Booty Looting - Consistenţa efemerului

20 octombrie 2012
Booty Looting   Consistenţa efemerului jpeg

"Probabil c─â nu e o surpiz─â faptul c─â fotografia s-a dezvoltat ca mediu tehnologic ├«n era industrial─â, c├«nd realitatea a ├«nceput s─â dispar─â. Probabil c─â tocmai dispari┼úia realit─â┼úii e cea care a declan┼čat aceast─â form─â de tehnic─â. Realitatea a g─âsit calea de a  se muta ├«ntr-o imagine." (Jean Baudrillard, Photography or The Writing with Light)

"Voia s─â poat─â recunoa┼čte ├«n fotografia sa imaginile pe jum─âtate amputate ┼či distorsionate ┼či, ├«n acela┼či timp, s─â le resimt─â irealitatea ├«n forma unor ├«nt├«mpl─âtoare umbre de cerneal─â concomitent cu concrete┼úea lor de obiecte ├«nc─ârcate cu sens, for┼úa prin care ele v├«neaz─â aten┼úia pentru a evada ulterior." (Italo Calvino, The Adventure of a Photographer)

Mitologia ca fluid al contextelor sociale ┼či artistice contemporane, problema identit─â╚Ťii, func╚Ťia imaginii fotografice, deconstruc╚Ťia conven╚Ťiilor scenice, grani╚Ťa fragil─â dintre ceea ce trece drept adev─âr ╚Öi ceea ce este catalogat ├«n mod curent drept minciun─â s├«nt doar c├«teva din temele recentului spectacol semnat de Wim Vandekeybus, booty Looting, prezentat la Bucure┼čti ├«n cadrul Explore Dance and Performance Festival 2012. A╚Öa cum afirm─â creatorul s─âu, booty Looting (├«n traducere: a fura ceea ceea ce a fost deja furat) ne prezint─â o situa╚Ťie de studio: putem vedea cu ochii no┼čtri cum ceea ce se petrece ├«n scen─â este trecut ├«ntr-o alt─â form─â de existen┼ú─â, ├«n imagini fotografice proiectate pe un ecran imens.

Prezen┼úa ├«n scen─â a unui fotograf care documenteaz─â ceea ce vedem aduce spectacolului o dimensiune care se situeaz─â ├«n zona de tensiune dintre via┼ú─â ┼či moarte, dintre ceea ce credem c─â vedem ┼či ceea ce pare c─â este. Conven┼úia este demontat─â p├«n─â la nivelul atomar, s├«ntem prezen┼úi in inima deconstruc┼úiei, noi, ca spectatori fiind parte din ea.

Spectacolul, creat pentru patru dansatori, o actri┼ú─â, un actor, un fotograf ┼či un muzician care va crea mediul muzical live al spectacolului, se hr─âne┼čte cu tema mitologiei recurente, care va fi reg├«ndit─â de Wim Vandekeybus, p├«n─â la deturnarea ei c─âtre o func┼úie pe care ini┼úial nu o putem b─ânui ┼či cu care vom fi confrunta┼úi la finalul spectacolului.  Faptul c─â arti┼čtii s├«nt prezen┼úi ├«n scen─â cu propriul lor nume introduce o form─â atipic─â de fic┼úiune. Asumarea unor alter ego-uri ├«n cadrul unei h─âr┼úi mitologice riguros trasate conduce treptat spre intrarea ├«n fic┼úiune a identit─â┼úilor ce trec drept reale. De exemplu, reala Birgit Walter, modelat─â prin prisma mitologiei trasate prin intermediul unor jaloane atemporale precum Medeea, sau prin mituri construite ├«n jurul unor personalit─â┼úi precum Romy Schneider sau Maria Callas trece printr-un proces de fic┼úionalizare al propriei identit─â┼úi care pune sub semnul ├«ntreb─ârii ├«nsu┼či conceptul de real.

