Ultima săptămînă de înscrieri Bursele Superscrieri/Avon
Pînă pe 9 mai, orice autor din România - indiferent că este profesionist sau amator, jurnalist sau blogger, se exprimă prin cuvînt sau prin imagine, publică pe platforme tradiționale ori exclusiv în mediul digital - este invitat să aplice la programul Bursele Superscrieri/Avon.
În această fază, autorii se pot înscrie cu o propunere de proiect jurnalistic pe tema “violența domestică” și pot cîștiga una din cele 3 burse a cîte 1000 de euro pentru realizarea proiectului.
Înscrierea se face online, individual sau în echipă (autor+fotoreporter/artist vizual), prin completarea formularului de aplicație pe site-ul www.ffff.ro/burselesuperscrieri.
Din juriul care va selecta bursierii fac parte: Dan Duca, Liviu Iolu, Mihnea Maruță, Paul Radu, Raluca Kisescu, Simona Tache,Vlad Mixich și Vlad Petreanu. Întreg programul se va desfășura sub îndrumarea Monei Dîrțu, care va susține și partea de mentorat dedicată bursierilor în perioada realizării materialelor.
Bursele Superscrieri/Avon este un program lansat de Fundația Friends For Friends și Avon România, a cărui menire este să sprijine financiar și profesional autorii români de creative non-fiction care pot să gîndească, să documenteze și să finalizeze proiecte jurnalistice complexe, de profunzime, pe tema violenței domestice din România
„Cred că asocierea unui brand puternic cu un produs premium jurnalistic reprezintă un schimb onest de beneficii. Într-o presă muribundă din multiple cauze, gestul unei companii de a susține un proiect de burse/un proiect jurnalistic poate reprezenta o gură de aer. Documentarea presupune de cele mai multe ori cheltuieli pe care din păcate, cele mai multe redacții nu le mai aprobă, ceea ce înseamnă evident și subiecte mai puține sau mai greu de abordat. Efortul e cu atît mai salutar cu cît programul de burse vizează un subiect tabu, precum acesta al violenței domestice, cea căreia îi cad victime numeroase femei, copii, bătrîni.”, declară Dan Duca, unul dintre jurați.
Programul Bursele Superscrieri/Avon se desfășoară sub umbrela Premiilor Superscrieri - o competiție care premiază, din 2011, jurnalismul narativ și scriitura creativă. 2014 e primul an în care Superscrieri are și un program de burse, de finanțare de conținut.
„E un program din ce în ce mai complex, adunat sub acest nume, Superscrieri. Încercăm prin acest program, care a debutat ca o competiție anuală (anul ăsta la a 4-a ediție), să încurajăm - și chiar să creștem - numărul celor ce scriu pertinent, cu mijloacele unei scriituri originale. Eu cred că acest tip de scriitură, numită și "creative writing", "narrative journalism" sau, pur și simplu, "storytelling", aduce în peisajul relatării realității către publicul larg nu doar o emoție, datorită mijloacelor literare pe care le folosește, ci și, mai ales, o etică mai înaltă a scrisului. Și aici apare miza inițială a Superscrierilor. Pentru că acest firav (încă) Pulitzer românesc are misiunea declarată de a încuraja și crește autori care, prin forța scriiturii lor, aduc în fața publicului relatări mai robuste, mai documentate, mai puțin frivole, care în final să poată genera schimbarea unei societăți tot mai ușor de antagonizat și de manipulat.”, declară Sorin Trîncă, Președintele FFFF.
Pentru mai multe detalii despre Bursele Superscrieri/Avon, explorați: http://ffff.ro/burselesuperscrieri/.
Printre susținătorii programului Bursele Superscrieri/Avon se numără: HotNews, Sapte Seri, Cațavencii, Centrul pentru Jurnalism Independent, RISE Project, Active Watch, Dilema Veche, Blitz TV, Decît o Revistă, Marie Claire, România Pozitivă.
Despre Fundatia Friends For Friends si Premiile Superscrieri
Lansate în 2011, Premiile Superscrieri reprezintă o competiție care promovează jurnalismul narativ și scriitura creativă despre oameni, evenimente și momente reale. Cu un istoric la primele 3 ediții de aproape 1000 de lucrări înscrise, cu peste 50 de cîștigători și premii în valoare totală de peste 15 000 de euro, competiția își propune să încurajeze în România acele povești puternice și texte de calitate care informează corect, emoționează, modifică percepții și atitudini.
Fundația Friends For Friends (FFFF) susține creativitatea practică. Dintre cele mai cunoscute proiecte FFFF: Creative Fitness Studio - program de antrenare și dezvoltare a creativității, expoziția Ciorne 2.0, Biblioteca FFFF - peste 1500 de cărți utile profesioniștilor implicați în industrii creative, evenimentele de la Caffffe Creativa și, nu în ultimul rînd, Premiile Superscrieri. FFFF a fost fondată de agenția Friends Advertising, aceasta fiind și principalul susținător și finanțator al fundației.