Reţete de succes

23 februarie 2008   Tema săptămînii

● "Nimănui nu-i place un coleg care-l linguşeşte pe şef, se dă pe lîngă superiori şi rîde isteric de fiecare dată cînd directorul spune o glumă. Linguşeala îţi poate afecta reputaţia la birou. Pentru a fi privit cu ochi buni de şef fără a pierde respectul colegilor este nevoie de o combinaţie de muncă de calitate, comunicare şi o mică parte de linguşeală discretă." (Ziarul financiar - "Cum să dai bine în ochii şefului") ● "În loc să te apuci de ceva fără aprobare şi să ajungi mai tîrziu să îţi ceri iertare, mai bine accepţi faptul că eşti un subaltern şi ceri părerea şefului mai întîi. Trebuie să ştii că eşti o mică piesă dintr-un puzzle. Nu trebuie să iroseşti timpul şefului tău mai mult decît este necesar." (www.e-joy.ro - "Cum să te înţelegi cu şeful") ● "În haită trebuie să existe un lider - atunci cînd autoritatea liderului se clatină, din orice motiv s-ar întîmpla asta, restul cîinilor aspiră la poziţia de conducător. După lupte constante pentru supremaţie unul dintre ei iese învingător şi este acceptat şi respectat ca un veritabil şef." (www. animalutze. com - "Ca să fii şeful haitei") ● "Un sondaj publicat pe Monster.com spune că 70% dintre angajaţi consideră că au un Ťşef toxic». Un alt studiu al universităţii din Florida confirmă ceea ce experţii spun de ani de zile: angajaţii nu demisionează din companie, ci îşi părăsesc şefii. Aşa că, înainte să renunţi la o slujbă care-ţi place sau să laşi un manager antipatic să te împiedice să ajungi unde îţi doreşti, schimbă-ţi optica şi îndeplineşte-ţi obiectivele altfel. Cheia ca să relaţionezi cu şeful tău este să-i înţelegi motivaţiile secrete ale comportamentului său." (www.petocuri.ro - "Cum să te descurci cu un şef dificil") ● "Conform unui studiu efectuat de Asociaţia Americană de Management asupra a 6000 de manageri din diferite companii şi sectoare de activitate: 50% dintre manageri nu au obiective definite în munca pe care o desfăşoară; 40% sînt, potrivit testărilor, slabi conducători; 35% utilizează metode de management inadecvate şi 31% suferă de maladii profesionale (boli cardiovasculare, nervoase, ale aparatului digestiv etc.)." (www.eva.ro) ● "Atenţie! Pentru a coordona cu succes o echipă este important să cunoşti aşteptările fiecărui membru şi să identifici ce l-ar ajuta să lucreze mai cu spor. Dacă tu îi ajuţi pe ei să fie mai eficienţi, rezultatele nu vor întîrzia să apară şi în activitatea ta. Un bun manager îşi face întotdeauna timp pentru a asculta problemele angajatului, îl susţine şi îl încurajează în toate situaţiile şi nu uită să mulţumească echipei pentru un lucru bine făcut." (www.121.ro - "Cum să fii un bun şef")

Mai multe