O fantomă bîntuie prin prime-time

7 octombrie 2015   MASS COMEDIA

Primele emisiuni din grilele de toamnă ale PRO TV şi Antenei 1 au intrat în emisie.

şi

au cîştigat, previzibil, dar cum arată restul programelor şi care-s inovaţiile? 

După o serie de experimente nu foarte reuşite, gen

PRO TV a intrat în toamna aducătoare de audienţe şi bani din publicitate cu o grilă conservatoare: două zile de

lunea şi marţea, urmate de

joia, şi

vinerea. Majoritatea emisiunilor sînt moştenite din epoca Sârbu, cu excepţia

format ajuns la al doilea sezon, care dovedeşte că decenţa audiovizuală şi o vedetă autentică, Dragoş Bucur, pot produce rating. Simptomatic e faptul că

-ul pe care Antena 1 îl are pe tronson,

demimondenei Daniela Crudu, nu a prins nici Top 3 pe 24 septembrie, în ziua cînd

au început noul sezon pe locul 1. 

În rest, PRO TV a mai anunţat o emisiune pe nume

cu Amalia Enache, de la Ştiri, care pare a fi o miză majoră, dar cum aceasta nu a intrat încă în emisie, nu putem consemna decît zvonurile despre asemănarea cu

a regretatului Valeriu Lazarov.

ne duce cu gîndul la mult mai inovatoarea ofertă din această toamnă a Antenei. Acolo, o altă fată de la ştiri

Sonia Simionov, prezintă tot un format meridional,

care sub numele de

a făcut 18 sezoane de succes pe Canale 5, cel mai important post al lui Berlusconi. Emisiunea a mîncat bătaie, previzibil, joi, 1 octombrie, de la

iar la cum a arătat prima ediţie, ar fi de remarcat similitudinile cu un alt megahit lazarovian,

Faptul că fantoma lui Valeriu Lazarov bîntuie prin grilele anului 2015, la şase ani de la moartea acestuia, nu trebuie să ne mire. Marile succese româneşti ale „Domnului Zoom“ au ieşit prea repede din grile, iar dispariţia acestuia a fost prematură nu doar la modul sentimental, ci şi pentru că realizatorul ar mai fi avut, poate, destule de spus. Şi, poate, e cazul să anticipăm un trend legat de apariţia lui

şi a

de sens contrar celui cu (pseudo)vedete chinuite, despre care vorbeam acum cîteva săptămîni. 

Printre inovaţiile Antenei 1 se mai numără însă şi

o emisiune cu animale,

prezentată de Dan Negru, şi, dacă vrem să contabilizăm tot aici,

a lui Mihai Bendeac, revenită după două sezoane de pauză. În grila Antenei 1 se mai găseşte, sîmbăta,

În spaţiul creat de PRO TV prin programarea a unu-două filme pe acelaşi tronson orar, emisiunea a fost lider de audienţă şi la primele două ediţii din această toamnă. Ceea ce înseamnă nu numai un succes pentru Antenă, ci şi o strategie mai economicoasă pentru PRO TV.

Deocamdată, putem spune doar că inovaţiile Antenei au ca numitor comun ambiţiile, fiindcă, din datele apărute, pare a fi vorba de divertisment de

cu bugete destul de mari. 

Cu alte cuvinte, cu toate tentativele de pînă acum ale postului fondat de Dan Voiculescu, e prima toamnă în care aceasta se poziţionează în mod clar în chip de

faţă de grila fixă a PRO TV. În ultimii doi ani, sub managementul lui Aleksandras Cesnavicius, acest post a avut o politică de diminuare a costurilor, vizibilă de altfel în diferite formate ieftine şi agresive, în general lipsite de succes. PRO TV îşi păstrează, deocamdată, un avantaj cantitativ confortabil, dar a început să aibă probleme de brand, fiindcă are impact pe reţelele sociale şi în media doar prin excesele Mihaelei Rădulescu şi mizeriile lui Măruţă. Poate că

a lui Bucur şi

a Amaliei Enache pot fi interpretate şi ca o intenţie de (re)poziţionare. Problema e ca nu cumva fantoma „Domnului Zoom“ să facă din PRO TV o televiziune mai familistă decît e cazul.  

Cum să devii un Nimeni

Foto: wikimedia commons

Mai multe