De ce este UNPR magnet pentru actori?
UNPR pare să fi devenit un adevărat magnet pentru actori cunoscuţi ai teatrului românesc. După Alexandru Arşinel, Vasile Muraru şi Mihai Mălaimare, a venit rîndul Cezarei Dafinescu să adere la partidul condus de Gabriel Oprea. Cum se explică acest lucru şi care vor fi efectele asupra activităţii artistice a celor în cauză ? RFI l-a intervievat pe criticul de teatru, Mircea Morariu, blogger al ziarului Adevărul.
Reporter: Cum vă explicaţi faptul că în mai puţin de o lună, patru actori au aderat la UNPR?
Mircea Morariu: Actorul fiind un personaj care apare pe scena vieţii şi o ştim de la Shakespeare că lumea e un teatru şi toţi oamenii actori, îşi doreşte cîteodată să fie în prim-planul vieţii politice, culturale şi aşa mai departe. Eu v-aş reaminti faptul că în urmă cu vreo zece ani cu un asemenea aflux ne-am întîlnit în cazul Partidului România Mare, care ca şi UNPR-ul de astăzi, a avut un fel de expunere teatrală, care a părut un fel de salvator al naţiunii. UNPR a fost socotit ca un fel de partid din acesta, ca a treia soluţie, un fel de situaţie de salvare, de partid de mijloc, ceva între stînga şi dreapta, a făcut parte şi din Guvernul controlat de Partidul Democrat şi face parte din Guvernul condus de PSD. Poate acestea să fie o parte din explicaţii.
Altele ţin de faptul că respectivii actori îşi caută nişte elemente de siguranţă, fie spre a-şi asigura supravieţuirea în anumite funcţii, pentru că iată, din păcate, asistăm la o repolitizare a funcţiilor în teatru, ceea ce se întîmplă la ora actuală în special în teatrele din Bucureşti e semnificativ din acest punct de vedere sau pentru a-şi căuta debuşee viitoare, în perspectiva campaniei electorale, a alegerilor locale şi generale de anul viitor. Sigur, în fond şi la urma urmei, înainte de a fi actori, e vorba despre cetăţeni. În consecinţă, ca orice cetăţean, oamenii aceştia au dreptul de a alege. Că aleg bine sau că aleg rău, ne-o va dovedi doar viitorul.
Citiţi şi ascultaţi mai multe pe rfi.ro