Mic dicţionar

22 martie 2006   Tema săptămînii

Responsabilitatea socială a companiilor (corporate social responsibility, CSR) se referă la modul în care afacerile îşi pun de acord valorile şi comportamentul cu aşteptările şi nevoile celor interesaţi (stakeholders) - nu doar ale clienţilor şi acţionarilor, dar şi ale angajaţilor, furnizorilor, comunităţilor, autorităţilor, categoriilor cu interese speciale şi ale societăţii în ansamblu. Pe scurt, responsabilitatea socială a companiilor exprimă angajamentul unei companii de a fi în acord cu necesităţile celor care au interese în funcţionarea ei. Responsabilitatea socială a companiilor include buna guvernanţă, eficienţa ecologică, buna administrare a mediului înconjurător, respectarea standardelor de muncă, a relaţiilor între angajaţi şi comunitate, echitatea socială şi respectarea drepturilor omului. Dar ea nu înseamnă doar îndeplinirea unei datorii faţă de societate, ci poate aduce şi avantaje competitive.Companiile au tot interesul să se comporte în mod responsabil faţă de societate, căci o astfel de atitudine le poate aduce, între altele: acces mai uşor la finanţări, îmbunătăţirea imaginii, creşterea vînzărilor şi fidelizarea clienţilor, atragerea, motivarea şi dezvoltarea personală a angajaţilor, reducerea costurilor, relaţii mai bune cu autorităţile şi comunităţile în care îşi desfăşoară activitatea.

Mai multe