Jerry, povestitorul cu strucutr─â de Proteus, care va asimila si va re├«nscena povestea lui Joseph Beuys (mai exact, faimosul performance I like America and America Likes Me) sau cea a regizorului Georges Clouzot ┼či a filmului s─âu LÔÇÖEnfer (nicic├«nd terminat) este mesagerul esen┼úei deconstruc┼úiei, a c─ârei semnifica┼úie o vom putea citi doar la final. Odat─â asimilate, miturile trebuie deconstruite, c─âr─âmizile din care este f─âurit edificiul fic┼úional al marilor bibliografii trebuie d─âr├«mate pentru a ne ├«ntoarce la un unic gest simplu, primar, din care reconstruc┼úia poate ├«ncepe.

Timpul se impune ca metafor─â-umbrel─â ├«n cazul spectacolului: fie c─â e vorba de orizontul mor┼úii trecut ├«n ludic prin reg├«ndirea conven┼úiei ┼či prin punerea sub lupa interoga┼úiei a ideii de adev─âr ├«n art─â, fie c─â ne confrunt─âm cu dimensiunea mitologic─â ce transcende timpul, dar ├«n acela┼či timp se fixeaz─â pe osatura temporalit─â┼úii d├«ndu-i consisten┼ú─â, fie c─â ne inv├«rtim ├«n cercul pus ├«n mi┼čcare de dorin┼úa de a r─âm├«ne, de a dura prin prisma construirii unor mitologii personale, temporalitatea este p─âianjenul care ┼úese plasa ├«n care este prins─â ├«ntreaga situa┼úie scenic─â.

Momentul ├«n care Birgit Walter asum├«nd-o pe Medeea ├«┼či ucide copii prin gestul simbolic al xerox─ârii chipurilor acestora (probabil una dintre cele mai puternice situa┼úii v─âzute vreodat─â pe o scen─â, trebuie spus) ┼či proiectarea lor pe ecran dup─â ce au fost fotografiate este un act etalon pentru ceea ce ├«nseamn─â func┼úia imaginii ├«n raport cu temporalitatea ┼či gradele ei. Clipa ├«n care conven┼úia este bulversat─â prin fixarea ├«n imagine a unui gest ce coaguleaz─â autenticitatea ┼či simulacrul, d─â seama de ceea ce se poate numi consisten┼úa efemerului: curgerea timpului este prins─â ├«ntr-o t─âietur─â semnificativ─â, ce transcede decontextualizarea ┼či adun─â ├«n ea sensurile generate de  indistinc┼úia dintre real ┼či iluzie. Clipa ├«ncremenit─â ├«n imaginea fotografic─â devine mesagerul a ceea ce dureaz─â, a ceea ce transfigureaz─â  ce o precede ┼či ├«i urmeaz─â, prin ├«nghe┼úarea ei ├«n semnifica┼úia mor┼úii simbolice.
 
Seria chipurilor Medeei proiectate pe ecran spre finalul spectacolului ├«n timp real prin fotografia lui Birgit care, ├«n scen─â, ├«┼či modeleaz─â prin machiaj chipul cu gesturi simple ┼či asum─â posturi specifice unei ┼čedin┼úe foto glam, se ├«nscrie ├«n aceea┼či economie a tensiunii dintre ceea ce este perceput ca real ┼či ceea ce este transfigurat ├«n imagine.

