Masa şi dansul
Oferta organizatorilor de nunţi a crescut vertiginos în ultimii ani. O agenţie vorbeşte chiar despre conceptul de "management al evenimentului", ceea ce presupune şi existenţa unor aşa-numiţi manageri de nunţi. Acum, la o nuntă poţi comanda chiar "momente vesele", clovni, acrobaţi, scamatori şi... "stripperi". Aceştia din urmă ar fi mai potriviţi însă la petrecerea burlacilor care, mai nou, poate fi organizată tot cu ajutorul unei agenţii specializate. Pe piaţă, sînt o mulţime. Una se cheamă chiar "Fabrica de nunţi" (doar e vorba de o adevărată industrie). Există şi site-uri specifice, de tipul www.gineri.ro . "Tîrgurile de nunţi" (nu de mirese) au devenit deja o obişnuinţă. La ele participă firmele de specialitate, iar viitorii însurăţei sau naşi le pot vizita pentru a se informa despre servicii şi preţuri. Nu mai puţin de două asemenea tîrguri vor fi organizate în Bucureşti, doar în luna februarie. Printre reclamele agenţiilor au început să fie trecute şi referinţele unor vip-uri care, după ce au participat la cîte o nuntă, au scris în cartea de onoare a agenţiei. Vip-urile sînt, cum se ştie, foarte diverse din toate punctele de vedere. Vip e şi principesa Margareta, dar şi Pepe (nu mai vorbim de Gigi Becali), şi Şerban Mihăilescu, şi Irinel Columbeanu. Acesta din urmă a scris, de exemplu, într-o asemenea carte: "a fost f. OK". Pentru cei mai lipsiţi de inspiraţie, agenţiile oferă chiar şi liste cu declaraţii de dragoste sau cu texte despre iubire şi căsnicie, de tipărit pe invitaţii. Fotografiile pot fi făcute, la rîndul lor, în diverse feluri, retro, normal sau tip reportaj. Nu lipsesc serviciile pirotehnice, oferte de baloane şi decoraţiuni sau de torturi care mai de care mai speciale. Şi, bineînţeles, transportul: poate fi o limuzină... veche sau modernă, începînd de la vreo 150 de euro pe zi (ceva mai ieftin în Bucureşti decît în alte oraşe). Poate fi şi o trăsură. Iar agenţia este zîna bună care face rost de ea şi de vizitiu. Transformă un dovleac într-o caleaşcă.