Google reorganizează informaţia erotică

Publicat în Dilema Veche nr. 145 din 3 Noi 2006
Dilema veche la Timpul prezent   Ce vrei să te faci cînd vei fi mare? png

Considerînd, pe bună dreptate, că dragostea este, în esenţa ei, o simplă problemă de căutare, Google a anunţat cu cîteva luni în urmă că va lansa versiunea beta a noului său produs, Google Romance (www.google. com/romance), căruia nu i s-a acordat încă atenţia cuvenită. Acesta oferă utilizatorilor un serviciu psihografic de organizare a întîlnirilor dintre fiinţele umane care au vîrsta legală pentru o relaţie (în conformitate cu legislaţia fiecărui stat suveran care oferă cetăţenilor săi acces liber la Internet). Google se oferă să suporte costurile cinei pentru cuplurile care decid să accepte experimentarea publicităţii contextuale relevante în cursul serii petrecute împreună. "Misiunea noastră, după cum probabil ştiţi deja, este aceea de a organiza întreaga informaţie din lume" - a declarat Jonathan Rosenberg, primvicepreşedinte al Google, coordonatorul Departamentului de Management al Produselor. "Să privim lucrurile cu luciditate: în care dintre sferele vieţii noastre ne confruntăm cu entropia maximă, cu cea mai dezorganizată stare a informaţiei? În iubire, desigur, acesta este tărîmul haosului şi al iraţionalului. Ne-am gîndit aşadar să folosim tehnologia noastră avansată de căutare pentru a vă ajuta să-l identificaţi rapid pe acel cineva special care vă va face fericit. Ulterior, ne ocupăm de aranjarea unei întîlniri şi folosim reclame contextuale care vin în întîmpinarea demersului vostru de începere a relaţiei care vă va modifica viaţa pentru totdeauna." Pentru a folosi serviciul oferit de Google, utilizatorii care doresc să se îndrăgostească raţional trebuie să aibă un cont (pe care şi-l pot crea primind o invitaţie pe Gmail, serviciul de poştă electronică al Google). Ei sînt invitaţi apoi să completeze o fişă online cu profilul lor, care le permite să spună lumii, pe această cale, cine sînt, sau, mai la obiect, cine le place să creadă că sînt, sau, şi mai la obiect, cine ar vrea să fie în ochii celorlalţi. După încheierea acestei prime etape, utilizatorul Google Romance poate începe Căutarea Sufletului Pereche în toate locurile potrivite identificate de Google (sau cel puţin într-o majoritate statistică semnificativă a acestora). Motorul Soulmate Search™, deşi încă în faza de testare, produce rezultate surprinzător de eficiente, bazate pe tehnologia psihografică de identificare a "Iubirii Vieţii Tale", cum au ales s-o numească programatorii de la Google. În cazul în care utilizatorul a fost sincer cu el însuşi în faza de completare a profilului (după o prealabilă introspecţie care să răspundă la întrebările "Cine sînt?", "Care este locul meu în lume?", "Încotro mă îndrept?", la care toţi utilizatorii Google Romance sînt invitaţi să participe cu seriozitate), în teorie se poate afirma că apăsînd butonul "I’m Feeling Lucky" ("Mă Simt Norocos"), rezultatul întors de Google va fi perechea perfectă. Unii utilizatori vor fi surprinşi, ţine să ne avertizeze echipa Google, de rezultatul căutării cu ajutorul butonului rapid "I’m Feeling Lucky". Acest rezultat se dovedeşte uneori a fi o persoană de acelaşi sex, chiar dacă preferinţa manifestată pînă în acel moment de utilizator fusese îndreptată către persoanele de sex opus. Şansele ca Google Romance să greşească sînt, chiar şi în faza beta de dezvoltare, mai mici de 2,5%, afirmă programatorii software-ului, recomandînd în acelaşi timp ca utilizatorii aflaţi în această situaţie să îşi reevalueze cu atenţie nevoile sexuale şi să nu "se mai ascundă în dulap". Dacă membrii cuplului identificat de Google doresc să se întîlnească, Google se oferă să aleagă restaurantul, să aranjeze rezervările şi să plătească cina celor doi (analizînd, desigur, distanţa dintre locaţiile lor, ca şi preferinţele manifestate în profil), cu condiţia ca aceştia să accepte expunerea (prin telefonul mobil şi prin alte medii de comunicare din locaţia selectată) la secvenţe de publicitate contextuală care să le faciliteze comunicarea. De exemplu, Utilizatoarea A va primi înainte de întîlnire un SMS cu datele de contact ale unui psiholog care îi va furniza cîteva recomandări legate de felul în care ar trebui să se comporte faţă de Utilizatorul B. La rîndul său, Utilizatorul B va primi o ofertă specială din partea celei mai apropiate florării ce participă la programul Google AdSense. Desigur, utilizatorii au dreptul să refuze orice propunere contextuală, deşi ar fi păcat să o facă. Ce sînt, de fapt, aceste "Întîlniri Contextuale", vă puteţi întreba. Echipa Google răspunde prompt în ghidul produsului său: "În principiu, sînt întîlniri pe care vi le oferim gratuit, la care se adaugă valoarea cumulată a marketingului online de geniu din ultima decadă fructuoasă a epocii post-industriale, îmbinată într-un sistem promoţional marcat de permeabilitatea mediului înconjurător şi de precizia psihografică dublată de urmărirea video-GPS în timp real. Deci încă o idee simplă şi eficientă a celor de la Google. Întîlnirile sînt supravegheate cu grijă de roboţii Google, fără ca prezenţa acestora să fie evidentă sau supărătoare, pentru a furniza asistenţă umoristică în cazul tăcerilor penibile, servicii financiare în cazul nevoii de a impresiona, ca şi cunoştinţe de cultură generală la cel mai înalt nivel. Roboţii înregistrează Istoria Personală Contextualizată a Întîlnirilor, însă numai cu permisiunea utilizatorilor şi numai cînd aceştia sînt logaţi în contul lor de Google.

