Importanţa televiziunii pentru copii

11 septembrie 2009   Tema săptămînii

Aproape două treimi (65%) dintre elevi apreciază că televiziunea este importantă şi foarte importantă pentru viaţa lor. Doar 3% dintre elevi consideră că televiziunea nu este deloc importantă. Restul de circa 31% dintre elevi consideră că televiziunea are o importanţă redusă sau este puţin importantă pentru viaţa lor. Tendinţa este ca grupul de elevi de 11-14 ani să considere că televiziunea este importantă şi foarte importantă într-o proporţie mai mare (69%) decît grupul de elevi de 15-18 ani (60%). Importanţa acordată televiziunii nu diferenţiază semnificativ în funcţie de structura pe sexe a elevilor, dar este considerată mai importantă de către elevii din rural, comparativ cu cei din urban (73% comparativ cu 65% dintre elevii de 11-14 ani consideră televiziunea importantă/foarte importantă şi 71% dintre elevii de 15-18 ani comparativ cu 59% consideră televiziunea importantă şi foarte importantă). Motivele pentru care se uită elevii la televizor sînt legate în principal de dorinţa de distracţie şi amuzament (plăcere) în 46% din cazuri şi de necesitatea de a se informa, de a dobîndi noi cunoştinţe, în 31% din cazuri. Importanţa mare acordată de elevi televiziunii, provenită din dorinţa de distracţie si de informare nu reprezintă însă o condiţie imperioasă a vieţii lor. La întrebarea: "Ce ai face dacă nu ar exista TV?", elevii de 11-14 ani s-ar orienta spre alte activităţi, cum sînt cele de recreere şi joacă (plimbări sau jocuri în aer liber şi sport " 18%, joc pe calculator " 11%), cele legate de citit şi învăţat " 12% şi cele privind ascultarea radio şi a muzicii " 9%). Doar 1 din 10 elevi pare a fi derutat de această situaţie, opinînd că nu ar face "nimic deosebit". Cei de 15-18 ani s-ar orienta mai mult spre citit/învăţat (14%), spre joc pe calculator, Internet (13%), radio (7%), recreere şi joacă în aer liber (10%) etc. sursa: "Cercetare privind analiza comportamentului de consum de programe audio-vizuale al elevilor (11-14 ani şi 15-18 ani)", realizată de Centrul de Sociologie Urbană şi Regională (CURS) pentru Consiliul Naţional al Audiovizualului

Mai multe