Zapp Online

31 mai 2010
De la clubul copiilor la supermarket jpeg

În episodul trecut a fost vorba de o reclamă la de-ale gurii, în care rolul de primadonă îi revenea unei fetiţe; iar rolul logico-retoric principal îl deţinea repetiţia. Şi anume repetiţia denumirii comerciale: Salam Săsesc... Salam Săsesc...

Tot de la începutul deceniului, doar ceva mai tîrziu (circa 2004), datează seria de spoturi pentru Zapp Online, avînd ca protagonist tot un copil, care de asemenea repetă numele de brand la modul molipsitor, cu aceeaşi intonaţie ticăită, dăscălicească: Zapp Online... Zapp Online...

Diferenţele dintre cele două reclame sînt destule şi merită observate pe îndelete. Deosebirea maximă, mai flagrantă chiar decît cea dintre fetiţă şi băieţel, este că respectiva reclamă la salam ar mai fi permisă şi azi pe TV; însă cealaltă campanie (pentru conexiune mobilă) - nu... Motivul - atins în treacăt în episodul trecut – este restrîngerea folosirii imaginii minorilor în comunicarea comercială. Dacă la publicitatea pentru produse alimentare mai există îngăduinţă pentru folosirea actorilor copii (vezi campania salamului Fox din zilele acestea); în cazul altor categorii de produse, no more.

... Micuţul endorser Zapp, socotit acum cinci-şase ani un talent comic în germene, astăzi ar fi compătimit ca victimă a exploatării infantile!

Justiţie tîrziu înfăptuită? Sau exces de corectitudine politică? Grea dilemă. Un învăţămînt al episodului trecut e acela că, dacă arăţi copii, succesul reclamei e ca şi garantat. Nimeni nu scapă de lovitura de şarm a unui zîmbet de copil: familiştii se înduioşează cu gîndul la ai lor; nefamiliştii se înmoaie şi ei, amintindu-şi de propria copilărie.

Ce-i drept, Ochelărică de la Zapp e un caz mai atipic de personaj infantil, cu drăgălăşenia nu tocmai evidentă. Dimpotrivă, rolul lui, clasicizat în repertoriul comediilor, este cel al copilului teribil, al micului geniu enervant, intimidant pînă la exasperare... dar simpatic în fond.

Acum. O stîngăcie frecventă a făcătorilor de reclame e să pună în gura copiilor cuvinte dificile, nepotrivite pentru vîrsta lor; fraze complicate şi neverosimile pentru etapa de dezvoltare a minţii puerile. Există destui advertiseri care s-au nărăvit să le ceară ţîncilor să gîngurească despre “ofelte” şi “plomothii”... N-ar trebui să vină CNA-ul sau UE ca să interzică şi la noi stresarea minorilor cu terminologie de marketing. Ar fi de ajuns simplul fler negustoresc ca să-ţi spună că atari reclame, departe de a înduioşa, sînt lipsite de credibilitate şi de adeziune publică.

Tocmai pentru a deveni credibil, personajul micului ştie-tot trebuia conturat în tuşe groase, caricaturale: un maniac IT&C, ca unii dintre copiii de azi, care stau la computer cu orele. Infantil la el e tupeul cu care intră în vorbă, îndrăzneala cu care nesocoteşte ierarhia şi conivenţele tipice oamenilor mari. Ambientarea în plină petrecere de companie (anume anunţarea primelor anuale) a destinat de minune pentru difuzările din perioada Sărbătorilor acest spot, cu “copilul şi şeful” (urmare a unuia mai simplu, cu “copilul şi tatăl”); consolînd aşteptările unui public obişnuit din deceniile trecute să vadă umor la TV de Revelion. Dar despre această funcţie a publicităţii româneşti de a substitui divertismentul TVR-ului de odinioară – într-un episod următor.

Momentul de climax al spotului e atins de controversa dintre băieţel (exhibînd o precocitate în exces) şi şef (care dovedeşte, prin chiasm, o încăpăţînare demnă de un copil). Nu ştii cine se pune la mintea cui! Spotul se încheie cu victoria puştiului, ale cărui vorbe şi gesturi sînt propăvăduite întregului colectiv, dresat să le reproducă supus, adecvat, corporaticeşte.