Dansul vine s─â ├«nt─âreasc─â aceast─â ├«nrudire congenital─â dintre efemer ┼či durabil: el este fluidul care str─âbate substan┼úa spectacolului, este motorul care pune ├«n mi┼čcare, al─âturi de func┼úia imaginii fotografice ┼či a mediului sonor creat de muzica live, ma┼čina mitologic─â asamblat─â de Wim Vandekeybus. Corpul este acest loc al contradic┼úiilor dintre ceea ce trece ┼či ceea ce se dore┼čte ve┼čnic, este c├«mpul de lupt─â al semnifica┼úiilor n─âscute din atemporalitatea de esen┼ú─â a miturilor ┼či p─âtrunderea lor ├«n substan┼úa conven┼úiei.
Dintr-o dat─â, contextul scenic este scurcircuitat de un t├«n─âr care ne poveste┼čte propria na┼čtere pe care, se pare, ┼či-o aminte┼čte. Acesta este momentul aflat la originea demont─ârii mitologiilor prezentate ├«n spectacol. Gazda noastr─â, Jerry nu poate admite c─â t├«n─ârul poate fi crezut: se na┼čte astfel duelul dintre dorin┼úa de a fi real ┼či imposibilitatea ie┼čirii din simulacru, dintre aspira┼úia spre autentic ┼či reflexul artistic al furtului de semnifica┼úii ┼či situa┼úii. Jerry ajunge s─â demonteze miturile fixate ├«n substan┼úa spectacolului, dar ┼či orice tendin┼ú─â de mitologizare manifestat─â de protagoni┼čtii spectacolului.

Tot ceea ce  a fost construit, simulat, ar─âtat f─âr─â rezerve, scos din ascundere p├«n─â la ultima component─â, decupat, fixat ├«n paradoxul imaginii (concomitent expresie a efemerului ┼či clip─â durabil─â) este dus ├«n punctul de origine al ├«ntoarcerii artei la condi┼úia primordial─â a jocului de copil. Goliciunea fizic─â de la final a povestitorului ┼či jocul s─âu cu balonul reprezint─â, de fapt ├«ntoarcerea la condi┼úia fetal─â ce face posibil─â na┼čterea autentic─â a actului artistic, menit s─â reintre ├«n cercul conven┼úiei ┼či al tensiunii dintre real ┼či simulacru, al imposibilit─â┼úii reconcilierii dintre identitatea autentic─â ┼či fic┼úionalizarea impus─â de mecanismele mitologizante ale iluziei.
 
Semnifica┼úiile din spectacolul lui Wim Vandekeybus s├«nt departe de a fi epuizate aici. De fapt acest lucru nu e posibil ┼či nici nu trebuie s─â fie. Ne r─âm├«n, dup─â booty Looting, bucuria de a fi rev─âzut arti┼čti de excep┼úie (┼či aici trebuie men┼úionate numele tuturor celor afla┼úi ├«n scen─â: Jerry Killick, Birgit Walter, Elena Fokina, Dymitry Szypura, Luke Jessop, Kip Johnson, Elko Blijweert, Danny Willems), de a ne fi ├«n┼úeles rolul nostru de spectatori ├«n structura actului artistic, de fi fost confrunta┼úi cu teme care ne vor ajuta s─â fim mult mai lucizi atunci c├«nd vom mai privi un spectacol.

P├«n─â la urm─â, Wim Vandekeybus ne-a predat o lec┼úie de luciditate prin care am aflat c─â s├«nt mari ┼čanse s─â fim pl─âm─âdi┼úi ├«n egal─â m─âsur─â din carne ┼či mit, din substan┼úa durabil─â a efemerului prins ├«ntr-o imagine fotografic─â, din bucle de c├«te 15 secunde ├«n care poz─âm pentru ceva ce va fi demolat pentru ca reconstruc┼úia s─â ├«nceap─â.

booty Looting
Regie, Coregrafie, Scenografie: Wim Vandekeybus
Creat cu ┼či interpretat de: Jerry Killick, Birgit Walter, Elena Fokina, Dymitry Szypura, Luke Jessop, Kip Johnson
Muzic─â original─â live: Elko Blijweert
Fotografie (Live): Danny Willems
Asistent-dramaturg: Greet Van Poeck
Light Design: Davy Deschepper, Francis Gahide, Wim Vandekeybus
Sound Design: Antoine Delagoutte
Coproduc┼úie: Dance Biennale 2012 (Vene┼úia), KVS (Brussels, BE), Schauspiel K├Âln (Cologne, DE)
Mulţumiri: Archa Theatre (Prague, CZ)

