au reușit să se adapteze societăților occidentale, mai ales în comunități în care numărul românilor este redus.
masini second hand jpeg
Cât de des își schimbă românii mașinile. Din ce țări ar trebui să evitați să le cumpărați
O mașină care și-a schimbat proprietarul de prea multe ori nu va mai fi foarte căutată pe piața second-hand, existând posibilitatea să fi fost prost întreținut sau să ascundă defecte tehnice pe care foștii proprietari nu doreau să le rezolve.
Imperiul rus
Rusia și obsesia imperiului. De ce Kremlinul nu renunță la războaiele de expansiune
Mulți observatori ai Rusiei continuă să spere că statul rus va ajunge să se comporte ca un actor responsabil pe scena internațională. Evoluțiile recente sugerează însă că impulsul imperial rămâne o constantă dificil de abandonat.
portofel digital
Tinerii de până în 30 de ani tratează banii cash ca pe o glumă
Dacă ai un tânăr de până în 30 de ani în apropiere, poate ar fi bine să renunți la ideea de a-i face cadou clasicul portofel, pentru că nu-l va folosi. Tinerii tratează banii cash ca pe o glumă, folosindu-i doar pentru mici răsfățuri, de parcă n-ar mai avea valoare, scrie presa internațională.
inteligenta artificiala foto shutterstock png
Românii, extrem de sceptici în folosirea AI, deși le-ar putea crește productivitatea și creativitatea
Angajații din România sunt printre cei mai puțin entuziasmați de impactul inteligenței artificiale asupra muncii lor, doar o treime declarându-se astfel, sub media globală de 41%.
Bani castig FOTO Shutterstock jpg
Cum să economisești ca un milionar. Sfaturi simple de urmat în noul an
Mentalitatea face diferența în modul în care ne gestionăm banii. Psihologii spun că optimismul și poveștile scurte care explică concepte financiare complexe pot transforma economisirea dintr-o corvoadă într-un obicei natural, chiar și pentru cei cu venituri mai mici.