Tudor Giurgiu: <i>Publicul trebuie educat</i>

28 octombrie 2007   Tema săptămînii

- două întrebări pentru Tudor GIURGIU - Cum apreciaţi felul în care se promovează în România produsele culturale de valoare (spectacole de teatru, film, carte, artă plastică, festivaluri etc.)? Au început să fie promovate mai bine pentru că proiectele de succes au de obicei în spatele lor manageri culturali care au învăţat că e absolut necesar să-ţi "vinzi" cît mai bine produsul. Cred că valorile s-au mai decantat în ultimii ani, publicul s-a mai "nişat" şi au început să existe tot mai multe evenimente dedicate unui anume gen sau categorie de spectatori. Ceea ce e foarte bine. Credeţi că participarea la acte culturale de calitate este relativ redusă pentru că nu avem un public pentru aşa ceva sau pentru că publicul este prost informat? Şi una, şi alta. Poţi investi cîteodată tone de efort în promovare şi tot vor exista voci care vor spune "n-am ştiut de evenimentul X". Cred că o mare parte din public este foarte suficient, superficial şi aşteaptă totul "mură în gură", gratis dacă se poate. Publicul trebuie educat, asta e limpede. Spre exemplu, ţin minte că la prima ediţie a Festivalului Internaţional de Film "Transilvania" (TIFF), aveam senzaţia că s-au adunat la film strict cinefilii din Cluj şi organizatorii, iar acum, după 6 ani, nu avem suficiente săli unde să proiectăm filme, se stă pe jos, nu se mai găsesc bilete.

Mai multe