Reclama cu fetiţa avea subtilitatea de a vîrî telespectatorilor în minte repetiţia “Salam Săsesc... Salam Săsesc”, făcîndu-i să creadă că unica dăscălită e micuţa (nu şi ei)... La Zapp Online pretenţia de propagare în rîndul colectivelor tot mai largi se cerea dezvăluită fără echivoc, întrucît ţinea de însăşi definirea serviciului de comunicare publicizat: mediul devenea mesaj, printr-o glumă de Anul Nou.

pexels pixabay 270637 jpg
Vrei să îți promovezi afacerea în mediul online? Optimizarea SEO este un pas esențial!
Prin urmare, SEO are ca scop îmbunătățirea poziționării naturale a unui site web în SERP (Search Engine Result Page), făcîndu-l mai vizibil în rîndul utilizatorilor de internet.
woman having painful stomach    Copy jpg
Durerile de stomac: cele mai frecvente afecțiuni care provoacă disconfort gastric
Nu neglijați durerile de stomac, pentru că acestea vă pot perturba activitatea de zi cu zi sau pot ascunde afecțiuni grave.
vitamina c jpg
3 ingrediente miraculoase pentru sănătatea și frumusețea pielii. Și nu numai...
Hrănirea și hidratarea corectă a pielii sînt gesturi esențiale pentru ca aceasta să aibă mereu un aspect sănătos și strălucitor.
protectieficat (2) jpg
În ce fel își pun amprenta asupra sănătății tale ospățurile de sărbători și ce te-ar putea ajuta să-ți recapeți starea de bine
În fiecare an, mesele de sărbători duc la o creștere a numărului de cazuri de anumite afecțiuni, riscurile mai mari fiind mai ales pentru persoanele a căror stare de sănătate este deja fragilă.
Key visual Tur public larg 28 ian jpeg
Open Hearts for Ukraine
Primul tur ghidat al monumentelor create de 24 de tineri refugiați din Ucraina în patru muzee din București
bo popescu4 jpg
de fiecare dată vine iarna
pentru că de fiecare dată vine iarna  cînd avem nevoie de emoții
curs de programare (1) jpg
Cel mai bun curs de programare NU e un curs. Obții primul job în 8 luni, garantat!
O ofertă de nerefuzat, pe care nu o vei mai întîlni în cazul niciunui alt curs de programare.
poster Spoken Word Sessions 15 01 png
SWORDS: Ronin Terente și Lena Chilari în dialog cu Cosmin Perța
Seria de evenimente SWORDS - Spoken Word Sessions continuă la început de an cu doi perfomeri din Republica Moldova.
blonde woman blogger is showing how make up use cosmetics jpg
La ce să fii atentă atunci cînd îți alegi produsele pentru machiaj
Produsele cosmetice au rol foarte important, pe lîngă faptul că ele ajută la conturarea trăsăturilor feței, ele ajută și la regenerarea pielii.
hanorace dama(1) jpg
Hanorace cu glugă fără fermoar pentru femei la modă
Se pare că a decide ce hanorace pentru femei ar trebui să fie în garderoba noastră pare ușor.
IMG 8731 1 jpg
Coșurile cadou, darurile care nu se demodează, indiferent de ocazie!
În primul rînd, coșurile cadou aduc nu unul, ci mai multe bucurii laolaltă. Cînd alegi un coș cadou, nu optezi pentru simple obiecte, ci oferi, de fapt, experiențe memorabile!
infinitul intr o trestie png
vizual toni grecu jpg
Serile Enayati Medical City, ediția a III-a: Terapia rîsului, discuție cu Sever Voinescu și Toni Grecu
Serile Enayati Medical City continuă în 7 decembrie 2022, începînd cu ora 19.00 în cadrul Enayati Medical City!
poster Tess Parks 3 12 jpg
Recomandări de week-end
Artista canadiană Tess Parks concertează în premieră la București.
pre ul uniswap cand este cel mai bun moment sa cumperi uni  dilemaveche png
Prețul Uniswap: Cînd este cel mai bun moment să cumperi UNI?
Pur și simplu cumperi monede cînd prețul Uniswap este scăzut și le vinzi cînd prețul este ridicat.
dylan gillis KdeqA3aTnBY unsplash jpg
Scurt ghid despre cultura și structura organizațională
Construirea unei culturi și structuri organizaționale sănătoase și pozitive nu este o sarcină ușoara, dar orice organizație o poate realiza.
floraria online bloomeria livrare flori jpg
Ești o persoană creativă și pasionată de beauty Vezi ce job ți se potrivește! jpg
Proiectul Open Museums Open Hearts jpg
„Rădăcini și visuri” ale tinerilor din Ucraina
De joi, 27 octombrie, pînă la finalul lunii noiembrie, 40 de tineri din Ucraina cu vîrstă cuprinsă între 15-18 ani sînt invitați să participe la etapa a doua a proiectului Open Museums Open Hearts.
Red Bull Dance Your Style 2022 (1) jpg
16 dintre cei mai buni dansatori români se duelează pentru un loc în Finala Mondială din Africa de Sud
O demonstrație în forță, de o energie molipsitoare, Red Bull Dance Your Style este o competiție internațională de all-styles street-dance, cu evenimente în peste 30 de țări.
Masterclass Cronicari Digitali Cine asculta o Casa   Bucuresti 15 octombrie 2022 (17) jpg
Soluții pentru problemele de patrimoniu, indentificate în Masteclass Cronicari Digitali „Cine ascultă o casă?”
La finalul săptămînii trecute, la București, timp de mai bine de șase ore, în patru sesiuni de masterclass, arhitecți, specialiști și profesioniști implicați în restaurarea și valorificarea caselor istorice au luat parte la Masteclass Cronicari Digitali „Cine ascultă o casă?”.
pexels ylanite koppens 744969 jpg
Sugestii de cadouri care pot fi oferite angajaților
Ești om de afaceri, ceea ce înseamnă că ești conștient că fără dedicarea, experiența și profesionalismul salariaților tăi, firma ar fi avut destul de mult de suferit.
Vizual Masterclass Cronicari Digitali Cine asculta o casa 15 octombrie 2022 jpg
Valorizarea clădirilor istorice, în centrul primului Masterclass Cronicari Digitali „Cine ascultă o casă?”
Cine ascultă o casă?”, proiectul care își propune să ofere exemple de bune practici de la cei care „au ascultat o clădire” în beneficiul comunității și al protejării clădirilor istorice, invită experții, autoritățile și pe toți cei interesați de patrimoniu pentru o zi de Masterclass, în București.
 SF 6065 JPG
Karpatia Horse Show 2022: șapte premii pentru România, 15 mii de spectatori și o atmosferă chic!
Un weekend de excepție si un „salt” important pentru Karpatia Horse Show, cu ocazia celei de-a VII-a ediții desfășurate pe Domeniul Cantacuzino din Florești (Prahova).

