Cupluri ''originale''
Acum ceva vreme, am putut vedea la televizor o reclamă pentru zahărul "Lemarco brun". Poate o ştiţi: doi tineri, un el şi-o ea, stau pe canapea cuminţi şi-şi beau cafelele în tăcere. La un moment dat, ea zice: "Ce-ar fi să încercăm altceva?". Îşi ia geanta, începe să scotocească şi scoate pe masă un bici de piele sado-maso, o pereche de cătuşe îmbrăcate în catifea roz şi un vibrator, tot roz, care, odată pus pe masă, începe să bîzîie. În cele din urmă, fata găseşte în geantă un pliculeţ de zahăr, îl desface şi zice: "Să-ncercăm Lemarco bun". Apoi vine sloganul: "Lemarco brown, the dark side of sugar". În fine, reclama nu e rea, iar sloganul este încă şi mai bun, deşi legătura între cele două pare cam forţată (sloganul poate că s-ar fi potrivit la un clip cu personaje din Războiul stelelor...). Asta se întîmpla acum ceva vreme. Între timp, agenţia de publicitate care a făcut acest spot, Starlink Group, s-a transformat în Bigger Group, s-a dezvoltat impetuos şi a avut, în 2007, o cifră de afaceri de 14,8 milioane de euro. De la o asemenea agenţie importantă, te aştepţi la lucruri de calitate. Cu toate acestea, "creativii" (cum se alintă ei între ei) de la Bigger Group sînt autorii celei mai idioate reclame care poate fi văzută în această perioadă la televiziunile noastre: spotul pentru "Lemarco alb", care-l are ca special guest star pe Florin Piersic, pe post de bătrîn libidinos. Ceva mai greţos nu cred că am văzut: Piersic începe prin a ne anunţa că "Nimic nu mi-a plăcut mai mult în viaţă decît femeile şi prăjiturile". (Şi, în timp ce pronunţă cuvîntul "prăjiturile", face un semn prin aer, de parcă şi-ar întoarce o mare mustaţă imaginară - să fie acesta un fel de-a spune, voalat, că i-au plăcut mustăcioşii?). Apoi ne anunţă, hodoronc-tronc, că ieri a descoperit-o pe Veronica (şi vedem o tipă foarte tînără, în pantaloni scurţi, cum îşi plimbă picioarele prin cadru). Apoi craiul bătrîn o strigă: "Veronica, vino-coace!". Fata se aşază lîngă el şi cu ocazia aceasta observăm că are capul acoperit cu un tort. Piersic o strînge în braţe cu foc şi începe să se înfrupte din ea. Camera de luat vederi e întoarsă către zahărul "Lemarco alb", în timp ce noi auzim gemetele vîrstei a treia, care se bucură de o prospătură. După un asemenea clip publicitar, se mai aşteaptă cineva să pofteşti la dulciurile lor? Bine, reclama pentru "Lemarco alb" nu e singura aberaţie pe care-o putem vedea în timpul calupurilor publicitare, la televiziunile noastre. Mai e, de exemplu, cea care promovează şamponul "Head & Shoulders". Cum poate fi promovat un asemenea şampon, care - zice-se - întăreşte rădăcina părului? Arătîndu-ni-se un cuplu de tineri care au obiceiul, ca joc amoros, să se tragă unul pe altul de păr. (Nu-i aşa că, astăzi, toţi tinerii obişnuiesc să se tragă de păr la preludiu?) În timp ce amorezii se trag de păr de se strîmbă de durere, auzim din off întrebarea: "Va strica oare căderea părului un asemenea moment?". Poate că am îmbătrînit eu şi nu mai ştiu ce-i bun. Dar, după mine, orice ar fi binevenit să strice "un asemenea moment". O altă idioţenie publicitară e cea care promovează "BCR Internet Banking". În timp ce stă cu familia la o terasă, o femeie îşi întreabă soţul: "Ai plătit lumina?". El zice că nu, iar ea se ridică şi spune că se duce să o plătească ea. Atunci se iveşte tipul acela enervant care mai apare şi în alte clipuri ale BCR şi-i zice că poate să plătească prin BCR Internet Banking. Ea-i răspunde că ştie asta, că foloseşte BCR Internet Banking, dar că voia să "scape puţin". Atunci el zice: "A!". Pe scurt, aceasta nu e o reclamă pentru un serviciu bancar, ci pentru ideea că femeia şmecheră, "modernă&dinamică", trebuie să-şi prostească soţul. ...Sau, cum spuneam, poate că am îmbătrînit eu şi nu mai înţeleg mersul lucrurilor de astăzi. Tot ce pot să sper e că nu am îmbătrînit, totuşi, aşa de urît ca domnul care a iubit toată viaţa femeile şi mustăcioşii.