Asociaţia culturală  JADD şi Muzica de Vest, cu sprijinul Ambasadei Regatului Olandei la Bucureşti organizează joi 7 februarie 2013, ora 19, la Universitatea Naţională de Muzică Bucureşti, sala George Enescu, concertul susţinut de Ig Henneman / Ab Baars Duo.

Ab Baars şi Ig Henneman sînt printre cei mai de seamă reprezentanţi ai scenei muzicii improvizate din Olanda. Concertele lor se bazează  pe compoziţii proprii şi pe material complet improvizat. Duo-ul Baars-Henneman s-a născut în 1999 la festivalul “ControIndicazioni” de la Roma şi de atunci a participat la numeroase festivaluri internaţionale, susţinînd concerte şi turnee în Olanda, Germania, Italia, Japonia, Canada, Brazilia, Norvegia sau în Statele Unite

Ab Baars cînta la saxofon tenor, clarinet şi shakuhachi, fiind liderul propriilor sale formaţii Ab Baars Trio şi Quartet. De cîteva decenii este membru în celebra ICP Orchestra, condusă de alte două nume mari ale scenei muzicii creative olandeze: Misha Mengelberg şi Han Bennink. Un maestru al formei, Ab Baars oferă tot ceea ce e mai bun în muzica improvizatorică olandeză. Deşi regăsim arareori în ea ritmuri de swing, muzica lui Ab Baars este mereu catchy şi asta pentru că se raportează mereu la esenţă şi are întotdeauna  un sunet clar, distinct. Influenţat de saxofonistul american Roscoe Mitchell, cu care a lucrat de altfel în 1986, dar şi de participarea sa în Monk Project (cu Instant Composers Pool, dirijată de Misha Mengelberg), Baars are propriul sau stil inconfundabil, un stil pe care Misha Mengelberg l-a numit “ab music”. A colaborat cu Han Bennink, Jaap Blonk, Anthony Braxton, John Carter, The Ex, Kees Kort, Tristan Honsinger, François Houle, Sunny Murray, Sonic Youth, Fabrizio Spera, Cecil Taylor, Ken Vandermark, Veryan Weston, Michiyo Yagi, poeţii H.C. ten Berge şi Diane Régimbald, dansatorii Beppie Blankert, Hisako Horikawa, Masako Noguchi şi Katie Duck’s Magpie Company

Ig Henneman, violistă şi compozitoare, este lidera unor grupuri de radical free improvisation, jazz, muzică contemporană. A scris muzică pentru film şi teatru, iar în calitate de muzician improvizator, formaţiile sale de bază au fost Ig Henneman Sextet, Duo Baars-Henneman şi Queen Mab Trio. L-a avut profesor pe compozitorul danez Robert Heppener, iar din anii '90 a fost inspirată, la extreme, deopotrivă de severitatea structurală a compoziţiilor Galinei Ustvolskaya, cît şi de libertatea improvizaţională a Sofiei Gubaidulina. A cîntat în cîteva orchestre simfonice înainte de a înfiinţa legendara trupă rock FC Gerania, care i-a cîntat primele compoziţii. Una dintre primele sale lucrări este muzica pentru filmul mut din 1927 Baby Ryazanskye semnat de Olga Preobrasjenskaja. În prezent, este recunoscută ca una dintre figurile importante ale aşa numitului ‘New Dutch Swing’ din Amsterdam. Printre colaboratorii ei se numără: Alberto Braida, Han Buhrs, Axel Doerner, Katrien Ex, Lori Freedman, Mark Helias, Wilbert de Joode, Takuji Kawai, Peggy Lee, Marilyn Lerner, Sabina Meyer, Michael Moore, Phil Minton, Ernst Reijseger, Roger Turner, Wolter Wierbos.

Concertul de la Bucureşti este primul din acest "Romanian tour", fiind urmat de alte două concerte la Timişoara şi Oradea

Evenimentul este susţinut de Centrul de Muzică electroacustică si Multimedia (CMeM) şi Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti.