„Vorbește cu Angela”, „Pîine şi Mîine”, „Piese pentru Zîmbete”
Ca întotdeauna, dincolo de valul de știri negative se petrec și lucruri bune. Trebuie doar să fim receptivi și, pe cît posibil, să contribuim.
● Salvați Copiii România, cu sprijinul clienților Libris.ro, a dotat Secția de neonatologie a Spitalului Județean de Urgență Zalău cu o masă radiantă, în valoare de 17.300 de euro. Dotarea este cea de-a 11-a realizată de Salvați Copiii cu sprijinul clienților librăriei online Libris.ro, în cadrul unei campanii care a strîns, în cinci ani, peste 420.000 de euro.
● 193 de gravide din comunități defavorizate au beneficiat de 220 de controale gratuite prin „Caravana pentru gravide și mame la risc”, organizată de Asociația Prematurilor, cu sprijinul Kaufland România.
● Asociația Zi de Bine va susține 12 ONG-uri cu 12 cauze, cîte una în fiecare lună a anului. Aceasta își dorește să atingă 300.000 de donatori, fiecare om care-și aniversează ziua de naștere să devină un generos susținător al uneia dintre cauze. Trimiteți textul „SUS” la 8862 (4 euro) pentru a ajuta un copil „să se ridice”. Luna aceasta se organizează o strîngere de fonduri pentru Asociația Blondie, inițiativa care se ocupă de recuperarea copiilor abandonați în spitale. Pe 14 martie, 2.200 de scaune care vor lega Marie Curie de Centrul Blondie, din Popești Leordeni, vor fi ocupate de oameni dedicați cauzei. Rezervați-vă un scaun aici.
● În cele nouă magazine certificate, puteți să donați piesele LEGO cu care frații sau copiii voștri nu se mai joacă. În cadrul campaniei #PiesePentruZîmbete derulată de Brick Depot, Fundația United Way România le va transforma în zîmbete pentru copiii din centrele de zi pe care le susține. La minimum 1 kg de piese donate, clienții Brick Depot primesc un voucher de 30 lei pe care îl pot folosi la o achiziție viitoare. Mai multe, aici.
● LifeBox, un startup care oferă meniuri personalizate și calibrate kilocaloric, a inițiat o campanie de sponsorizare a Asociației Magic. Va livra 8.000 de meniuri în două spitale pînă la finalul acestui an și va dona lunar o sumă de bani cauzei.
● Oysho și Massimo Dutti susțin Fundaţia World Vision România şi oferă o nouă şansă la educaţie pentru 245 de copii din mediul rural, prin programul „Pîine şi Mîine”.
● Săptămîna aceasta s-a lansat oficial „Vorbește cu Angela”, o campanie de prevenire a agresiunilor demarată de Asociația Necuvinte și finanțată de JYSK. Campania se va desfășura, pentru început, în toate cluburile și barurile din zona Centrului Vechi al Bucureștiului. Persoanele care se simt în pericol pot folosi codul Angela pentru a cere ajutor personalului din localul în care se află. Acest cod a fost folosit în mai multe țări din Europa și a avut rezultate.
Nu uitați de formularul 230, prin intermediul căruia puteți redirecționa o parte din impozitul anual către ONG-uri ca cele de mai sus. S-a schimbat puțin formularul.
Paul Alexandru este inginer de profesie, fotograf pasionat și pețitor de cuvinte în timpul liber.