Noul proprietar al săptămînalului Newsweek
● Newsweek (3 august 2010)
Noul proprietar al prestigiosului săptămînal Newsweek este Sidney Harman. Omul de afaceri şi-a cîştigat cea mai mare parte a averii dezvoltînd, în anii ’50, echipamente auditive pentru persoanele cu deficienţe de auz. Inventator, întreprinzător priceput, filantrop angajat mai ales în proiecte culturale, om politic (a fost, pentru scurt timp, consilier al lui Jimmy Carter), Harman nu a avut pînă acum ambiţii în domeniul mass-media. Achiziţionarea Newsweek, care înregistrează pierderi anuale de zeci de milioane de dolari, a fost o surpriză chiar şi pentru jurnaliştii publicaţiei. Pentru că existau şi alte oferte din partea unor trusturi de presă. The Washington Post Company a hotărît, totuşi, să vîndă valorosul titlu, familiei Harman, la un preţ derizoriu (la care se adaugă, evident, plata pagubelor înregistrate de revistă). Harman a promis să investească şi să se investească în dezvoltarea săptămînalului şi a platformelor electronice care susţin publicaţia tipărită. „Aş fi încîntat ca peste cîţiva ani să văd că Newsweek funcţionează de la sine. Break-even e o realizare în mediul de afaceri actual.“ (...) „Nu mă gîndesc la revistă în termenii unei afaceri tradiţionale. Scopul acestei investiţii este să ofer carburant pentru tranziţia revistei de la poziţia actuală către o operaţiune provocatoare care vizează mediile tipărit, mobil şi digital. Dacă ajungem la un break-even, consider că am înregistrat o victorie. Chiar e o mare afacere să ajungi la break-even!“ Jurnaliştilor angajaţi la Newsweek nu le vine să creadă: în timp ce zeci de publicaţii au fost închise ca urmare a recesiunii economice şi a crizei presei, în timp ce colegilor de la alte ziare şi reviste li s-au diminuat veniturile, ei au fost anunţaţi, cu fermitate, că bugetele nu vor scădea. „Nu sînt aici ca să fac bani, sînt aici ca să mă bucur“, a spus noul patron. Frumoase cuvinte pentru un om de afaceri de 91 de ani care declara, recent, că „viaţa adevărată începe la 90 de ani“.