O palmă de pămînt, un gard de plasă şi o "căsuţă”
Printr-o scrisoare oficială trimisă Ministerului Culturii şi Cultelor, conducerea muzeului avertiza încă din 2005 asupra consecinţelor pe care vecinătatea, dar mai ales activităţile desfăşurate în incinta teatrului le-ar fi putut avea asupra muzeului, punîndu-se problema, în primul rînd, a zonei de securitate. Cum vorbim de două monumente de grad A (Muzeul Satului "Dimitrie Gusti" şi Parcul Herăstrău) şi unul de grad B (Palatul Elisabeta), existenţa unui zid antifonic şi de securitate este imperios necesar. Deşi în proiectul de reamenajare era prevăzută această construcţie, în prezent zidul nu există, cu toate că teatrul a fost inaugurat în urmă cu aproape două luni. Dl Alexandru Arşinel, directorul Teatrului de Revistă "Constantin Tănase" " instituţia care administrează Teatrul de Vară " mi-a spus că intenţia de a construi acest zid încă există, dar cum legea prevede că pentru acest lucru este nevoie de acordul instituţiilor aflate în vecinătate, iar conducerea muzeului refuză să aprobe demararea lucrărilor, zidul se află doar în faza de proiect. "Promisiuni au tot fost, dar nu s-au materializat pînă anul trecut, cînd cei de la muzeu au făcut un prim pas, respectiv au dărîmat două barăci de lemn care se aflau pe terenul teatrului. În privinţa celorlalte aspecte însă, deşi am discutat de multe ori, se pare că nu putem ajunge la o învoială. Ca noi să începem construcţia zidului antifonic şi de securitate, ei ar trebui să dărîme gardul pe care l-au ridicat ilegal, intrînd cu 15 m pe terenul nostru. Într-o noapte, pe o ploaie torenţială. Este ciudat că nu putem cădea de acord, deşi toată lumea este conştientă de necesitatea acestui zid. Au limitat inclusiv accesul pe aleea de servitute doar ca să ne blocheze nouă accesul." "Daţi căsuţa mai încolo" În comunicatul de presă lansat după concertul formaţiei Bordello din 17 iunie " evenimentul care a aprins fitilul discordiei " conducerea muzeului comentează, pe lîngă unele aspecte care ţin de securitatea muzeului, şi activitatea comercială pe care acesta o desfăşoară " o falsă problemă din punctul de vedere al dlui Alexandru Arşinel. "În refacerea acestui loc a fost investit peste un milion şi jumătate de euro şi este obligaţia mea să recuperez măcar o parte din bani. Eu am precizat de la bun început că se vor juca atît spectacole de teatru, dar că vom închiria spaţiul şi firmelor care organizează concerte. Cît despre dezbaterea pe care muzeul o propune (n.red. " o discuţie în cadul campaniei