mintea de pe urmă
"Permiteţi-mi să încep scurta mea intervenţie în problema Vechiului şi Noului în aglomerata noastră urbe cu o observaţie de o evidenţă strivitoare: anume că, dacă înainte vreme străzile erau pentru maşini, astăzi, graţie uimitoarelor progrese de la poziţia bipedă la patru roţi, şi trotuarele sînt pentru maşini! Este un adevăr axiomatic, care mă face să prevăd că, în curînd, nu vor mai exista trotuare (ele fiind, din p.d.v. istoric, o fază de tranziţie), ca atare maşinile vor putea fi parcate direct în case, în antreuri, pe holuri, eventual în sufragerii. Acest lucru ar avea avantaje imediate, dintre care aş releva două: renunţarea la alarmele antifurt (care s-ar dovedi riguros caduce) şi protejarea de intemperii (intemperiile fiind, la Bucureşti, în toate sensurile fatale!). Şomerii ar beneficia, în fine, de acele privilegii pe care sînt nevoiţi, deocamdată, să le smulgă fraudulos (prioritatea, proximitatea, selectivitatea), iar pietonii s-ar bucura, la rîndul lor, de faţadele caselor, de laterale, eventual de acoperişuri