Reconfigurare a pieţei de presă scrisă. Cîteva cifre

24 martie 2010   MASS COMEDIA

Conform datelor furnizate de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), pentru perioada octombrie-decembrie 2009, clasamentul tirajelor din presa cotidiană centrală este condus de tabloidul Click, urmat de cotidianul Adevărul şi de tabloidul Libertatea.

Click a avut cele mai mari cifre de vînzări: 251.179 de exemplare în octombrie, 251.810 de exemplare în noiembrie şi 200.637 de exemplare în decembrie 2009.

Libertatea a înregistrat scăderi faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut: 172.683 de exemplare vîndute în octombrie, 166.925 în noiembrie şi 153.775 în decembrie.

În luna decembrie, tabloidul Libertatea a fost depăşit de ziarul quality Adevărul, care a avut 158.752 de exemplare vîndute, în medie. Cu o medie de vînzări de 115.140 de exemplare în octombrie şi 134.393 în noiembrie, Adevărul s-a plasat pe primul loc în topul ziarelor quality. Media de vînzări pentru ultimele trei luni ale anului a fost de 136.095 de exemplare.

Dacă am lua în calcul un top al ziarelor quality, pe poziţia a doua în clasament se situează cotidianul Jurnalul naţional: 58.281 de exemplare pentru luna octombrie, 66.019 de exemplare în noiembrie şi 65.473 de exemplare vîndute în decembrie 2009.

Pe locul 3 în topul ziarelor quality se află România liberă. Cotidianul a avut, în octombrie, o medie de vînzări pe apariţie de 42.576 de exemplare, pentru ca în noiembrie să aibă 42.495 de exemplare vîndute pe apariţie, iar în decembrie – 42.529 de exemplare.

Evenimentul zilei a avut o medie de vînzări de 32.134 de exemplare pentru luna octombrie, 32.093 de exemplare în luna noiembrie şi 32.667 pentru decembrie.

Cotidianul Gândul a avut o medie de vînzări de doar 14.426 de exemplare, pentru perioada octombrie-decembrie 2009.

Mai multe