Cine nu pune mina?...

8 septembrie 2005   Tema săptămînii

"Aproape jumătate din populaţia urbană cu vîrsta cuprinsă între 18-40 de ani (45%) nu cumpără cărţi. Pe lîngă aceasta, 17% susţin că au cumpărat doar 1-2 cărţi în ultimele 12 luni premergătoare sondajului. [...] Grupul-ţintă al non-cumpărătorilor şi al cumpărătorilor ocazionali cu vîrsta cuprinsă între 18-40 de ani este compus din persoane cu o educaţie scăzută (liceu sau mai puţin), avînd în cea mai mare parte locuri de muncă non-manuale. Ei nu sînt deosebit de interesaţi de activităţi dinamice pentru timpul liber (cum ar fi sportul, cinema, Internet sau evenimente culturale). Ei sînt adepţii valorilor tradiţionale şi stabile, îşi respectă viaţa personală şi consideră locul de muncă ca pe o activitate pasivă. Educaţia formală este pentru ei mai puţin importantă decît aceea care te pregăteşte pentru dificultăţile vieţii. În general, domeniul media, în mod special televiziunea, reprezintă sursa lor principală de informare şi divertisment. Nivelul de citire a presei indică faptul că cititul nu reprezintă o problemă în sine." (Cine sînt cei care nu citesc cărţi?, studiu realizat de Mercury Research pentru Asociaţia Editorilor din România, 2003)

Mai multe