"Creativităţi" pe lîngă

Publicat în Dilema Veche nr. 293 din 24 Sep 2009
Dilema veche la Timpul prezent   Ce vrei să te faci cînd vei fi mare? png

Ştiţi cine sînt "creativii", nu? Sînt băieţii doldora de idei care lucrează în industria publicităţii. În general, sînt nişte tipi cool, care nu se despart nici în ruptul capului de converşii şi de produsele Apple care-i fac să fie cool şi suferă de sindromul Răducioiu. La fotbalist, sindromul se manifesta prin uitarea limbii române şi înlocuirea cuvintelor neaoşe cu cele italiene, după numai cîteva luni de stat în Peninsulă; la creativi, atmosfera corporate în care locuiesc îi face să fie îndrăgostiţi iremediabil de cuvintele englezeşti şi să-şi asezoneze vorbirea cu ele. Aşa încît, chiar cînd se duc la piaţă, în Matache, ei fac shopping şi cumpără pătrunjelul de la a nice guy de prin countryside. Dar nu cum arată sau cum se comportă îi face pe creativi să fie numiţi astfel, ci, desigur, activitatea creatoare din cadrul agenţiei lor de publicitate. Ce creează aceşti băieţi simpatici? Păi, multe lucruri demne de admiraţia noastră. De exemplu, fac un spot video în care vedem un cap tăiat cum zace pe podea şi se chinuie să ajungă la nişte pufuleţi din apropiere. În acest timp, încearcă să-şi ghideze corpul, care se plimbă bezmetic prin cameră şi se loveşte de obiecte. La un moment dat, intră un amic şi-l întreabă ce face. Capul îi răspunde că tocmai curăţa o portocală şi... În fine, între cei doi se iscă un dialog, timp în care corpul fără cap cade peste pervaz şi se aude de jos cum pică pe o maşină, căreia îi porneşte alarma. Lucrurile acestea funny, numai bune să-ţi trezească pofta de mîncare, se încheie cu întrebarea capului de pe podea: "Poţi să-mi dai un pufulete?". Reclama e la pufuleţii "Gusto". O ultimă scenă a clipului ni-l arată pe amic stînd pe canapea şi îndesînd pufuleţi în gura capului (pe care-l ţine tandru în poală). Altfel, omul nici nu se gîndeşte să guste din ei. Ce înţelegem din această reclamă? Că avem de-a face cu hrană pentru capete tăiate, nu pentru inşi întregi. Un mesaj profund " neînţeles însă de CNA, care a interzis difuzarea clipului înainte de ora 22. Ai zice că pufuleţii sînt pentru toată lumea şi în special pentru copii, iar exilarea spotului în tronsonul orar dedicat băuturilor spirtoase îi aduce prejudicii produsului. Dar te înşeli, cu siguranţă, pentru că ţestele tăiate se pare că au apreciat spotul. Creativii nu numai că sînt artişti, dar ştiu să şi aprecieze un lucru bine făcut. Iar un spot cum e cel care face reclamă la pufuleţii "Gusto", aşa cool şi inteligent cum e el, nu a putut să nu fie remarcat şi aplaudat de breaslă. Recent, Festivalul cretivităţii publicitare româneşti "Ad’Or" a premiat acest clip cu bronz. Mă rog, cu "bronze", căci v-am spus că domnii creativi nu se simt în apele lor cînd e să folosească vorbe de-astea româneşti, pe care poate să le spună orice neica nimeni de pe-aici. Premiile Festivalului "Ad’Or" au fost, prin urmare, "Gold", "Silver" şi "Bronze". Gold-ul nu s-a acordat, aşa că lupta s-a dus pentru celelalte două poziţii. O altă campanie premiată a fost cea a postului The Money Channel, cea cu "afacereza": clipul cu taximetristul care întreabă "First time in Romania?" a luat "Silver", cel cu dama de companie care anunţă că "feedback is fifty" a fost recompensat cu "Bronze". Ce ne spun aceste spoturi? "Uită-te la The Money Channel să înveţi să te exprimi elevat, ca noi, cu

