1. Biletele de avion achiziţionate pe net. Ce faci dacă apar probleme cu biletul tău?

Conform unui articol din Capital din mai anul acesta, în România se achiziţionează online aproximativ 200.000 de bilete de avion, iar viitorul arată creştere, consolidare şi competiţie puternică.

Nu e de mirare că internauţilor le este foarte uşor să găsească un site de rezervări, avînd în vedere că sînt peste 40 de agregatoare, la care se adaugă site-urile companiilor aeriene si site-urile agenţiilor de turism. 

Competiţia este mare, iar produsul, pînă la urmă, este acelaşi.

Majoritatea clienţilor din online (10% din volumul de bilete de avion cumpărate se achiziţionează cu cardul, pe Internet) merge pe încrederea şi notorietatea date de site-urile consacrate şi se pare că este dispusă să plătească un preţ ceva mai mare pentru confortul emoţional dat de un nume cunoscut.

Diferenţele dintre site-uri - sau mai bine spus dintre echipele care stau în spatele lor - se văd în momentul în care apar problemele. Acestea pot fi destul de variate, începînd de la lipsa de transparenţă în ceea ce priveşte anumite informaţii legate de zbor şi serviciile conexe, necesitatea efectuării de modificări pe anumite rezervări deja existente şi mergînd pînă la procedura înregistrării milelor parcurse pe programele de fidelizare.

Un site care nu are încă o notorietate în piaţă, dar pe care dorim sa-l prezentăm pentru atuurile sale este www.aerolines.ro.

Nu o să insistăm pe caracteristicile produsului, acesta fiind acelaşi ca pe toate site-urile consacrate. Nici măcar pe preţ, care este sensibil mai mic sau promoţiile evidenţiate şi ţinute la zi.

Însă vrem sa vorbim despre suportul de care se bucură clientul în cazul în care are o cerinţa specială sau apar probleme cu biletul sau zborul său.

În spatele site-ului www.aerolines.ro se află echipa de rezervări a companiei Touring Europabus România, compania care deţine brandul Eurolines şi care, prin parteneriatul cu TUI (liderul mondial în domeniul turismului) a deschis reţeaua de agenţii TUI TravelCenter

Segmenul de business care se referă la vînzarea biletelor de avion ale Grupului Eurolines este în continuă ascensiune, înregistrînd în prima jumătate a anului o creştere de 45% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut (încheiat cu o cifră de vînzări de peste 12 milioane euro doar pe segmentul biletelor de avion).

Această poziţionare în piaţă, ca unul din top cinci jucători importanţi din punctul de vedere al vînzărilor în România, permite o relaţie foarte bună cu companiile aeriene, relaţie de care beneficiază prin extensie şi clienţii ce achiziţionează bilete de avion de pe acest site.

Un alt avantaj oferit este plata în agenţie, pentru cei care nu au card sau nu au încredere să-l folosească. 54 de sucursale stau la dispoziţia clienţilor în toata ţara. 

Un alt subiect de dezbatere este cel al modului în care sînt afişate taxele. Indiferent de site sau de furnizor, aceste taxe există, exprimă o serie de servicii adiacente costului biletului de avion intrinsec, iar întrebarea care se pune este cea de transparenţă faţă de client! Aici greşesc mulţi vînzători, promovînd preţuri mici, dar fără taxe. O dată adăugate, acestea reprezintă şi 50% din valoarea biletului!

Aerolines.ro vă invită să participaţi la un sondaj, să vă spuneţi părerea!

Preferaţi afişarea preţului biletului cu toate taxele incluse de la bun început sau evidenţierea lor separată de costul efectiv al biletului? 

Votaţi aici (este a doua întrebare, parte dintr-un concurs la care vă invităm să participaţi) şi noi ne vom conforma alegerii majorităţii dintre voi.