***

booty Looting - THE CONSISTENCY OF THE EPHEMERAL

"It is perhaps not a surprise that photography developed as a technological medium in the industrial age, when reality started to disappear. It is even perhaps the disappearance of reality that triggered this technical form. Reality found a way to mutate into an image." (Jean Baudrillard, Photography, or The Writing of Light)

"He wanted it to be possible to recognize in his photograph the half-crumpled and torn images and at the same time to feel their unreality as casual, inky shadows and also at the same time their concreteness as objects charged with meaning, the strength with which they clung to the attention that tried to drive them away." (Italo Calvino, The Adventure of a Photographer).

Mythology as a fuel for contemporary artistic and social contexts, the issue of identity, the function of the photographic image, the deconstruction of stage conventions, the thin line between what passes for truth and what is currently labeled as lie are just a few themes of the recent performance booty Looting by Wim Vandekeybus (the title having the meaning of ÔÇťstealing what has already been stolen, plundering what has already been plunderedÔÇŁ). It openly confronts us with a studio situation, as its author himself affirms: we can see with our own eyes how the stage context is framed at times and transgressed into another form of existence, in photographic images projected on a big screen.

The presence onstage of a photographer who documents what we see provides the performance with a dimension placed within the zone of tension between life and death, between what we really see and what seems to be. The convention is dismantled to its very last atom, we are present at the heart of the deconstruction itself, as we, as spectators, are integrated part of it.

The performance, created for an actor (Jerry Killick), an actress (Birgit Walter), four dancers (Elena Fokina, Dymitry Szypura, Luke Jessop, Kip Johnson), a photographer (Danny Willems) and a musician (Elko Blijweert- who will create the live sound medium of the show), feeds on the recurrent theme of mythology that will be thought over and over by Wim Vandekeybus, until its metamorphosis into a function that we cannot initially suspect and which we will face at the end of the performance. The presence onstage of the artists bearing their own names introduces an atypical form of fiction. Assuming different alter-egos within a rigorously designed mythological map, gradually leads to the fictionalization of the identities that seem real. For instance, ÔÇťthe realÔÇŁ Birgit Walter, shaped through the mythology traced by untimely milestones (as Medea), or through myths built around personalities like Romy Schneider or Maria Callas, undertakes a process of fictionalization of her own identity, which casts a question mark upon the very concept of the real.
Jerry, the Proteus-like host who will assimilate and filter, through the process of the deconstruction, the story of Joseph Beuys (reenacting the famous performance I like America and America Likes Me) or that of the film director Georges Clouzot (with his never finished movie LÔÇÖEnfer) is the messenger of the very essence of this dismantling, which will fully reveal its meaning only in the end. Once assimilated, myths should be demolished; the bricks of the fictional edifice of big biographies must be torn down, so that we could get back to the simple, primary point from where the reconstruction can start.
Time proves an all-covering metaphor of the performance: temporality imposes itself as the spider weaving the web which catches the whole stage situation, whether it is about the horizon of death, playfully traced by rethinking the convention and by questioning the idea of truth in the field of art, or we are faced with the mythological dimension which surpasses time, or we are trapped within the circle  set into motion by the desire to last, to live forever through the construction of a personal mythology.
The moment when Birgit Walter, assuming Medea, symbolically kills her children by putting their faces on a photocopying machine (maybe one of the strongest scenes ever seen on a stage) and their projection on the screen after the copies have been photographed result in a paradigm of what the function of the image means, in relation with temporality and its degrees.
 

The very moment when the convention is blown up by forging the gesture into an image that brings together authenticity and simulation, stands for the consistency of the ephemeral: the elapse of time is frozen through a significant cut which generates the blurring area between real and illusory. The stillness of the photographic image is the messenger of what is lasting, of what precedes and follows, by capturing an instant of the flow inside the meaning of  symbolic death.