Dilema veche la Timpul prezent   Ce vrei să te faci cînd vei fi mare? png
Cînd o să se oprească?
Într-unul din articolele precedente, pomeneam în treacăt de o casă "închisă şi pustie" din Piaţa Romană, chiar lîngă Academia de Studii Economice. Acolo, la nr. 7, a fost casa profesorului Lalu....
Dilema veche la Timpul prezent   Ce vrei să te faci cînd vei fi mare? png
Prin biblioteci (II)
Iată, aşadar, cîteva din temele pe care le dezvoltă Alberto Manguel (folosesc versiunea franceză, La Biblioth
Dilema veche la Timpul prezent   Ce vrei să te faci cînd vei fi mare? png
În pat
O revistă lunară (bogat) ilustrată, care se prezintă - cam ambiguu - drept "cea mai curajoasă revistă de femei", publică în numărul din luna aceasta o mică anchetă pe tema "Ce faci în pat cînd nu dorm...
Dilema veche la Timpul prezent   Ce vrei să te faci cînd vei fi mare? png
Atenţie! Pericol de prăbuşire
Ce-şi poate dori cineva mai mult decît să i se ridice o statuie chiar în faţa casei în care a trăit?...
Dilema veche la Timpul prezent   Ce vrei să te faci cînd vei fi mare? png
Pasolini şi lupta de clasă
Cinematograful se numea, la început, Studio Cujas, după numele străzii pe care se află (în plin Cartier Latin, între Sorbona şi grădina Luxembourg)....
Dilema veche la Timpul prezent   Ce vrei să te faci cînd vei fi mare? png
Parcul Bordei
Cînd scriu aceste rînduri nu ştiu încă soarta Parcului Bordei, pe care era vorba să o decidă ieri Consiliul municipal, la a treia reexaminare a unei situaţii extrem de încîlcite....
Dilema veche la Timpul prezent   Ce vrei să te faci cînd vei fi mare? png
Spiritul sărbătorilor de iarnă
Anul acesta am hotărît, ca şi anul trecut, că nu voi "face" brad....
Dilema veche la Timpul prezent   Ce vrei să te faci cînd vei fi mare? png
Acum o suta de ani în Bucureşti
Alături de observaţii de fiecare zi privind degradarea oraşului nostru, aici va fi vorba, măcar uneori, de cărţile care au ceva de spus despre înfăţişarea de altădată a Capitalei....
Dilema veche la Timpul prezent   Ce vrei să te faci cînd vei fi mare? png
Proprietatea intelectuală în Europa Centrală
La Brno, în mijlocul Europei, a avut loc conferinţa despre legislaţia ciberspaţiului, la care am avut, şi eu, un cuvînt de spus. Am văzut acolo că spaţiul fizic, tangibil, este deja bine legiferat....
Dilema veche la Timpul prezent   Ce vrei să te faci cînd vei fi mare? png
Încă un incendiu suspect?
Se răspîndeşte sistemul de a distruge casele vechi pentru a reintroduce terenurile în circuitul imobiliar. Se pare că, de mai mulţi ani, el se practică şi la Moscova....
Dilema veche la Timpul prezent   Ce vrei să te faci cînd vei fi mare? png
Regia Autonomă de Tîlhărie Bucureşti
- scrisoare deschisă dlui Gheorghe ARON, director RATB - Bună ziua, mă numesc M. Chivu şi sînt dependent de transportul în comun....
Dilema veche la Timpul prezent   Ce vrei să te faci cînd vei fi mare? png
Skyline
Ce ne lipseşte într-un oraş ca al nostru? Un răspuns la care nimeni nu pare să se gîndească ar fi: dangătul clopotelor, măcar duminica dimineaţa, şi cerul de deasupra noastră....
Dilema veche la Timpul prezent   Ce vrei să te faci cînd vei fi mare? png
Despre o umbrelă
Masă în bucătărie. Într-un colţ al ei stă un personaj numit Eu. În colţul opus, alt personaj, cu un nume la fel de spectaculos ca al primului, Tot eu. În alt colţ, stă cuminte o umbrelă....
Dilema veche la Timpul prezent   Ce vrei să te faci cînd vei fi mare? png
Casa colonelului
Scopul în care sînt scrise, de la o săptămînă la alta, aceste rînduri, este dublu....
Dilema veche la Timpul prezent   Ce vrei să te faci cînd vei fi mare? png
Tărăşenii
"Dacă stai la masă la unul din cei mari, ia seama ce ai dinainte: pune-ţi un cuţit în gît, dacă eşti prea lacom. Nu pofti mîncările lui alese, căci sînt o hrană înşelătoare....
Dilema veche la Timpul prezent   Ce vrei să te faci cînd vei fi mare? png
O ticăloşie
Acum două săptămîni, în nr. 145 al Dilemei vechi (3-9 noiembrie), am scris despre Casa părăsită. Adresa ei este nr. 1 de pe strada Theodor Ştefănescu....
Dilema veche la Timpul prezent   Ce vrei să te faci cînd vei fi mare? png
C(in)e mai e britanic?
Discuţia despre clişeele şi stereotipurile din cinematografia Regatului Unit, care a urmat ultimei proiecţii de la cinema Studio din cadrul Festivalului de Film Britanic, a evoluat spre tema identităţ...
Dilema veche la Timpul prezent   Ce vrei să te faci cînd vei fi mare? png
După prima şedinţă
În Bucureşti şi în ţară, soarta vechii arhitecturi româneşti, atît de vulnerabilă, interesează doar pe cei, puţini şi încă răzleţi, care au înţeles că forma cea mai expresivă a identităţii noastre naţ...
Dilema veche la Timpul prezent   Ce vrei să te faci cînd vei fi mare? png
N-am nici o scuză
Mă scuzaţi că vă deranjez, sper să nu vi se pară exagerat dacă o să vă rog să vă faceţi puţin timp să citiţi această rubrică, acest articol, vreau să zic, ştiţi, nu e chiar o rubrică, adică, sigur, ar...
Dilema veche la Timpul prezent   Ce vrei să te faci cînd vei fi mare? png
Casa lui Rapino
În această dimineaţă însorită, una din ultimele ale toamnei, un bărbat în salopetă albastră sapă în grădină....
Dilema veche la Timpul prezent   Ce vrei să te faci cînd vei fi mare? png
Casa părăsită
Numai Dumnezeu ştie cîte case din Bucureşti sînt părăsite şi lăsate să se macine în mizerie....
Dilema veche la Timpul prezent   Ce vrei să te faci cînd vei fi mare? png
To blog or not to blog
Îndemnată să-şi noteze fragmentele de existenţă cotidiană, fără nici o preocupare stilistică, fără efort analitic sau dorinţă de transfigurare, cu automatismul care ar fi, chipurile, garantul autentic...
Dilema veche la Timpul prezent   Ce vrei să te faci cînd vei fi mare? png
Mărcuţa
Ascunsă în dosul unei cortine de blocuri, în stînga şoselei Pantelimon, cum apucăm drumul spre ieşirea din Bucureşti, bisericuţa pe care o caut iarăşi, după ani şi ani, apare la capătul străzii Biseri...
Dilema veche la Timpul prezent   Ce vrei să te faci cînd vei fi mare? png
Casa din Dorobanţi
Dorobanţi 34 e adresa actuală a Ambasadei Serbiei (pînă de curînd a Serbiei şi Muntenegrului, după ce a fost a RSF Iugoslavia)....

