Repere ale dreptei, Metrobranding, 24 Fun
● Cristian Pătrăşconiu, Repere intelectuale ale dreptei româneşti (Editura Humanitas, 2010). Dacă ar exista cu adevărat în România o dreaptă şi o stîngă autentice, discuţia în jurul acestei cărţi ar fi de cu totul altă natură decît apatia care o asediază. (Radu Cosaşu)
● Documentarul: Metrobranding – o poveste de dragoste între oameni şi obiecte. Personaje principale: salteaua Relaxa, tenişii de Drăgăşani, bicicleta Pegas, motocicleta Mobra, becul de Fieni şi maşina de cusut Ileana, oamenii din jurul lor, micile oraşe industriale (Mizil, Drăgăşani, Zărneşti, Fieni, Cugir, Victoria). Muzica: Partizan. Regia: Ana Vlad şi Adi Voicu. De văzut (în cadrul Festivalului Filmului European): vineri, 6 mai, ora 20.00, la Cinema Studio, în prezenţa regizorilor. (Luiza Vasiliu)
● Textul despre noile şi foarte scumpele statui ale prostului gust din Bucureşti, scris de Dan Popescu în 24 Fun de săptămîna trecută: „Calul lui Florin Codre are coada butucănos cabrată ca într-o perpetuă defecare, iar Carol stă ca hunii, direct pe cal. Este o struţocămilă în care grandilocvenţa desuetă a dimensiunii e minată de detalii precum costumul civil al regelui şi păturica ce înlocuieşte şaua… Ce vor comanditarii statuilor să realizeze cu ele? Politicienii noştri se gîndesc la monumente ca la nişte obiecte care au menirea să ranforseze o retorică naţionalistă. Nici un comanditar nu se gîndeşte cum să facă prietenos spaţiul respectiv din Piaţa Revoluţiei.“ (Marius Chivu)