Cît de mult investește Nespresso în planul de acțiuni pentru sustenabilitate?

Sustenabilitatea a fost în centrul afacerii noastre de mai bine de 20 de ani și sîntem hotărîți să investim timpul și resursele necesare pentru a ne ține promisiunile pe care le facem. Pe măsură ce ne vom construi planul de acțiuni pentru următoarea perioadă nu vom pune o limită investițiilor necesare – scopul nostru principal este să ne atingem obiectivele în intervalul de timp stabilit. Putem confirma că va fi cu siguranță o investiție semnificativă pe care nu ne temem să o facem. Am dovedit deja acest lucru în 2014, cînd am decis ca pentru strategia de sustenabilitate pînă în 2020 să alocăm un buget de 500 de milioane CHF. Acum vom investi pentru început în inovații care să ne ajute să reducem amprenta de carbon și programe de compensare a emisiilor rămase. Acestea vor include plantarea a 3 milioane copaci din 2020 pînă în 2022 și alți 1,65 milioane de copaci anual, după 2022. Vom da mai multe detalii despre aceste acțiuni în viitorul apropiat.

Ce este un model de afaceri circular?

Un model de afaceri circular urmărește eliminarea risipei, văzînd resurse în materialele ajunse la finalul duratei lor de viață. Este un proces regenerativ. La Nespresso ne setăm singuri obiective ambițioase pentru a îmbunătăți sustenabilitatea și circularitatea operațiunilor noastre, precum felul în care obținem, utilizăm și reciclăm materialele. Inovăm și perseveram de mulți ani pentru a construi un model de afaceri circular:

● Anul acesta am lansat prima capsulă de cafea din lume realizată în proporție de 80% din aluminiu reciclat și pînă în 2021 toate capsulele noastre de cafea vor fi realizate în acest fel.

● Din 2014 pînă în prezent am investit 185 millioane CHF în infrastructura de reciclare la nivel global, cu peste 100.000 puncte de colectare a capsulelor de cafea, în 57 de țări.  

● Din 2015 am lansat proiectul Second life prin care creăm produse noi din capsule Nespresso reciclate. Inventăm în acest fel în mod constant noi modalități prin care să ne încurajăm clienții să recicleze. Pînă acum am lansat și am promovat bricege Victorinox din capsule reciclate, pixuri Caran d’Ache și biciclete Velosophy.  

Intenționăm să reducem emisiile de carbon și să ajungem să avem o amprentă de carbon neutră.

Pînă la finalul lui 2022, reducerea emisiilor de carbon în operațiunile noastre va reprezenta 5% din totalul planului nostru de a deveni neutri în ceea ce privește amprenta de carbon. Acțiunile interne vor reprezenta 25%, iar cele externe 70%. Pe măsură ce ne vom apropia de 2030, vom lucra pentru a îmbunătăți procentul de emisii de carbon reduse. Astfel, ne luăm angajamentul de a reduce emisiile de carbon cu 5% pînă în 2022, 16% pînă în 2025 și 50% pînă în 2030, comparativ cu 2018. Avem niște obiective ambițioase și necesare, întrucît ne dorim să atingem obiectivele Convenției de la Paris.