Cel mai mare Barometru de Crăciun realizat de Ferratum analizează obiceiurile de cumpărare la nivel global din peste 23.000 de gospodării
Ferratum Oyj (Ferratum) a derulat cu succes cea de-a noua ediție consecutivă a barometrului internațional. Barometrul de Crăciun™ a analizat planurile consumatorilor din perioada sărbătorilor de iarnă și a fost realizat în peste 23.000 de gospodării din 19 țări, lucru ce il transform în cel mai mare studiu realizat pînă acum de Ferratum.
Rezultatele din acest an arată ca 21% dintre respondenți plănuiesc să cheltuie mai mult decît Crăciunul trecut, în timp ce 43% au declarat că intenționează să păstreze același nivel ca în anul precedent. Sondajul indică și faptul că cei dispuși să cheltuie cea mai mare parte din salariu pentru vacanța de iarnă sînt locuitorii din Mexic (48%), din Brazilia (38%), din România (29%) și din Bulgaria (25%). În același timp, țările care vor aloca cel mai puțin din venitul lunar pentru sărbători sînt Danemarca (13%), Finlanda (11%), Germania (10%) și Olanda (10%).
Românii au afirmat în proporție de 40% că vor aloca același buget ca și anul trecut, în vreme ce 34% sînt dispuși să investească mai mulți bani pentru aceste sărbători, încadrîndu-se între 100 și 200 Euro.
Crăciunul este despre familie
Timpul petrecut cu familia și cu cei dragi de sărbători reprezintă ceea ce 69% dintre respondenți au afirmat că este cel mai important pentru ei. Potrivit sondajului Ferratum, 18% apreciază sărbătoarea și spiritul Crăciunului mai mult decît să primească cadouri sau să practice sporturi de iarnă. Dintre cei care merg la cumpărături pentru cadouri, aproximativ 22% au declarat că intenționează să achiziționeze produse și servicii online pentru acest Crăciun, Marea Britanie și Germania fiind cei mai activi cumpărători din mediul virtual. Participanții la studiu din Estonia (16%), Croația (15%) și Letonia (14%) preferă, în schimb, magazinele tradiționale pentru cumpărăturile de Crăciun.
Brazilienii si românii sînt dispuși să aloce cei mai mulți bani călătoriilor din această perioadă - pînă la 27% din venitul lor lunar - în timp ce respondenții din Polonia, Letonia și Olanda vor aloca doar 10%-13% acestora. Cînd călătoresc, 71% dintre respondenții australieni, 56% dintre canadieni și 39% dintre danezi sînt dispuși să cheltuiască mai mult de 100 EUR pe noapte într-o cameră de hotel, în timp ce majoritatea respondenților din Germania (70%), România (33%) și Estonia (28%) au spus că preferă o cameră AirBnB mai mică pentru cazarea lor.
Potrivit Barometrului Internațional de Crăciun™, 18% dintre respondenți declară că rezoluția pentru Noul An este despre dorința de a petrece mai mult timp cu cei dragi. Alți 14% au spus că doresc să călătorească mai mult și 13% că ar dori să-și renoveze casa. Sportul și un stil de viață sănătos sînt, de asemenea, pe lista de rezoluții, 12% dintre participanți afimînd că ar dori să devină mai activi.
România – cum sărbătorim și care sînt rezoluțiile pentru Noul An?
Românii consideră că cel mai important moment de sărbători îl reprezintă timpul petrecut alături de familie (60%), își doresc să se bucure de spiritul Crăciunului (26%) și au în plan să cumpere cadouri pentru sărbători (11%). În ceea ce privește cumpărăturile, acestea se vor axa în proporție de 19% pe articole vestimentare, urmate de dulciuri & delicatese (18%) și de jocuri & jucării (11%).
Pentru Noul An, românii își doresc să petreacă mai mult cu apropiații (32%), să-și renoveze casa (27%) și să călătorească mai mult (25%). De asemenea, 15% dintre respondenți visează la o viață mai activă.