image png
Supraviețuire
Pentru că am aflat de pe Facebook că o pisică îngheață și moare de frig la -15 de grade.
image png
Autenticitatea, între parfum și mujdei
În psihologie, esența unei personalități este definită, în principiu, de cinci caracteristici centrale.
image png
Speranța
Speranţa este una dintre virtuţile teologice.
image png
Scriptura: arbore, spital, cer
Pentru că Dumnezeu însuși li se dezvăluie ca o carte care „nu se închide”.
image png
Inima casei
Acum, la facultate, împreună cu colegele mele, doctorande în arhitectură, Irina Scobiola și Silvia Costiuc, îi învățăm pe studenții noștri cum să proiecteze o locuință.
p 24 M  Plesu jpg
Cu ochii-n 3,14
Sau că liliecii sînt, în unele privințe, niște creaturi de invidiat? Sau că bat sex e totuna cu bad sex?
image png
Moș Nicolae
Poveștile lor nu mi-au diminuat cu nimic credința în Moși.
Cea mai bună parte din noi jpeg
„Sărbătorile vin!”
Problema nu prea are legătură cu renul Rudolf și vorbește mai mult despre tine.
Cea mai bună parte din noi jpeg
Să găsești oameni la fel ca tine
A îndrăzni să vorbești despre o boală înseamnă a crea o comunitate.
Zizi și neantul jpeg
„Luna cadourilor” și cenușiul
Simțeam cum realitatea tindea, făcea chiar presiuni asupra noastră, a locuitorilor ei, să se transforme în irealitatea din Lumea de lemn.
„Am avut covidu’!”, iar „de murit, murea oricum   ” jpeg
Cine o mai ține minte pe „fata de la pagina 5?” – cum recuperăm anii ’90?
Ar trebui să existe undeva la un loc de cinste într-un muzeu al presei românești de după 1989.
E cool să postești jpeg
Termopanul, valoare națională
„O bojdeucă trendy“, „Parchetul este cumpărat de la Dedeman sau Praktiker?“
p 20 Balaam WC jpg
Originea regilor magi
E un mag dintre caldeeni? Un ghicitor în stele? Un vrăjitor malefic?
Theodor Pallady jpeg
O carte despre oameni și îngeri
Cititorul va descoperi în text rațiunea tainică a Întrupării: doar omul – cu anatomia lui de lut și sufletul său nemuritor – avea să fie o imago Dei.
p 24 F  Prica jpg
Cu ochii-n 3,14
„Un cal a reușit cumva să iasă din boxa lui și umblă prin avion.”
image png
Oamenii din fotografii
Să-i facem să supraviețuiască.
image png
Malliștii
După film, ne-am dus să ne căutăm mașina în parcarea subterană, acolo, în hruba aia imensă și întunecoasă se termină fericirea.
image png
Lectura, antidotul violenței?
Cel mai des, este invocată lipsa timpului: „N-am mai citit pentru că m-a copleșit oboseala”.
image png
Mărturia lui Pascal
Cuvinte care „nu vor trece”, pline de „har și de adevăr”.
p 20 Iași WC jpg
Provincia ca problemă
Iar faptele, cîte și cum se fac ele, capătă cadențe cosmice, ca în sfîșietorul testament al Olguței.
p 21 la Lorin WC jpg
Olimpul litoralului românesc (2)
Ceva din spiritul stațiunii, un je-ne-sais-quoi, îi face și pe sportivii de performanță să își facă aici cantonamentele.
p 24 S M  Georgescu jpg
Cu ochii-n 3,14
„Lacrimile ei se amestecă cu cele ale acestui bazin“.
image png
Toate lucrurile care s-au schimbat
E nevoie de atît de puțin după ce anii își fac treaba.
image png
Capoate și feminități
Așa, diferențele dintre interior și exterior erau într-o măsură abolite.

Adevarul.ro

image
Kim Basinger împlinește 70 de ani: iubirile pasionale ale actriței. Ce roluri i-au adus celebritatea VIDEO
Actriță și fost model, Kim Basinger a devenit celebră datorită rolurilor în filme precum Batman, L.A. Confidential și 9 1/2 Weeks. Vedeta premiată cu Oscar a avut o carieră excepțională, precum și o viață personală fascinantă. Astăzi, vedeta de la Hollywood împlinește 70 de ani.
image
Moartea misterioasă a uneia dintre cele mai mari vedete rock. Ultimele clipe din viața lui Jim Morrison, solistul trupei The Doors
Solistul trupei americane The Doors a fost unul dintre cele mai mari staruri rock din toate timpurile. La 52 de ani de la dispariția sa prematură, moartea sa este încă învăluită în mister, iar mulţi cred că Jim trăieşte şi azi.
image
Cartofii la cuptor, un deliciu. Cum faci cea mai ușoară mâncare de post, condimentele care îi fac irezistibili
Este un preparat simplu, dar deosebit de gustos. În post, cartofii la cuptor sunt o masă sățioasă și ușor de pregătit. Pot fi serviți cu murături, salată de legume ori cu sos de usturoi.

HIstoria.ro

image
Moartea lui Aurel Vlaicu. Concluziile anchetei
În cursul anchetei în cazul accidentului aeronautic în care și-a pierdut viața Aurel Vlaicu (31 august/13 septembrie 1913) s-au conturat două ipoteze, pe care locotenentul av. Gheorghe Negrescu le prezintă astfel:
image
Zguduitoarea dramă amoroasă din Brăila, care a captivat presa interbelică
În anii 1923-1924, numita Anny Bally din Brăila, „de o frumuseţe rară“, a încercat să se sinucidă din dragoste. În 8 noiembrie 1924, tot din amor, şi-a împuşcat iubitul, după care s-a împuşcat şi ea.
image
Importanța stației NKVD de la Londra în timpul celui de-al Doilea Război Mondial
În 1941, stația NKVD de la Londra era cea mai productivă din lume, comunicând Moscovei 7.867 de documente diplomatice și politice, 715 documente pe probleme militare, 127 referitoare la aspecte economice și 51 legate de activități sau operațiuni ale serviciilor de informații.