Rolul parfumului în cultura pop
Oamenii din Occident cred că fenomenul pe care îl definim astăzi drept „cultură pop” a existat aproape întotdeauna. Aceasta se referă la produse culturale pentru artă, muzică, modă, film, dans, televiziune, radio, literatură, animație, sport, etc. Unele vedete ale culturii pop sunt remarcabile și popularitatea lor trece din generație în generație. Cu ajutorul lor, cultura pop oferă un mod de exprimare, de comunicare, pentru mulți oameni, în viața de zi cu zi.
Acest concept a apărut la începutul anilor 1930, dar a devenit mai bine definit la începutul anilor 1960. Despre cultura pop, se spune că este o ideologie universală, care unește oamenii de oriunde din lume și este structurată astfel încât să-și împărtășească mereu cu generozitate popularitatea. În România, ea este asociată cu o cultură autentică, care exprimă tendințe care par a fi desprinse din experiența cotidiană a oamenilor.
Ce rol are parfumul în cultura pop?
Parfumul de lux este în sine o operă de artă și un element important în lumea muzicii, artei, cinematografiei, etc. El are arome ce transmit emoții și evocă atmosfera specială a culturii pop. În ziua de azi, parfumurile sunt promovate pe rețelele sociale, de vloggeri și influenceri de beauty, astfel devin tot mai cunoscute și mai accesibile.
În lumea modei, parfumul este o formă de expresie artistică, el completează în ansamblu o ținută care este prezentată pe podium. Anumite parfumuri par că transcend timpul și devin sinonime cu eleganța și rafinamentul. Ele au arome iconice care încapsulează esența luxului și a opulenței, lăsând o amprentă de neuitat în lumea fascinantă a parfumeriei.
Multe branduri au creat de-a lungul anilor parfumuri care pot imita un fenomen al culturii pop, prin ingredientele deosebite, care au fost adăugate în compozițiile acestora. Unele parfumuri se pretează în mod natural conceptului de cultură pop, deoarece au arome speciale, care evocă amintiri și spun fiecare câte o poveste.
Interesul consumatorilor este pentru parfumurile de marcă, de calitate înaltă și care în plus, au prețuri accesibile. Comportamentul de cumpărare al oamenilor este influențat de inflație și stilul lor de viață. Astfel, ei devin mai exigenți și interesați de parfumuri luxoase și care sunt comercializate la prețuri mai avantajoase.
În ziua de azi, consumatorii caută noi modalități de a impresiona, de a se reconecta unii cu alții și de a se afirma în lume. Ei sunt interesați de diferite discuții pe platformele de social media, precum Instagram și TikTok, dar și de subiectele de cultură ce au legătură cu vedete internaționale, precum Taylor Swift, Rihanna sau Beyoncé.
Există branduri care au colecții de parfumuri inspirate din cultura pop, care au arome minunate, ce sunt o definiție a luxului și a extravaganței. De exemplu, unele produse cu note dulci, gurmande, florale și lemnoase, precum Billie Eilish parfum, ne poartă cu gândul spre celebritățile pline de farmec de la Hollywood.
Billie Eilish este o vedetă cunoscută pentru spectacolele sale live, pline de energie, turneele fabuloase, dar și pentru acest parfum apreciat de mii de fani. Parfumul este cu adevărat minunat, are ingrediente curate, vegane, arome fructate, de condimente moi, de cacao și vanilie, de fructe de pădure, mandarin, trandafir, mosc, chihlimbar, lemn prețios și boabe de Tonka.
În prezent, oamenii apreciază compozițiile clasice la parfumuri, dar și pe acelea neobișnuite. Ținând cont de cerințele acestora, anumite mărci au creat parfumuri cu multe arome de lux, ce sunt inspirate din cultura pop.
Cele mai populare sunt parfumurile cu arome de care te poți îndrăgosti imediat, de la prima încercare. Acestea au note de fructe de pădure roșii, flori precum trandafir, iasomie și tuberoză, arome de condimente precum vanilie și cardamom, ce creează un sentiment incomensurabil, fără de care nu ai putea exista. La fel de apreciate sunt și parfumurile cu arome ușoare și sofisticate. Acestea au note de citrice, piper, trandafir regal, iasomie, cedru rășinos și lemn de santal, care oferă un farmec deosebit și te poartă într-o călătorie romantică, de vis.