Un week-end nebun
● Un week-end nebun, 2015, r. Neil LaBute. Urmăriţi filmul pe Cinemax în 27 noiembrie 2016, ora 21,00.
Una dintre cele mai interesante direcții de dezvoltare a filmului american de artă este regăsirea legăturii profunde cu teatrul. Această explorare estetică face ca personajele să fie mai interesante și mai puțin schematice, replicile să fie mai elaborate și mai nuanțate, drama să fie mai explicită și, prin asta, mai puternică. Filmul este, astfel, dus la esența lui, la o anumită puritate, fiind despovărat de efectele speciale și de intruziunea tehnologiei. Neil LaBute este, probabil, unul dintre cei mai importanți exponenți ai acestei explorări. Un week-end nebun este o creație importantă a acestui gen de film, care merită văzută nu doar de cinefili, ci și de numeroşii telespectatori care așteaptă de la filme și altceva decît explozii, cascade, sex amețitor și onirism virtual.
Doi colegi de muncă, constrînși de vremea rea să petreacă o zi și-o noapte într-un oraș în care nu aveau de gînd să se oprească, se descoperă unul altuia și, în final, ajung să înțeleagă mai multe despre ei înșiși. Doi străini își sînt de ajutor unul altuia în cel mai personal sens cu putință, fără să devină amanți, fără să aibă vreun mare secret comun, fără să-și salveze viețile în cine știe ce vîltoare. Acest „pur și simplu”, fără invenții scenaristice amuțitoare, face din mica lor călătorie o experiență omenească adîncă. Filmul este direct, deloc complicat, dar emoționant și provocator. O admirabilă poveste despre descoperirea sinelui. Impresionantă este capacitatea lui LaBute de a transforma contextul dintr-unul care se anunța plictisitor în mediul cel mai potrivit pentru profunde și neașteptate dezvăluiri.
Performanțele actoricești ale celor doi protagoniști, Matthew Broderick și Alice Eve, produc încîntare spectatorului, care se atașează de personajele lor, Less și Natalie. (Publicitate)