Ești puțin obosit după ce ai alergat pe toate site-urile astea de Black Friday. Ai mai prins cîte ceva la preț bun, pe altele nu le-ai mai apucat, dar nu poți scăpa de o întrebare: chiar ai nevoie de tot ce-ți cumperi? Adică, toate aceste lucruri pe care le plătești fericit de Black Friday cu sentimentul că ai dat o mica lovitură, pe bune, chiar îți sînt necesare? Satisfacția chilipirului – da, e omenească, e absurd să o eviți, mai ales că nu e în sine deloc dăunătoare – merită ea să pierzi timp alergînd de pe o pagină de alta, cercetînd în ritm alert ofertele pentru bilete de avion pentru anul viitor, mașini de spălat și adidași?

Cînd începi să gîndești așa, faci deja un mare pas spre înțelepciune și e momentul să-ți faci o ceașcă de Nespresso – de care-ți place, doar ai peste 30 de sortimente de cafea la dispoziție. După ce apeși butonul potrivit, asculți espressorul Nespresso cum toarce ca un motan, privești cum cafeaua cremoasă și aromată se scurge fierbinte în ceașcă și-ți aduci iarăși aminte, așa cum o faci an de an de Black Friday, de acea vorbă a lui Oscar Wilde: „Oricine trăiește în limitele veniturilor sale dă dovadă de lipsă de imaginație”.

Îți place Wilde și ai imaginație. Ai și umor. Rîzi singur cînd revezi pe youtube scena cu americanul acela care, în mijlocul aglomerației demente dintr-un mare magazin de Black Friday, cînd sute de oamenii se bat la propriu să pună mîna pe un produs – oricare! – ieftinit și aleargă ca ieșiți din minți de la un raion la altul, a strigat: „Vă dați seama că ăștia ne vînd 364 de zile pe an totul la suprapreț?”. Dar nici Oscar Wilde și nici americanul ăsta nu sînt genul tău.

Acuma sorbi din ceașca de cafea Nespresso și te gîndești mai departe. Poate că dezlănțuirea maselor de consumatori de Black Friday este presentimentul unei distopii din viitor, cînd lumea va trăi un Black Friday zilnic, înrobită în consumerismul cel mai ieftin. Tu nu vrei, totuși, să fii ca ei. Tu ai nevoie de cărți, de muzică, de albume de artă, de filme, de spectacole de teatru. Ai nevoie de timp pentru tine – nu să te „distrezi”, nici să arzi gazul de pomană, ci ca să te gîndești, să te cultivi, să înțelegi mai mult. Cînd toți se îngrămădesc, abia atunci tu ai nevoie mai multă de intimitate – tu cu gîndurile tale, cu plăcerile tale interioare. Notele aromatice ale acestui Nespresso, elegant ca o catifea grea, te fac să te simți mai sigur pe tine, mai aproape de ceea ce ești. Să fii sigur pe tine nu înseamnă să ai tupeu, înseamnă să fii confortabil în lumea gîndurilor tale, înseamnă să fii capabil să formulezi ideile tale după ce vezi, asculți, înțelegi. Și exact asta faci. Ai terminat deja o ceașcă de Nespresso? Începi să nu te saturi de tine însuți, de ceea ce-ți trece prin cap? Continuă așa. Înfrînge explozia gregară a unui Black Friday ca oricare alt Black Friday alegînd oferta Nespresso!

Lasă-i pe ceilalți să alerge virtual sau de-adevăratelea prin magazine după fel de fel de prostii. Tu ia-ți Nespresso – what else?

Acest articol este susținut de Nespresso.