The series of MedeaÔÇÖs visages projected in real time on the screen to the end of the performance (in contrast with her posing presence onstage) is part of the same economy of tension between what is perceived as real and what is shaped into an image.

In the performance, the dance comes to strengthen this congenital relation  between ephemeral and lasting: it is the substance which the performance feeds on, the engine that sets into motion (together with the photography and the live music) the mythological machine assembled by Wim Vandekeybus. The body is the place of contradictions between what is perishing and what is lasting; it is the battlefield of the meanings born out of the timeless essence of myths and their creeping into convention.  

All of a sudden, the stage context is short-circuited by the boy who tells us the story of his birth that he seems to remember. This is the moment placed at the origin of demolishing the mythologies presented in the performance. Our host (Jerry) cannot admit that the young man could be believed. This triggers the duel between the desire to be real and the impossibility of escaping the simulation, between the aspiration towards authenticity and the artistic bias towards stealing significances and situations. Jerry comes to deconstruct the myths cemented inside the substance of the performance, but he also demolishes any other tendency towards mythology of the artists in the show.

All that has been built, simulated, openly shown, brought out of the hidden, framed, frozen inside the paradox of the image (which proved to be, at the same time, the expression of the ephemeral and of eternity) leads to the point of origin where art gets back to the initial condition of a childÔÇÖs playfulness.
 
The final nakedness of the story teller and his playing with a balloon represent in fact, the return to the fetal condition which allows the possibility of the authentic birth of the artistic act, meant to enter again the circle of convention and of the tension between reality and simulation, of the impossibility to reconcile the genuine identity with the fictionalization imposed by the mythologizing mechanisms of illusion.

The meanings emerging from Wim VandekeybusÔÇÖ performance are far from being exhausted here. In fact, this is not possible and it should not be. After booty Looting, we remain with the joy of meeting exceptional artists (and all those present in the performance should be mentioned here again: Jerry Killick, Birgit Walter, Elena Fokina, Dymitry Szypura, Luke Jessop, Kip Johnson, Danny Willems, Elko Blijweert), we leave the ÔÇťstudio situationÔÇŁ we have been caught in with the understanding of our role as spectators integrated within the structure of the show, with the richness provided by the themes that will help us watch further performances with an increased awareness.

All in all, Wim Vandekeybus taught us a lesson through which we found out that we may be equally made of flesh and myth, of the lasting substance of the ephemeral trapped in a photography, of 15 seconds posing loops constructing what has to be demolished, so that the reconstruction could begin.

booty Looting
DIRECTION, CHOREOGRAPHY & SCENOGRAPHY:Wim Vandekeybus
CREATED WITH & PERFORMED BY: Jerry Killick, Birgit Walter, Elena Fokina, Dymitry Szypura, Luke Jessop, Kip Johnson
ORIGINAL MUSIC LIVE:Elko Blijweert
LIVE STILL-PHOTOGRAPHY: Danny Willems
ARTISTIC ASSISTENT & DRAMATURGE: Greet Van Poeck
LIGHTING DESIGN: Davy Deschepper, Francis Gahide, Wim Vandekeybus
SOUND DESIGN: Antoine Delagoutte
STYLING: Isabelle Lhoas ASSISTED BY Fr├ęd├ęrick Denis
MOVEMENT ASSISTANT : M├íte M├ęsz├íros
LIGHTING ON TOUR: Davy Deschepper
SOUND ON TOUR:Antoine Delagoutte
PRODUCTION: Ultima Vez
COPRODUCTION : Dance Biennale 2012 (Venice, IT), KVS (Brussels, BE), Schauspiel K├Âln (Cologne, DE)
WITH SPECIAL THANKS TO: Archa Theatre (Prague, CZ)

Photos: Danny Willems, Wim Vandekeybus

RRM2iun jpg
Serile Radio Rom├ónia Muzical ÔÇô 25. Recital sus╚Ťinut de violonistul R─âzvan Stoica ╚Öi pianista Andreea Stoica
Îndrăgitul violonist Răzvan Stoica, alături de sora sa, pianista Andreea Stoica, vor urca pe scena Sălii Radio joi, 2 iunie, ora 19:00.
Stailer, inspira╚Ťie pentru cei care merg la saloanele de hair and beauty jpeg
Stailer, inspira╚Ťie pentru cei care merg la saloanele de hair and beauty
To╚Ťi cei care au nevoie de serviciile din saloanele de beauty se pot programa online, la doar c├«teva click-uri distan╚Ť─â, la orice salon ├«╚Öi doresc.
4 legende pe care merită să le știi jpeg
4 legende pe care merită să le știi
Anumite legende au intrat deja în folclorul popular și, chiar dacă istoricii nu au reușit să le demonstreze veridicitatea în totalitate și unele par simple fabule, ele au un farmec aparte și sînt foarte interesante.
POLI╚ÜIA ROM├éN─é LANSEAZ─é CAMPANIA DE EDUCA╚ÜIE RUTIER─é PENTRU PIETONI, CONDUC─éTORI DE BICICLETE ╚śI TROTINETE jpeg
POLI╚ÜIA ROM├éN─é LANSEAZ─é CAMPANIA DE EDUCA╚ÜIE RUTIER─é PENTRU PIETONI, CONDUC─éTORI DE BICICLETE ╚śI TROTINETE
Scopul general al proiectului este ca Rom├ónia s─â devin─â o ╚Ťar─â cu un trafic rutier mai sigur, prin┬áreducerea progresiv─â a num─ârului victimelor accidentelor rutiere.
Funda╚Ťia Superbet continu─â s─â fie al─âturi de cel mai cunoscut brand cultural rom├ónesc prin sus╚Ťinerea seriei ÔÇ×Conferin╚Ťele Dilema vecheÔÇŁ jpeg
Funda╚Ťia Superbet continu─â s─â fie al─âturi de cel mai cunoscut brand cultural rom├ónesc prin sus╚Ťinerea seriei ÔÇ×Conferin╚Ťele Dilema vecheÔÇŁ
├Än 2022, Funda╚Ťia Superbet este din nou al─âturi de revista cultural─â, sus╚Ťin├«nd organizarea seriei ÔÇ×Conferin╚Ťele┬áDilema vecheÔÇŁ.
Cum s─â compari jocurile de mas─â la cazino? jpeg
Cum s─â compari jocurile de mas─â la cazino?
S├«nt foarte multe jocuri, foarte multe posibilit─â╚Ťi, iar dac─â e╚Öti ├«ncep─âtor, exist─â riscul s─â te sim╚Ťi pu╚Ťin st├«njenit, s─â nu ╚Ötii exact ce s─â te joci ╚Öi s─â ├«nchei sesiunea cu un gust amar.
Modul ├«n care por╚Ťi geanta poate indica tr─âs─âturi de personalitate pe care le ai  Zevo te inspir─â jpeg
Modul ├«n care por╚Ťi geanta poate indica tr─âs─âturi de personalitate pe care le ai. Zevo te inspir─â
Iubitoarele ╚Öi iubitorii de fashion vor g─âsi la magazinul online Zevo acele accesorii nelipsite din fiecare zi, realizate cu aten╚Ťie la detalii ╚Öi cu designuri inedite - GEN╚ÜILE!
Unde sa iti cumperi uniforme de calitate pentru bucatari jpeg
Unde sa iti cumperi uniforme de calitate pentru bucatari
├Ämbr─âc─âmintea de protec╚Ťie ╚Öi echipamentul personal de protec╚Ťie (EIP) reprezint─â o caracteristic─â de siguran╚Ť─â esen╚Ťial─â ├«n orice loc de munc─â, iar industria alimentar─â nu face excep╚Ťie.
