În Bulgaria
Alegerile au avut loc pe 20 mai 2007. Au votat 28,6% din cetăţeni. Legea pentru organizarea alegerilor europene stipulează că posturile radio şi TV private trebuie să-şi publice, cu 40 de zile înainte de începerea campaniei, tarifele pentru publicitatea electorală, iar serviciile de publicitate electorală trebuie plătite de către partide în avans. Principalele subiecte tratate de mass-media din Bulgaria au fost: noua lege electorală; sondajele de opinie; viitoarele salarii şi beneficii ale europarlamentarilor; scandalurile provocate în partide de definitivarea listelor de candidaţi; posibilitatea ca pe listele unor partide să fie incluse asistentele medicale care au stat în închisoare în Libia; scandalurile de corupţie; dosarele de securitate ale candidaţilor; cum sînt privite alegerile din Bulgaria de către reprezentanţii Comisiei Europene şi ai Parlamentului European. Care sînt concluziile "lecţiei" bulgăreşti? Publicul nu a fost bine informat despre importanţa alegerilor europene; mass-media are nevoie de o informaţie mai substanţială şi de o pregătire mai bună pe teme europene; candidaţii şi specialiştii în campanie electorală au avut performanţe slabe; forumurile pe Internet şi blogurile au avut o influenţă majoră asupra alegătorilor. Ognian Zlatev, analist politic; prezentare la conferinţa internaţională "Mass-media şi alegerile europene", organizată de Consiliul Naţional al Audiovizualului, Bucureşti, 26-27 septembrie 2007.