Pe marginea audienţelor
E vară, audienţele scad, prin urmare trebuie să fim îngăduitori cu sărmanele televiziuni care se agaţă de orice pai, doar-doar or mai recupera cîteva din punctele de rating pierdute. Nu trebuie să rîdem de ele că fac din ţînţar armăsar, că un sărman cutremur din Marea Neagră le provoacă o agitaţiune mai ceva ca în cazul unui tsunami. Desigur, ca de fiecare dată, trăim sfîrşitul lumii!! Nu, staţi liniştiţi, nu e cazul să plîngem de grija lor şi nici să le mîngîiem pe creştet. De fapt, audienţele au scăzut destul de puţin. Cît despre televiziunile de ştiri, cele care trăiesc din astfel de breaking news, acestea nu par prea afectate de sezonul mort şi estival. Realitatea TV se menţine pe locul 3 în topul posturilor TV, după ratingul mediu pe zi, în mediul urban " cu 114.000 de telespectatori în luna iunie şi 108.000 de telespectatori în luna iulie. După cum se vede, are o scădere de doar 6.000 de telespectatori de la o lună la alta. Antena 3 a înregistrat chiar mici creşteri. De la 78.000 de telespectatori în luna iunie la 80.000 de telespectatori în luna iulie, postul de ştiri al lui Voiculescu urcă de pe poziţia 8 a clasamentului pe locul 5. Liderul topului rămîne postul PRO TV, cu 278.000 de telespectatori în luna iunie şi 274.000 de telespectatori în luna iulie, după audienţa medie pe zi, în mediul urban (deci o scădere de numai 4000), iar pe locul 2 se află Antena 1, cu 224.000 de telespectatori în luna iunie şi 191.000 de telespectatori în luna iulie. Clasamentul posturilor TV în mediul urban, după media în prime-time, indică o consolidare a poziţiei PRO TV-ului, care are chiar o creştere în iulie, cu 13.000 de telespectatori, în timp ce Antena 1, de pe locul 2, pierde 101.000 de telespectatori. Oricum, Antena 1 nu prea are şanse să ajungă ocupantul locului întîi, pentru că în sezonul de toamnă va primi o lovitură grea, legată de emisiunea-vedetă a ei. Cel mai important transfer al toamnei va fi, indiscutabil, cel al trupei Divertis, care va părăsi Antena 1 pentru PRO TV. O pierdere mare pentru Antena 1, un cîştig pentru Divertişi. Pierderea e mare pentru postul lui Voiculescu, pentru că trupa de umor a fost lider de audienţă sezonul trecut, depăşind chiar telenovela de la Acasă TV, Regina. De exemplu, în aprilie, Divertis Mall şi Divertis Mall şi prietenii au fost pe primele două locuri, cu 1.129.000 de telespectatori pe minut din mediul urban (rating 9,8) şi respectiv 1.039.000 de telespectatori. În luna mai, telenovela Regina a urcat de pe locul 3 pe locul 2, dar şi emisiunea de divertisment Divertis Mall şi prietenii a urcat pe primul loc, cu 983.000 de telespectatori pe minut. Divertis Mall s-a aflat în luna mai pe locul 3, cu 926.000 de telespectatori. Aceasta, în timp ce Ştirile PRO TV de la ora 19 s-au aflat în ambele luni pe locul 4, în topul emisiunilor TV, iar locul 5 a fost ocupat în aprilie de Dansez pentru tine (cu 879.000 de telespectatori), iar în luna mai de Te pui cu blondele (cu 776.000 de telespectatori). La PRO TV, cei de la Divertis anunţă că vor face cam acelaşi lucru ca la Antena 1. Adică vor fi două emisiuni de cîte o oră, difuzate în tandem, duminică seara, aşa cum erau Divertis Mall şi Divertis Mall şi prietenii. Va fi un cîştig pentru trupa Divertis, pentru că brandul PRO acţionează ca o injecţie cu adrenalină pentru audienţe. Au existat destule cazuri de vedete care nu făceau mare brînză la alte posturi, dar care, odată ajunse la PRO TV, au rupt gura tîrgului. Cum cei de la Divertis sînt deja lideri, asocierea cu televiziunea din Pache Protopopescu şi cu modul ei agresiv de promovare nu-i va face decît să se detaşeze şi mai mult de pluton. Totul e ca "prietenii" invitaţi la Divertis Mall să nu înceapă să fie maneliştii de care PRO TV a avut dintotdeauna mare drag.