Iat─â o dilem─â nou─â: s─â achizi╚Ťionezi un dulap metalic clasic sau cu u╚Öi glisante? jpeg
Iat─â o dilem─â nou─â: s─â achizi╚Ťionezi un dulap metalic clasic sau cu u╚Öi glisante?
Dulapurile produse din metal sînt structuri solide, foarte sigure și eficiente atunci cînd vine vorba despre depozitarea documentelor, obiectelor vestimentare, dar și a altor obiecte sau accesorii.
Leggings, blugi sau pantaloni de jogging? Ce pantaloni s─â alegi cu cizmele de dam─â? jpeg
Leggings, blugi sau pantaloni de jogging? Ce pantaloni s─â alegi cu cizmele de dam─â?
Pentru ca ╚Ťinutele tale s─â arate perfect, merit─â s─â ├«nve╚Ťi arta purt─ârii botinelor ╚Öi cizmelor.
Moda de vară   Ce costume de baie vor fi un succes în acest sezon? jpeg
Moda de vară - Ce costume de baie vor fi un succes în acest sezon?
Noile tendin┼úe ├«n materie de ┼úinute estivale s├«nt extrem de ofertante, d├«ndu-┼úi posibilitatea de a jongla cu creativitatea ┼či de a-┼úi dezvolta ideile vestimentare.
Cum a schimbat inteligen╚Ťa artificial─â joburile din lumea cazinourilor jpeg
Cum a schimbat inteligen╚Ťa artificial─â joburile din lumea cazinourilor
├Än ultimii cinci ani, tot mai mul╚Ťi pasiona╚Ťi de jocuri de noroc au mutat distrac╚Ťia ├«n online, beneficiind de avantajele oferite de acest mediu.
ÔÇ×Via╚Ťa dup─â AuschwitzÔÇŁ de Eva Schloss ╚Öi Karen Bartlett ÔÇô C├«nd suferin╚Ťa are chip de femeie jpeg
ÔÇ×Via╚Ťa dup─â AuschwitzÔÇŁ de Eva Schloss ╚Öi Karen Bartlett ÔÇô C├«nd suferin╚Ťa are chip de femeie
S├«nt c─âr╚Ťi care ├«╚Ťi schimb─â total viziunea despre lume, iar ÔÇ×Via╚Ťa dup─â AuschwitzÔÇŁ este una dintre ele.
Produsele Olaplex: ce reprezintă și de ce ar trebui să le folosești jpeg
Produsele Olaplex: ce reprezintă și de ce ar trebui să le folosești
Unul dintre principalele obiective ale producătorilor a fost să creeze produse cît mai naturale și au reușit.
Iat─â o dilem─â nou─â: cum s─â nu cheltui o avere pe accesorii de motocoas─â? jpeg
Iat─â o dilem─â nou─â: cum s─â nu cheltui o avere pe accesorii de motocoas─â?
Pentru a-╚Ťi u╚Öura munca, ai nevoie de instrumente specializate, care s─â te ajute s─â toaletezi elementele de vegeta╚Ťie ├«n siguran╚Ť─â ╚Öi f─âr─â eforturi fizice prea mari.
De ce sînt video urile cu unboxing atît de populare? jpeg
De ce sînt video-urile cu unboxing atît de populare?
Cel mai mare succes îl au prezentările de gadget-uri, cum ar fi ultimele tipuri de telefoane.
Cînd nu se poate produce alăptarea jpeg
Cînd nu se poate produce alăptarea
Există situaţii în care alăptarea nu se poate produce, din varii motive, fie aparţinînd mamei, fie nou-născutului.
Cum s─â economisi╚Ťi bani ├«n mod corespunz─âtor jpeg
Cum s─â economisi╚Ťi bani ├«n mod corespunz─âtor
Cu un plan financiar scris ╚Öi elaborat, va fi mai u╚Öor s─â v─â planifica╚Ťi rambursarea banilor pe care trebuie s─â-i ├«mprumuta╚Ťi.
