Cu puiul la coafor

6 octombrie 2006   MASS COMEDIA

După ce puiul românesc a fost grav afectat la capitolul imagine de către gripa aviară şi de larga ei popularizare la emisiunile de ştiri, cei din industria avicolă au apelat la serviciile publicitarilor pentru a repera onoarea pierdută. Prima reclamă care a apărut pe micile noastre ecrane era cea care promova produsele Avicolei Bacău. "Promova" e un fel de-a spune, pentru că numai despre asta nu era vorba. În spotul respectiv, apar nişte angajaţi ai fermei, costumaţi ridicol cu bonete, halate, tifoane la gură şi care vorbesc cu importanţă despre cît de igienică este activitatea lor. La sfîrşit, are cuvîntul şi patronul, care ne spune că are încredere în angajaţii săi. În fine, spotul pare o glumă proastă. În primul rînd, ne arată interiorul unei ferme avicole şi pui vii, adică exact imaginile care au fost cele mai afectate de criza gripei aviare. Arătîndu-i-le consumatorului, nu faci decît să-i aminteşti de problemă. Apoi, cei care îşi mărturisesc în spot seriozitatea sînt parcă decupaţi dintr-o comedie horror. Şi, în cele din urmă, cel care ne spune că are încredere în angajaţii săi are o faţă care numai încredere nu inspiră. Al doilea clip publicitar, în ordinea apariţiei la televizor, a fost cel care promovează produsele Transavia. Un puşti ia puiul de pe raftul unui supermarket, fuge cu el afară din magazin, îl aruncă şi zice "Zboară, puiule, zboară!". Carcasa de pui, deloc apetisantă, pluteşte puţin în slow-motion, apoi se zdrobeşte cu un zgomot greţos de caldarîm. În ciuda asigurărilor că e atît de proaspăt încît îl crezi viu, cum să-ţi vină să mănînci aşa ceva? Nu ştiu cît de eficientă este campania iniţiată de Uniunea Crescătorilor de Pui din România, dar în mod cert nu-ţi stîrneşte reacţii adverse. Ba, dimpotrivă, e realizată cu umor şi atrage simpatia. Este vorba de cele două spoturi în care un domn ne spune că puiul gătit nu face rău şi dovedeşte asta prin faptul că loveşte două bătrînici în cap cu puiul şi acestea nici nu se sinchisesc, sau aruncă cu el într-o piramidă de acrobaţi şi aceştia îşi continuă nestingheriţi exerciţiul. Campania are şi o variantă pe Internet, cu site-ul www.fengpui.ro, unde, cu acelaşi umor, sîntem invitaţi la un tur virtual în salonul de înfrumuseţare "FengPui", în care galinaceele beneficiază de jacuzzi la foc mic, tratamente de întinerire cu usturoi, curry sau coriandru şi rumenire la solar. În paranteză fie spus, această campanie este realizată de agenţia de publicitate GMP, cea care şi-a dovedit ingeniozitatea creativă şi la alegerile trecute, în promovarea şi impunerea brandului Băsescu. (C. P.-B.)

Mai multe