Moda îngustării zonei rutiere
Acum se-ntîmplă pe Lipscani. La Palatul Suţu şi pe Ion Ghica. Avem o singură bandă de mers, sînt reduse parcările. La fel s-a întîmplat pe Lahovary. Efectul? În continuare sînt parcate maşinile chiar pe benzile îngustate, devine fragilă orice mişcare pe stradă. Pur şi simplu ai şanse să loveşti o maşină parcată sau să iei între roţi o ditamai bordura.
Pot specula: este o modă a investiţiei primăriilor în betoane, asfaltat, obiecte grele de pus în calea avalanşei de maşini. Pot specula: costul este mare, banii dispar cu folos „vizibil“. Primarul se poate lăuda că a făcut totuşi Ceva.
nu se rezolvă nimic cu aceste îngustări de stradă, ci din contra, se amplifică tensiunea corporală a şoferilor. În loc să rezolve prin instrumente la îndemînă – amenzi, avertizare vizuală etc. –, Primăria vrea să amplifice tensiunea străzii, iar problema s-o rezolve şoferii, între ei. A oprit, dă-i claxoane. În loc de „Uite amendă!“.
înlocuirea poliţistului, care să lovească obligatoriu prin lege, cu unul aparent invincibil, pietroiul, asfaltul.
cu cît pui un pietroi mai mare, o dală, o bordură mai înaltă, cu atît vor exista, întîi, maşini, mai mari s-o escaladeze. Apoi, maşini, tot mai mici îşi vor încerca norocul. Însăşi bordura e făcută dintr-o materie sfărîmicioasă. Un 4x4 reuşeşte, pe urmă tot mai mulţi cîştigă teren. Aşa se-ntîmplă pe Lahovary, unde bordurile au fost tocate, unde 4x4 stau cocoţate pe tot soiul de refugii. Sînt curios cum va rezolva şoferul de Centru Vechi această cosmetizare ce-l aşteaptă. Palatule Suţu, vom fi acolo.