Adevarul.ro

image
Iarna se dezlănțuie. Viscol puternic în România: harta celor mai afectate zone. Anunțurile meteorologilor
Iara se dezlănțuie în următoarele ore. Meteorologii au emis sâmbătă mai multe avertizări cod galben şi portocaliu de ninsori şi de vânt puternic pentru cea mai mare parte a ţării. Vremea rea pune stăpânire pe România.
image
Cât pot să ceară meseriașii pentru o casă simplă, la roșu. „Nu te mai droga, frățică!”
Un român a postat un anunț în care s-a interesat cât ar putea să-l coste o casă de 80 de metri pătrați, pe un singur nivel. Printre răspunsuri, au fost și unele cu totul surprinzătoare.
image
Prima autostradă din România, construită la dorința lui Ceaușescu. În cât timp a fost gata și care era viteza maximă de deplasare
Autostrada Bucureşti-Piteşti, cea mai veche din România, a fost finalizată în doar cinci ani, între 1967 şi 1972, din ordinul lui Nicolae Ceauşescu. Astăzi se împlinesc 56 de ani de la începerea lucrărilor de construire.

HIstoria.ro

image
Moartea căpitanului Valter Mărăcineanu, un erou al Războiului de Independență
Muzeul Militar Naţional „Regele Ferdinand I” deține în patrimoniul său o fotografie inedită a eroului român Valter Mărăcineanu.
image
Armata lui Vlad Ţepeș: Arme și echipamente
Cu toată lipsa de piese originale din epocă, putem reface echipamentul și armamentul trupelor lui Vlad Ţepeș, bazându-ne pe puținele piese existente, pe sursele pictate și scrise și pe comparații cu zonele din jur.
image
Sfârșitul Bătăliei de la Stalingrad: Capitularea mareșalului Paulus
În timpul nopții de 30 spre 31 ianuarie 1943, Brigada 38 Motorizată, având atașate companiile de geniu, a încercuit zona din jurul Pieței Eroilor Căzuți și magazinul Univermag, întrerupând legăturile telefonice dintre comandamentul mareșalului Friedrich Paulus și unitățile subordonate.