2 întrebări pentru 2 reviste spam.ro

2 noiembrie 2008   La centru şi la margine

(şi una pentru comercianţii de e-mail) Nu întreb cine o fi primit bani pentru comercializarea adresei mele de e-mail, dar adresez în primul rînd o scurtă întrebare-sugestie persoanei (sau persoanelor) în cauză: ar putea măcar să-mi facă cinste cu o cafea, avînd în vedere spam-urile şi mail-urile nedorite pe care le tot primesc? În număr tot mai mare. Două spam-uri însă mă obsedează prin insistenţa cu care bat la uşă, regulat, în fiecare dimineaţă. E vorba de două reviste virtuale, aparţinînd - se pare - aceluiaşi trust (Magnetique Marketing). Una pentru El, alta pentru Ea. Care sînt aceste reviste şi care sînt cele două întrebări pe care vreau să le adresez? Menreport.ro Deşi definită prin propria sa campanie publicitară drept o "revistă de cultură masculină", destinată "acelor bărbaţi care preferă deopotrivă stilul de viaţă cît mai rafinat şi elegant", dar care sînt în acelaşi timp şi "pasionaţi de noutăţile în materie de high tech, sănătate, fashion şi divertisment", bărbaţii care au venituri "high", sînt "independenţi", care "ştiu ce vor" şi mai ales "ştiu cum să şi obţină ce vor", Menreport.ro îşi face încă reclamă prin titluri de genul: "Şi ţie îţi pune iubita întrebări tîmpite?" sau "Ţi-am pregătit un horoscop de vis". Deşi în revistă există şi articole care chiar merită să fie citite (mai ales pamfletele din secţiunea "Politic" sau cele de informaţii culturale din "Timp liber"), de ce nu sînt promovate acestea şi de ce oare se mizează încă, pentru captarea atenţiei, pe acel gen de articol clădit în jurul unui misoginism de cartier? Nu voi induce răspunsul, pentru a nu fi catalogată drept feministă, dar, din nou, de ce oare cei responsabili cu promovarea Menreport.ro dau atît de puţin credit bărbaţilor din România? iDieta.ro "Cea mai numeroasă şi mai activă comunitate de femei din România", iDieta.ro este reflexia în oglindă a Menreport.ro. Titluri de genul: "Cum să te îmbraci, dacă eşti mică de statură" sau "Cheia relaţiei perfecte" par a fi mai degrabă răspunsuri la întrebările din revista exclusiv masculină: "Şi ţie îţi pune iubita întrebări tîmpite?". Pentru că, dacă nu ştiaţi, iarna ar trebui să consumăm cît mai multe citrice, iar sedentarismul ne este inamicul indubitabil al sănătăţii. Să fie încă "teama de coafor", sau "cum să slăbeşti rapid", sau "cum să te machiezi" întrebările pentru care femeia din România nu a găsit răspuns? Sau pur şi simplu publicitatea nu găseşte "altă rimă"? Dar, de fapt, nu acestea sînt întrebările pe care vreau să le adresez revistei iDieta.ro. Sînt absolut convinsă că cifra traficului vizitatorilor voluntari este deosebit de mare. Sînt convinsă că informaţiile de pe site sînt pentru unii/unele foarte valoroase, dar, dat fiind reclama revistei construită pe modelul: "prima şi singura reţetă din România, construită pentru a promova o viaţă sănătoasă, a oferi sfaturi, suport permanent şi motivaţie", dar mai ales pentru capacitatea revistei de a oferi "informaţii cu caracter general", întrebarea mea pentru iDieta: ar fi posibil oare să-mi răscumpăr adresa de e-mail? (S. G.)

Mai multe