Primesc mesaje peste mesaje
Uite unul de la 1001 nopţi: „Pe 1 martie 1001 nopţi te răsfaţă inedit. Ai parte de-o caricatură personalizată, băuturi fine şi preparate delicioase“. Ce-o însemna în comerţ „răsfăţul inedit“? Cum poate fi răsfăţul inedit? Răsfăţul nu e răsfăţ? Cît vinde acest răsfăţ inedit? Cum a ajuns omul acesta care formulează răsfăţul astfel pe o funcţie să socoată răsfăţul de aşa natură? Cîţi au venit la un asemenea răsfăţ… inedit? Caricatura face parte din răsfăţ? Păi, să te schimonosească unul e răsfăţ? Băuturile fine şi preparatele delicioase sînt pe bani, asta înseamnă că nu-i nici un răsfăţ, e o formă inedită de a scoate banii din buzunarul meu, al tău. Ce-o însemna caricatură personalizată?
Caricatura nu-i destul de personalizată de la mama ei? Observ numărul ucigaş de epitete: inedit, personalizată, fine, delicioase. Abundă, captează, te pun pe fugă. Inedit şi personalizată fac parte dintr-un limbaj „adoptat“, „forţat“, „corporatist“, un reflex: spun prostii, dar o spun cu gura mare. Bun, iniţiat de Esca cu formula ei de salut PRO TV la începuturi şi copiată langa de lumea de toată mîna pînă la desul şi ineditul: „Doamne ajută“ – aţi văzut cîţi salută cu „Doamne ajută“ astăzi? Celelalte adjective sînt banale. Fine şi delicioase. Să însemne că-n restul timpului sînt scîrboase şi indigeste? Nu, e o formulă, dom’le, nu înţelegi?
Şi viaţa noastră e o formulă. Nu-nţeleg!