Adevarul.ro

image
Amenda primită de o pensionară din Brașov pentru că a plantat flori în grădina blocului. „Este anormal ce se întâmplă”
Poliţia Locală Braşov a dovedit exces de zel în cazul unei femei de 76 de ani care a plantat câteva flori în zona verde a blocului în care locuia, potrivit bzb.ro.
image
Nike și Adidas, bătute de niște fete fâșnețe: invenția unei companii elvețiene fascinează lumea FOTO
Giganții de pe piața încălțărilor de alergare au înregistrat un eșec rar după un maraton major. La Boston, primele trei locuri din clasamentul feminin au fost ocupate de atlete care au purat alte mărci.
image
Joaca de-a vremea. Posibila cauză a inundațiilor catastrofale din Dubai, ploaia artificială VIDEO
Despre „însămânțarea norilor” se vorbește de mult timp, iar tehnica este folosită în multe țări care au probleme mari din cauza secetei. Sunt voci care spun că vremea ciudată din Dubai este legată de ploaia artificială creată acolo pentru a mai îmblânzi vremea.

HIstoria.ro

image
Justiția în România secolului al XIX-lea
Evoluția Ministerului Justiției urmărește, în linii mari, evoluția administrației autohtone, dar și pe cea a societății românești, în ansamblul său.
image
Operațiunea Barbarossa. 84 de avertizări cu privire la invazia germană, ignorate de Stalin
Pe 22 iunie 1941, Germania a invadat URSS în urma Operațiunii Barbarossa. Deși au primit numeroase avertizări din partea serviciilor de informații, Stalin și Uniunea Sovietică au fost luate prin surprindere.
image
Momentul abdicării lui Cuza: „În ochii lui n-am văzut niciun regret, nicio lacrimă”
Nae Orăşanu, om de încredere la Palat, îi comunicase principelui A.I. Cuza că „se pregătea ceva”.