În evaluările anuale despre calitatea vieţii şi despre consumul cultural, rezultă negreşit că ţările nordice au cel mai înalt standard de viaţă, oraşele lor sînt cele mai nepoluate, locuitorii lor sînt cei mai civilizaţi şi cei mai fericiţi, nordicii citesc cel mai mult, iar muzicienii lor fac cea mai originală muzică de pe planetă. Anul acesta, Copenhaga s-a situat din nou în topul 10 al oraşelor cu cea mai bună calitate a vieţii din lume, iar dacă s-ar face şi un top al modestiei, Prinţesa Danemarcei, care-şi face cumpărăturile din supermarketuri cu produse a căror dată de valabilitate este pe final, s-ar afla în vîrful clasamentului.

E ceva special în stilul de viaţă şi în obiceiurile de zi cu zi ale danezilor, motiv pentru care s-a încercat chiar ca reţeta lor de fericire domestică să fie exportată în întreaga lume. Aşa a ajuns Hygge un cuvînt aproape internaţional. Cuvîntul denumeşte o experiență plăcută, trăită alături de cei dragi, în general membri ai familiei, acel mănunchi de momente calde petrecute împreună care dau lentoare, culoare şi savoare vieţii: o conversaţie intimă, un prînz sau o cină liniştite, un moment de confort personal sau de relaxare cu un hobby.

Însă Hygge, împreună cu adjectivele sale Hyggestund şi Hyggelig, ar fi stingher fără Fika, alt cuvînt danez specific, menit să desemneze un moment anume căruia nimeni altcineva nu s-a mai gîndit să-i acordă o denumire specială: ritualul, devenit tradiţie, de a bea cafeaua doar pentru plăcerea de a bea cafeaua, nu din necesitate, împreună cu cineva apropiat. Dacă britanicii au Five o`clock tea, danezii au Fika toată ziua! Pentru că băutura fierbinte preferată a danezilor este cafeaua, situîndu-se pe locul patru în lume în clasamentul celor mai mari băutori de cafea, cu circa 33% mai multă cafea consumată pe cap de locuitor decît americanii. Lucru care se vede, din nou, în limbaj, Kaffehygge fiind un alt cuvînt alcătuit din plăceri.

Pentru a celebra această filozofie nordică a cafelei, Nespresso a lansat o ediţie limitată de sortimente de cafea, care evidențiază deserturi și preparate de patiserie tipice țărilor nordice, dar și fructe din arealul scandinav: Nespresso Nordic Cloudberry Flavoured (inspirat de murele galbene), Nespresso Nordic Almond Cake Flavoured (inspirat de desertul tradiţional norvegian, ”Kvæfjordkake”) și Nespresso Nordic Black (cu note elegante de fructe dulci și gust fin și persistent de cereale). Şi cum toate acestea aveau nevoie și de accesorii cu design pe măsură, creatoarea Louise Campbell a fost invitată să imagineze linii şi cromatici inspirate de natura şi peisajele nordice și a creat colecția de accesorii Nespresso Festive Nordic, pentru o experiență completă de degustare a cafelei.

Vestea și mai bună este că, pînă pe 24 noiembrie, Nespresso ne propune și câteva oferte interesante de Black Friday, deşi, în acest caz, o denumire mai potrivită ar fi fost Northern Lights Friday.

În încheiere, vă dau un sfat danez: „Trăieşte-ţi viaţa azi ca şi cum nu ar mai exista cafea mîine!“

Acest articol este susținut de Nespresso.