Publicitate, media, marketing şi PR
Dacă vă interesează lumea publicităţii cu toate aspectele ei, atunci trebuie că citiţi deja varianta românească a revistei Campaign. Este o publicaţie lunară de publicitate, media, marketing şi PR, editată de Business Media Group, 56 de pagini, la preţul de 6,9 lei. Aveţi aici de toate (numai să vă ţină stomacul să citiţi consistentele pagini ale revistei): tot felul de informaţii şi ştiri de pe piaţa de publicitate locală şi internaţională (cine cu cine s-a mai asociat, cine ce campanie a lansat şi de imaginea cui se ocupă ş.cl), previziuni, analize de strategii, tendinţe, branding, profiluri, interviuri, opinii şi, bineînţeles, un cover story dedicat studiului AdMarket Research 2006 cu top-urile agenţiilor (Leo Burnett & Target), al strategiilor (Leo Burnett & Target) şi al campaniilor din ultimul an (Unirea, Altex, Bergenbier), precum şi cîştigătorii premiilor AdăOr 2006. M-am întristat citind într-un articol despre cotidienele gratuite declaraţiile lui Marco Stettler (Ringier România): "Tinerii nu îşi doresc comentarii lungi şi analize politice pentru că le consideră plictisitoare, ei doresc faptele prezentate într-o manieră cît mai obiectivă alături de poze interesante." Parcă ar fi Mutu. În articol este dat ca exemplu de cotidian gratuit de succes elveţianul 20 minuten. Am citit o vară întreagă 20 minuten (informat, obiectiv şi, mai ales, decent), aşa că pot spune, cu părere de rău, că Libertatea, de pildă, marele succes al celor de la Ringier, e gunoi pe lîngă 20 minuten care - N.B! - e gratuit. Aşa că să ne lase domnii de la Ringier cu discursul lor despre publicul-ţintă-care-are-anumite-nevoi-bla-bla-bla... Rezultatul e că ne oferă o presă de doi lei (vechi); cititorii (îi înmulţeşti cînd) ţi-i mai şi faci şi nu îi iei chiar de pe cîmp. Într-un interviu acordat energicei Elena Stancu, Frédéric Beigbeder vorbeşte din nou despre dedesubturile publicităţii: "L'Oréal a cumpărat de curînd The Body Shop, mare companie de produse ecologice, pentru 950 de milioane de euro. L'Oréal a fost dispusă să cheltuiască atît de mulţi bani doar pentru a-şi îmbunătăţi imaginea de companie ecologică. Să nu uităm însă că L'Oréal foloseşte petrol pentru şampoane şi acest lucru înseamnă poluare." Apropo de recentul număr al Dilemei vechi dedicat "Vieţii de firmă", la rubricuţa "24 de ore cu...", în fiecare număr e invitat cineva din branşă să ne povestească cum îşi petrece o zi normală de muncă. În acest număr, ziua lui Victor Dobre, Managing director - Scala JWT, începe la 6,30 AM şi se termină pe la 9 PM cu "telefoane pregătind ziua de mîine". Get a life!, ca să zic aşa. Din păcate, la cît de bine e făcută revista, personajele din lumea publicităţii prezentate sau doar prezente în articole sînt de o plictiseală teribilă, nu au cine ştie ce de spus. Dacă ar mai fi trăit, Moli