Consumatorii se indreaptă din ce în ce mai mult către mobile banking
Aproape 70% dintre respondenți din Norvegia și Suedia au spus că preferă utilizarea cardului în detrimentul plăților în numerar. Cu toate acestea, nu numai scandinavii se îndreaptă spre stilul de viață fără numerar - mai mult de jumatate dintre participanții a 12 din cele 19 țări din cadrul studiului au declarat că preferă să utilizeze cardul.
Peste 70% dintre toti participanții la sondaj (din 18 țări) au declarat că vor utiliza serviciile de mobile banking pentru nevoile lor financiare din perioada Crăciunului (10% mai mult decît în studiul din vară al Barometrului) și aproape 90% dintre respondenții din Australia, Suedia, Canada și Olanda au declarat că vor utiliza mobile banking în această perioadă. Singura țară cu mai puțin de 50% dintre participanții la studiu care refuză utilizarea serviciilor bancare mobile a fost Bulgaria.
Potrivit sondajului, 52% dintre respondenți vor acoperi costurile de sărbători de Crăciun din economii, în timp ce 23% au spus că vor acoperi parțial cheltuielile cu împrumuturi de la Ferratum și 13% intentionează sa utilizeze carduri de credit. Cele mai populare cadouri din 2018 vor fi articolele vestimentare, 16% dintre respondenți afirmînd că achiziția de haine pentru cadouri ar fi în topul listei lor de Crăciun. Jucăriile si jocurile (10%), dulciurile (9%) și activitățile în familie (8%) au fost alte alegeri populare.
- Barometrul de Crăciun Ferratum a fost efectuat in rîndul clienților Ferratum Group în 19 țări cu un chestionar online standardizat pentru toate locațiile. Veniturile au fost menționate în moneda locală și investițiile relative pentru sărbători, calculate în raport cu venitul familiei disponibil în fiecare țară. Veniturile disponibile au fost ajustate pentru fiecare locație în funcție de paritatea puterii de cumpărare bazate pe cifrele anului 2014 ale Băncii Mondiale.
- Peste 23.000 de gospodării au participat la acest sondaj. Respondenții au avut vîrste cuprinse între 18 și 61 de ani, iar 57% dintre participanți au fost femei. Venitul mediu disponibil al gospodăriilor care au participat a fost de €866 – €3,861. Mărimea medie a gospodăriilor este de 2.9 persoane.
- În plus față de factorii demografici, respondenții au fost întrebați despre venitul net lunar disponibil, cît de mult cheltuiesc în perioada sărbătorilor, pe ce activități cheltuie banii, dacă vor folosi serviciile AirBnb pentru cazare și dacă vor utiliza mobile banking-ul în timpul călătoriilor în străinătate.
- Sondajul a folosit valuta respectivă a fiecărei țări iar răspunsurile au fost echivalate astfel ȋncît să reflecte puterea de cumpărare a fiecăreia. Toți respondenții la sondaj au fost anonimi.
Despre Ferratum Grup:
Ferratum Group este un furnizor Internațional de servicii bancare mobile destinate consumatorilor și întreprinderilor mici, distribuite și gestionate pe dispozitive mobile. Fondată în 2005 și cu sediul în Helsinki, Finlanda, Ferratum s-a extins rapid în 25 de țări din Europa, Africa, America de Sud și de Nord și în regiunea Asia-Pacific.
Ca pionier în tehnologia serviciilor financiare digitale și mobile, Ferratum se află în prim-planul revoluției bancare digitale. Ferratum Mobile Bank, lansată în 2016, este o platformă inovatoare de servicii mobile care oferă o gamă variată de servicii bancare, inclusiv plăți și transferuri online în timp real, într-o singură aplicație. În prezent este disponibilă pe cinci piețe europene. Ferratum are aproximativ 2 milioane de clienți activi și foști care au beneficiat de un împrumut în trecut (la 30 Septembrie 2018) din care peste 799.000 au un cont activ în Mobile banking sau cel puțin un împrumut luat în ultimele 12 luni.
Grupul Ferratum este listat in Prime-Standard la Bursa de Valori din Frankfurt sub simbolul FRU. Pentru mai multe informații, vizitați www.ferratumgroup.com.