Revelion cu bun gust: b─âuturi rafinate, ├«n func╚Ťie de preparate jpeg
Revelion cu bun gust: b─âuturi rafinate, ├«n func╚Ťie de preparate
Este important s─â asociem corect preparatele festive cu licorile care le poten╚Ťeaz─â aroma.
Lista cu rezolu╚Ťii de Anul Nou trebuie s─â includ─â cursuri de dezvoltare personal─â jpeg
Lista cu rezolu╚Ťii de Anul Nou trebuie s─â includ─â cursuri de dezvoltare personal─â
╚śtiai c─â exist─â┬ácursuri de dezvoltare personal─â┬áconcepute special pentru adolescen╚Ťi?
Cum po╚Ťi s─â reduci consumul de energie electric─â? jpeg
Cum po╚Ťi s─â reduci consumul de energie electric─â?
Pentru a te asigura c─â de fiecare dat─â c├«nd faci plata factura electrica online pl─âte╚Öti sume c├«t mai mici de bani, este bine s─â respec╚Ťi o serie de reguli.
Nu e prea tîrziu să cumperi pompe de căldură! Iată ce trebuie să știi! jpeg
Nu e prea tîrziu să cumperi pompe de căldură! Iată ce trebuie să știi!
Acest echipament pentru ├«nc─âlzirea locuin╚Ťei se remarc─â prin faptul c─â produce c─âldur─â f─âr─â s─â utilizeze combustibil, ci folosind pur ╚Öi simplu resurse din natur─â, precum apa, aerul ╚Öi solul.
Cum func╚Ťioneaz─â un cazino online? jpeg
Cum func╚Ťioneaz─â un cazino online?
Platformele online permit o dinamic─â mai accentuat─â ╚Öi un ritm de joc mai rapid, deoarece nu exist─â nici o interac╚Ťiune ├«ntre juc─âtori ╚Öi sistemele tehnologice.
Cum func╚Ťioneaz─â centrala pe pele╚Ťi ╚Öi ce avantaje are pentru mediul ├«nconjur─âtor ╚Öi pentru buzunarul t─âu jpeg
Cum func╚Ťioneaz─â centrala pe pele╚Ťi ╚Öi ce avantaje are pentru mediul ├«nconjur─âtor ╚Öi pentru buzunarul t─âu
Aleg├«nd o central─â pe pele╚Ťi nu doar c─â vei face economii substan╚Ťiale ├«n buget, ci vei ajuta ╚Öi la protec╚Ťia mediului ├«nconjur─âtor.

Adevarul.ro

image
Colosul cenu┼čiu. Ce ascunde muntele de zgur─â, una dintre cele mai mari halde din Rom├ónia VIDEO
În vecinătatea combinatului siderurgic din Hunedoara, se află una dintre cele mai mari halde de zgură din România.
image
Un ┼čofer a r─âmas f─âr─â permis ┼či a fost amendat dup─â ce a sunat la 112 ca s─â anun┼úe c─â este ┼čicanat ├«n trafic
Un apel la 112 a luat o turnur─â nea┼čteptat─â pentru un b─ârbat de 37 de ani. Acesta apelase serviciul de urgen┼ú─â ca s─â anun┼úe c─â un ┼čofer ├«l ┼čicaneaz─â ├«n trafic, pe raza comunei br─âilene Viziru.
image
Afacere de milioane de euro l├óng─â un radar ce comunic─â direct cu baza Deveselu. ÔÇ×Nu s-a cerut avizul MApNÔÇŁ
MApN a dat in judecată Consiliul Judeţean Dolj după ce a autorizat construirea unui depozit in zona radarului din localitatea Cârcea. Instalaţia militară este importantă pentru apărarea aeriană a României. În spatele afacerii stă chiar primarul din Cârcea.